טוויטר מגייסת את הקהילה לסיוע במאבקה בהפצת פייק ניוז

כלי החדש, העונה לשם Birdwatch, יתבסס למעשה על היכולות הקהילתיות של הרשת המצייצת - משתמשים מסוימים שיתנדבו יתריעו ויסמנו את מה שנחשד בעיניהם כמידע כוזב, ואז החברה תוסיף הערות לציוצים הבעייתיים שאותרו

דף טוויטר של הכלי החדש Birdwatch. צילום מסך

טוויטר (Twitter) חשפה אתמול (ב') תכונה שעתידה להילחם במידע מוטעה ומוליך שולל. תכנית הפיילוט של התכונה ששמהה Birdwatch (בתרגום לעברית 'צפרות') תסתמך על משתמשים נבחרים שיזהו ויסמנו את התכנים, ואז החברה תוסיף הערות לכל ציוץ שעלול להיות שקרי או מכיל פייק ניוז. בטוויטר אומרים כי בין בודקי העובדות יכללו גם מומחים לנושא וגם משתמשים רגילים.

כידוע לכל, חברות המדיה החברתית נאבקות בתופעת המידע הכוזב, הפייק ניוז והולכת השולל דרכן בלי הצלחה רבה מדי, שלא לומר עם נזקים מוכחים. טוויטר, שכבר ניסתה שלל דרכים למלחמה בתופעה המאוד בעייתית, מקווה ש-Birdwatch יסייע לה לשנות זאת. ופה המשתמשים למעשה נכנסים לתמונה – במסגרת הפיילוט לתכונה החדשה יוכלו משתמשי טוויטר מתנדבים להוסיף הערות לציוצים שהם נתקלים בהם, המכילים מידע מוטעה לדעתם, ובכך לסייע במעין אקט של חכמת המונים למלחמה הקשה בתופעה.

והרי הפייק ניוז. אילוסטרציה: BigStock

והרי הפייק ניוז. אילוסטרציה: BigStock

ואולם אל תחפשו את הטוויטים המסומנים בינתיים – במתכונת הראשונית של הפיילוט סימוני הגולשים וההערות של טוויטר יופיעו באתר נפרד, שעדיין אינו פעיל היום (ג'). המטרה עם זאת היא שבסופו של דבר הסימונים המסייעים הללו יפורסמו בפלטפורמת טוויטר הראשית.

משתמשים המעוניינים להתנדב ולהשתתף בפיילוט חייבים לעמוד בקריטריונים מסוימים, הכוללים: מספר טלפון וכתובת דוא"ל מאומתים, ובעיקר עליהם להיות מי שאין לו היסטוריה של הפרת מדיניות טוויטר.

התכונה הוצגה למעשה לראשונה באוקטובר 2020 ואולם כעת בטוויטר אומרים כי הם סופסוף משיקים את הפיילוט, בו יוכלו לשתף פעולה בהתנדבות רק משתמשים מארצות הברית לעת עתה.

"אנו מאמינים כי לגישה זו יש פוטנציאל לתגובה מהירה כאשר מידע מטעה מתפשט, ולהוסיף קשר שאנשים סומכים עליו ושנמצא בעל ערך", הסביר קית' קולמן, סגן נשיא המוצר של טוויטר, בפוסט שהועלה לבלוג שלה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים