אנשים ומחשבים ואני; והפעם: שמוליק חכים

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

יש בתמונה זו יש בה כדי להראות את הקשר החברי שנוצר בין פלי הנמר ודליה פלד לשמוליק חכים, ש- "מציץ". צילום: ניב קנטור

קצת עליי: "החשיפה שלי לטכנולוגיה החלה עוד במהלך השירות הצבאי. התגייסתי להנדסה קרבית ובמהלך השירות הוצע לי להשתלם ביחידה לסילוק פצצות – תפקיד שדורש ידע בחשמל, מכניקה והכרת חומרי נפץ שונים. מדובר בתפקיד התנדבותי בעל שני מאפיינים: אסור שהפחד ישתק את המחשבה והיכולת המוטורית, וטעות היא לא אופציה. בהמשך הוצע לי לשרת כחבלן משטרה בירושלים ובעזה – תפקיד שבו שימשתי שנים רבות, בסדיר ומילואים. במהלכו, עלה בחלקי לנטרל מטעני חבלה ובכך מנוע אסון.

לאחר שחרורי מצה"ל עבדתי כארבע שנים כאזרח עובד צה"ל במש"א 7300 (מרכז שיקום ואחזקה של חיל הקשר), כמפתח צב"דים למכשירי קשר. ב-1975 הוצע לי לעבור למינהל הרכש במשרד הביטחון – תחילה בתחום הקשר ובהמשך בתחומי הל"א, האוויוניקה, המודיעין ועוד, בין השנים 1990 ל-1994 יצאתי בשליחות המשרד למשלחת הרכש בניו-יורק. בתקופה זו הייתי בקשר הדוק עם התעשייה המקומית וגופי הממשל בארצות הברית, ונחשפתי לפעילות הרחבה ולקשר ההדוק בין התעשיות האמריקנית והישראלית.

אחרי שחזרתי ארצה הוצע לי לכהן כיו"ר מטות תוכנית של פרויקטים עתירי תקציב וטכנולוגיה. בהמשך מילאתי שורה של תפקידי קו ומטה בתחומים שונים, כשהאחרון שבהם היה ראש חטיבת התקשוב – תפקיד שחולש על מגוון רחב של טכנולוגיות ופרויקטים עתירי תקציב, ומביא עימו נגישות ליחידות רבות בצה"ל ובמערכת הביטחון. כל זאת, תוך היכרות מעמיקה עם התעשיות הישראלית והבינלאומית.

כמי שחווה קשיים כלכליים בילדותו וכסיוע למשפחה, יצאתי לעבודות מזדמנות בחופשות מאז גיל 14. היכרות זו של מציאות כלכלית קשה והשפעתה גרמה לי להקים יחד עם אחותי עמותה, במסגרת רשת בתי הספר אמי"ת, לסיוע לנוער במצוקה מהפריפריה. במסגרת זו גייסנו משפחה מלוס אנג'לס, וביחד עם יהדות העיר מועברות לעמותה תרומות בהיקפים של עשרות אלפי דולרים. הכסף מסייע לבני נוער ולמשפחותיהם, בין היתר בתלושי מזון למשפחות קשות יום, ברכישה יומית של עשרות כריכים ושתייה כארוחת בוקר לבני נוער, שאלמלא העמותה היו מגיעים לבתי הספר רעבים, באיתור כישרונות ובמימון חוגי העשרה דוגמת רכיבה טיפולית, מוזיקה ואומנות. התנאי להקמת העמותה היה שכל דולר שנתרם מועבר ישירות לסיוע – ללא משכורות, עמלות וכיוצא בזה.

ב-2012 פרשתי לגמלאות והצטרפתי כעו"ד פעיל במשרד עורכי דין, ובנוסף, הקמתי חברת ייעוץ בתחום המשפטי – חוזים, רכש וכדומה.

בהשכלתי אני טכנאי אלקטרוניקה, עם תארים ראשון ושני במנהל ציבורי, ותארים ראשון ושני במשפטים".

ספר על הקשר שלך עם אנשים ומחשבים.
"שנים רבות לפני שנחשפתי באופן אישי לאנשים ומחשבים ולקהילה שלה, קראתי בשקיקה את הגיליונות המודפסים של העיתון. מצאתי בגיליונות הללו כתבות שנכתבות במקצועיות רבה, תוך כיסוי תחומים רבים שמעשירים את הידע, לרבות סקירות מקיפות ומקצועיות בתחומי התקשוב הרבים.

שמוליק חכים מרצה באחד מכנסי אנשים ומחשבים, בתמונה שממחישה את החשיבות והרצינות שהקבוצה מייחסת לתכנים המוצגים בפני חברי הקהילה. צילום: פלי הנמר

שמוליק חכים מרצה באחד מכנסי אנשים ומחשבים, בתמונה שממחישה את החשיבות והרצינות שהקבוצה מייחסת לתכנים המוצגים בפני חברי הקהילה. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

לימים, במפגש מקרי בין פלי הנמר לביני, לאחר היכרות ראשונית שערכנו, הוא שכנע אותי להיחשף לקהילה ולהצטרף לכנסים שמאורגנים על ידי אנשים ומחשבים. בין היתר, פלי אמר לי בשיחות שקיימנו שהקילה מאפשרת יצירת קשרים עסקיים בין חבריה, הפריות מקצועיות הדדיות וחברויות שנוצרות בין המשתתפים. ואמנם, ככל שהשתתפי בכנסים של אנשים ומחשבים נוכחתי לראות עד כמה הוא צדק, וקשרתי מקצועיים וחבריים, שהולכים ומתהדקים. כך גם קשרים מקצועיים וחברתיים אחרים שראיתי שנרקמים. אין ספק שבזכות ההיכרות שלי עם פלי והקשר ההדוק שנוצר עימו ועם רעייתו, דליה, זכיתי להכיר מגוון רחב של חברות מהתעשייה ולפתח חברויות שלא היו לי קודם.

כחבר ותיק במועדון המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים, אני נוכח שגם כיום – תקופה שבה לא ניתן לקיים כנסים פיזיים – החברים באנשים ומחשבים, בניהולם של פלי ודליה ובניצוחה של נטלי היקרה, מארגנים לקהילה כנסים וירטואליים. כמו הכנסים הפיזיים, גם כנסים אלה מתנהלים במקצועיות רבה, עם יכולת ארגונית מרשימה, זאת, לצד הפרסום הקבוע בפורטל אנשים ומחשבים ובניוזלטר היומי – ה-DailyMaily – ועל כך המון תודה.

תמונה זו ממחישה את החברות היפה שנוצרה בין חברי הקהילה הודות לאנשים ומחשבים. בין המצולמים: שמוליק חכים, שעומד, ונתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: פלי הנמר

תמונה זו ממחישה את החברות היפה שנוצרה בין חברי הקהילה הודות לאנשים ומחשבים. בין המצולמים: שמוליק חכים, שעומד, ונתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: פלי הנמר

לרגל יום ההולדת ה-40 של אנשים ומחשבים, מצאתי לנכון להודות לפלי, לדליה ולכל צוות אנשים ומחשבים על התרומה הגדולה והמיוחדת לקהילה, כמו גם על היכולת המרשימה לפיתוח וקידום הקשרים המקצועיים והחברתיים בין החברים בקהילה, תוך הקפדה על שמירת הקשר האישי.

יישר כוח ועוד שנים רבות של המשכיות ופעילות מבורכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים