ממשלת הודו דורשת מווטסאפ לחזור בה מכוונתה לערוך שינויים במדיניות הפרטיות

משרד האלקטרוניקה וטכנולוגיות המידע ההודי דורש מווטסאפ לסגת מכוונתה לערוך שינויים במדיניות הפרטיות שלה, בטענה כי התנאים החדשים נוטלים את אפשרות הבחירה מן המשתמשים ההודים ומפלים ביניהם ובין משתמשים אירופים

חידושים בווטסאפ

עוד כאב ראש לפייסבוק (Facebook): משרד הטכנולוגיה ההודי דורש מהחברה הבת שלה, ווטסאפ (WhatsApp), לסגת מכוונתה לערוך שינויים במדיניות הפרטיות שלה, שהודיעה עליהם בתחילת החודש, בטענה כי התנאים החדשים נוטלים את אפשרות הבחירה מן המשתמשים ההודים.

הדרישה מטרידה במיוחד, מפני שפייסבוק ו-ווטסאפ קידמו לאחרונה שירותים שונים בתקווה להרחיב את עסקיהן ואת השימוש בשירותי התשלומים באזור זה.

"השינויים המוצעים מעוררים חששות כבדים בנוגע להשלכות על אפשרות הבחירה והעצמאות של אזרחים הודים", כתב משרד האלקטרוניקה וטכנולוגיות המידע לוויל קת'קארט, מנהל ווטסאפ בפייסבוק. "אי לכך, אנו קוראים לכם לסגת מן השינויים המוצעים".

ווטסאפ הגיבה בהצהרה, ואמרה כי היא מטפלת בנושא מידע שגוי וכי היא תמיד זמינה להשיב לכל שאלה. "אנו רוצים  להדגיש, כי עדכון זה אינו מרחיב את יכולתנו לחלוק מידע עם פייסבוק".

בשנה האחרונה השקיעה פייסבוק 5.7 מיליארד דולר בתאגיד הענק ההודי Reliance, כשחלק חלק נכבד מכספים אלה מיועד למשוך מיליוני בעלי חנויות מסורתיות להשתמש בתשלומים דיגיטליים באמצעות ווטסאפ. 400 מיליון המשתמשים שיש לווטסאפ בהודו גם הם חלק מתוכניות גדולות של החברה להתרחב בתחום התשלומים הדיגיטליים, כולל מכירה של ביטוחי בריאות באמצעות שותפים.

כל השאיפות הללו עלולות להיבלם אם המשתמשים ההודים יעברו לאפליקציו הודעות אחרות, כמו סיגנל וטלגרם, כפי שעשו משתמשים רבים בעולם לאחר שווטסאפ הודיעה בתחילת החודש שהיא תשתף מידע מסוים עם פייסבוק ועם חברות נוספות שלה.

"זהו חש גדול שלא ניתנה למשתמשים הודים כל אפשרות לבחור שלא להסכים לשיתוף המידע הזה עם החברות של פייסבוק, ויש להם אפשרות פחותה בהשוואה למשתמשי האפליקציה האירופים", צוין עוד במכתב. "היחס השונה והמפלה בין משתמשים הודים לאירופים מעורר ביקורת חריפה ומעיד על אי כיבוד זכויותיהם וטובתם של אזרחים הודים שמהווים נתח משמעותי מבסיס המשתמשים של ווטסאפ".

המשרד ההודי מבקש מווטסאפ להשיב ל-14 שאלות, כולל הקטגוריות של המידע על המשתמשים שהחברה אוספת.

כזכור, בעקבות הסערה הציבורית שעוררה ההודעה של ווטסאפ על שינוי מדיניות הפרטיות שלה, החלו מיליוני משתמשים לעבור לאפליקציות מתחרות, מה שגרם לחברה להודיע כי תדחה את הפעלת המדיניות החדשה מחודש פברואר לחודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים