סיגנל הוסיפה תכונות – כדי לגרום לה להתחבב על משתמשיה החדשים

טפטים לצ'אט, "אודות" בפרופיל, ומדבקות מונפשות הם רק חלק מהתכונות החדשות שנוספו לסיגנל - אפליקציית המסרים המיידיים שרבים הורידו כמחאה נגד פייסבוק ו-ווטסאפ שלה ● העדכון שיצא מיועד לאנדרואיד ול-iOS

הוסיפה טפטים, שימשכו משתמשים. סיגנל. צילום מסך מטוויטר
אלטרנטיבה לווטסאפ. סיגנל. צילום מסך מאתר האינטרנט העברי

אלטרנטיבה לווטסאפ. סיגנל. צילום מסך מאתר האינטרנט העברי

סיגנל (Signal) – אפליקציית מסרים מיידיים שעלתה לגדולה באחרונה עקב מחאה כנגד המתחרה המובילה בתחום, ווטסאפ (WhatsApp) – מנסה למנף את המומנטום. עדכון חדש עם מספר תכונות שהתווספו לה אמור להפוך אותה ליותר קוסמת למשתמשים החדשים, שהתקינו אותה בשבועיים-שלושה האחרונים בהמוניהם.

לפיכך, הדגש בתכונות החדשות הוא בעיקר על הנאה, צבע ופאן. האפליקציה להעברת ההודעות זכתה בגל התקנות עקב היותה מומלצת על ידי מומחי פרטיות ברחבי העולם, ואולם בשדרוג הנוכחי היא מנסה להפגין גם צד קליל שלה, וזה מתבטא בתכונות המוכרות היטב למשתמשי ווטסאפ או מסנג'ר (Messenger) המצליחים – כמו מדבקות מונפשות וטפטים לצ'אט – וגם באפשרות להוסיף 'אודות' לפרופיל המשתמש, שאינה קיימת אצל המתחרות במתכונת הזו דווקא. בנוסף התחדש היישום בעוד תוספות אחרות. העדכון תקף למכשירי iOS ואנדרואיד גם יחד.

נזכיר כי מוקדם יותר בינואר החלה סיגנל חווה עלייה משמעותית במניין המשתמשים החדשים שלה, וזאת לאחר שווטסאפ, שבבעלות פייסבוק (Facebook), הודיעה על תכנון לשינוי במדיניות הפרטיות שלה, שמשמעותו שיתוף מידע פרטי של משתמשים עם החברה האם שלה. המונים זעמו על הכפייה שבהחלטת ווטסאפ, שלא אפשרה למשתמשיה לבחור לסרב לשינוי אבל להמשיך להשתמש בה. נדמה כי במקרה האחרון של ווטסאפ, הכעס הוכפל עקב משקעי העבר הקשורים בפייסבוק, שלכאורה כבר הפרה פעמים רבות את אמון משתמשיה ופרטויותם, למשל בפרשיית קיימברידג' אנליטיקה.

בתגובה החלו כמה משתמשים להתקין יישומים מקבילים, במטרה לזנוח את ווטסאפ עם כניסת השינוי לתוקף, אבל את הספייק הענק האפליקציה האלטרנטיבית חוותה בעיקר עקב מהלך של היזם המפורסם בעולם כיום, אילון מאסק, שפשוט צייץ בטוויטר "השתמשו בסיגנל" וחולל את המגמה.

יצוין כי גם אפליקציות מתחרות אחרות של ווטסאפ זכו בעניין ובהורדות רבות, בעיקר טלגרם (Telegram) – היישום המאובטח דיווח כי חצה את רף 500 מיליון המשתמשים הפעילים בהגירה ההמונית אליו.

בינתיים, אגב, ווטסאפ הודיעה על הקפאת השינוי במדיניותה ואת השיתוף המתוכנן של הדטה האישי עם פייסבוק, אבל הווייב של השינוי כבר תפס ונוכח, ורבים הבינו כי עצם ההורדה של אפליקציות דומות כאלטרנטיבה עושה הבדל.

כעת, עם המוני משתמשים חדשים, מעוניין היישום למצוא חן. ולא, לא למטרות רווחים כספיים, משום שמאחוריו עומדת בעצם עמותה בשם Signal Foundation.

במסגרת התכונות החדשות שאמורות להפוך את השימוש בסיגנל ליותר כייפי ניתן למצוא, כאמור, אפשרות חדשה לשתילת טפטים בצ'אט, עם בחירה בין מספר אפשרויות קבועות מראש או בתמונה שהמשתמש מעלה. אפשר להשתמש בטפט הנבחר בכל רחבי האפליקציה, או לבחור אימג'ים ספציפיים לצ'אטים מסוימים, כדי לבדל את השיחות זו מזו.

המדבקות המונפשות בינתיים כוללות היצע דל למדי ולא מאוד מרשים, שהחברה מבטיחה לעבות.

מלבד המדבקות והטפטים, העדכון החדש מוסיף גם שדה 'אודות' (About) חדש לפרופיל המשתמש, שיכול להוסיף מילים או אימוג'ים המתאימים לאפיון שלו את עצמו.

משתמשי iOS קיבלו בעדכון האחרון גם הגדרות חדשות, שכבר היו קיימות באנדרואיד, שיעזרו להם להתאים את נפח השימוש בנתונים, וכן תמונות פרופיל המוצגות במסך מלא. כעת משתמשי מכשירי אפל (Apple) יכולים לבחור הגדרה חדשה להפחתת שימוש בנתונים במהלך שיחות, להחליט שהתמונות שנשמרות מהאפליקציה ישמרו במתכונת קלה ומכווצת, ובכלל – להבטיח הורדות קבצים מצורפים באופן אוטומטי במהלך שיחותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים