נשים ומחשבים: סבטלנה לרין, GE Digital

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סבטלנה לרין, מהנדסת תוכנה בכירה ב-GE Digital

סבטלנה לרין, מהנדסת תוכנה בכירה ב-GE Digital. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: סבטלנה לרין, מהנדסת תוכנה בכירה ב-GE Digital.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: עובדת בתחום מעל לשני עשורים, כבר משנת 1998. עבדתי בחברות רבות ביניהן בסיסקו (NDS) ירושלים, כמהנדסת תוכנה בכירה.

השכלה: בוגרת תואר BA במדעי המחשב במכללה האקדמית הדסה ירושלים.

משפחה: נשואה +3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד נמשכתי לתחומים טכנולוגיים ולעולם הזה נחשפתי בגיל צעיר מאוד דרך אמי. אמא שלי התחילה לעבוד בתכנות בתחילת שנות ה-70' ברוסיה, כשהתחום של מדעי המחשב היה עוד בתחילת דרכו. ואני, כמו כל הילדים, מאוד אהבתי ללכת עם אמא לעבודה, וכך גם התחלתי ללמוד ממנה על המקצוע ולהבין כמה הוא מעניין אותי.
בשנת 91' עלינו לארץ. אמא התחילה לעבוד בתור מתכנתת במשרד האוצר, שם עבדה עד לפני שנתיים ויצאה לגמלאות בגיל 70. כשעלינו לארץ הייתי בת 15 והצטרפתי ישר לכיתה ט', למגמת מדעי המחשב, ושם עשיתי 15 יחידות מחשבים בבגרות. הלימודים בתיכון חשפו אותי שוב לתחום, ויחד עם התמיכה מהבית הבנתי שזה המקצוע שאני רוצה לעסוק בו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? התחלתי את דרכי בתעשייה בסוף שנות ה-90', באותה תקופה אישה מתכנתת הייתה תופעה חריגה בנוף ובאופן אוטומטי אישה נתפשה כמישהי ש"לא מבינה מספיק טוב". נקודת הפתיחה שלי הייתה נמוכה יותר משל הגברים המקבילים אליי, ותמיד היה נדרש ממני להוכיח את עצמי בכל תפקיד שקיבלתי. גם אם האפליה לא הייתה גלויה וישירה, זה השתמע מתחת לפני השטח.
לשמחתי הרבה, בשנים האחרונות התעשייה משנה את עצמה, יש היום המון תכניות שחושפות ילדות ונשים לתחום הטכנולוגיה. אני מרגישה שיש שינוי משמעותי בתפישה של נשים בתחום שלנו, התעשייה הרבה יותר מתקדמת, אפשר לראות יותר נשים מובילות את העשייה והשינוי מדבר בעד עצמו. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בסוף שנות ה-90', כאישה צעירה בתעשייה, אירע מקרה שזכור לי במיוחד בחברה בה עבדתי. היה לנו אירוע בו הייתה שגיאה בקוד שלא הצליחו לפתור, הצעתי את ההצעה שלי לפתרון, שנפסלה על הסף על ידי אחד הגברים במשרד על בסיס הטענה שאישה לא תצליח לפתור את הבעיה. לבסוף – הצלחתי להוכיח שאני צודקת, ולימים הפכנו לחברים. הסיפור הזה משקף את התפישה של נשים במקצוע הזה באותה התקופה.
אני מאמינה שהיום, בזכות הניסיון שצברתי ובמקביל לשינוי החיובי בחברה שלנו שלומדת להיות מכילה ומקבלת יותר, לא יצא לי לעבור חוויה דומה לזו. בנוסף, כשהגעתי לתפקיד הנוכחי שלי, ראיתי סוף סוף נוכחות נשית, מקפידים על כבוד הדדי, כל עובד נמדד על פי היכולות שלו ולא על רקע מגדרי. אני מקווה שהמגמה הזו תתעצם ושעם השנים נוכל לראות יותר ויותר נשים מוכשרות בתעשייה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים