המרכז הרפואי הדסה הטמיע את פתרון הגיבוי והרפליקציה של וים

מערכת גיבוי אמינה במרכז רפואי בתקופת הקורונה חשובה כפליים ● לדברי הדסה, הפתרון של וים מצמצם את זמן ניהול הגיבוי ב-88% ומשפר את קצב השחזור וההתאוששות של השרתים ב-99%

מרכז רפואי הדסה. צילום: יח"צ

מרכז רפואי הדסה הטמיע את הפתרון Veeam Backup & Replication של חברת וים (Veeam), אשר נחשבת למובילת שוק בפיתוח פתרונות גיבוי ואספקת Cloud Data Management. הפרויקט בוצע באמצעות חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס (Matrix).  

מרכז רפואי הדסה נוסד ב-1912 בירושלים. הוא מספק שירותי בריאות למיליון איש בקירוב, בשני בתי חולים, ומונה כ-8,000 עובדים, מתוכם כ-5,000 אנשי צוות רפואי. העבודה במרכז הרפואי מחייבת גישה מלאה ותמידית למערכות מידע קריטיות, כמו גיליון רפואי אלקטרוני של כל המטופלים, מערכות הדמיה כמו CT, MRI, אולטרא-סאונד או מכשור רפואי מבוסס מחשוב ורובוטיקה. בעבר השתמשה הדסה במערכת גיבוי וותיקה ובלתי אמינה, שהציעה יכולות שחזור מידע והתאוששות איטיות ומורכבות, ופגעה בזמינות ובנגישות המלאה של המערכות עבור הצוות הרפואי.

אלדד שראל, מנהל תשתיות IT, מרכז רפואי הדסה. צילום: יח"צ

אלדד שראל, מנהל תשתיות IT, מרכז רפואי הדסה. צילום: יח"צ

"עם המעבר ל-וים הרגשנו כי זכינו במערכת קלה לשימוש, עמידה ואמינה, המבטיחה לצוות הרפואי גישה למערכות הרפואיות שהוא צריך כדי לטפל בחולים, בכל רגע נתון ובכל מחלקה בבית החולים", אמר אלדד שראל, מנהל תשתיות IT במרכז הרפואי הדסה.

ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, וים. צילום: קובי קנטור ז"ל

ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, וים. צילום: קובי קנטור ז"ל

"אני גאה מאד בפרויקט שלנו במרכז רפואי הדסה, במיוחד היום כאשר בתי החולים והצוות הרפואי נמצאים בחזית המאבק בקורונה", אמרה ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, ב-וים. "היה לנו חשוב לספק להדסה שלושה יתרונות ברורים: זמינות מלאה של מערכות רפואיות קריטיות, עושר פונקציונלי שלא היה קיים קודם, כולל יכולת שחזור מהירה של גיבויים ועותקים, ושיפור של 99% בקצב השחזור וההתאוששות של השרתים, אשר בפועל מתורגם למעבר ממספר שעות לדקות אחדות".

מאז ההטמעה, וים מגבה ומשכפלת 300 טרה-בייטס על גבי 800 שרתים וירטואליים, אשר נמצאים באתר הלקוח, ותומכים בחלקם במערכות רובוטיות – רפואיות. לפי הדסה, הפתרון של וים מצמצם את זמן ניהול הגיבוי ב- 88% (מ-40 שעות ל-5 שעות שבועיות), וכך מפנה זמן יקר לצוות ה-IT להתמקד בפעולות אחרות, כמו בחינת אסטרטגיית ההמשכיות העסקית וההתאוששות מאסון של הארגון.

"וים הופכת את החיים של צוות ה-IT לקלים יותר, ובשלב הבא אנחנו מתכננים להשתמש בה כדי לפשט ולהאיץ גיבוי ושחזור של קצבי NAS", אמר שראל וסיכם: "אנחנו יודעים כי אם יש לנו שאלות, אנחנו תמיד יכולים לדבר עם מנהל הלקוח שלנו או עם הצוות הטכני של וים. שניהם יתנו לנו מענה מצוין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים