ארצות הברית: בנקים יוכלו להשתמש בבלוקצ'יין

מדובר בהחלטה חדשנית של נגיד המטבע האמריקני, שאף מאפשרת לגופים הפיננסיים במדינה לבצע עסקאות באמצעות "מטבעות יציבים", כגון מטבע האת'ר ● שערי המטבעות הווירטואליים המרכזיים עלו בעקבות ההחלטה

מקור: BigStock

משרד האוצר האמריקני החליט לאפשר לגופים פיננסיים במדינה להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין ולבצע תהליכים בנקאיים שונים באמצעות "מטבעות יציבים" (Stablecoins). אחד המטבעות הווירטואליים הנחשבים ליציבים הוא האת'ר (את'ריום).

מדובר בהחלטה משמעותית, שכן היא מהווה עוד צעד להכרה של אחד הגופים הכלכליים החשובים במשק האמריקני בטכנולוגיה החדשה.

ההחלטה התקבלה על ידי נגיד המטבע במשרד האוצר של ארצות הברית, ונשלחה במכתב לגופים פיננסיים מרכזיים בארצות הברית. משמעותה היא שבנקים במדינה יוכלו מעתה להנפיק מטבעות יציבים, להחליף אותם ב-"מטבעות פיאט" (שערכם נקבע על ידי המדינה), וכן לאפשר עסקאות תשלומים ולאחסן אותi, בהתבסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין.

המהלך של הרגולטור האמריקני הביא לעלייה של 12% בשער האת'ר, שיחידה אחת שלו שווה כעת כ-1,037 דולר (קרוב ל-3,320 שקלים). גם שער הביטקוין עלה – ב-5% ל-31,780 דולר (כ-101,730 שקלים). יש לציין שהביטקוין ירד בימים האחרונים מהשיא של יותר מ-34 אלף דולר, שאליו הגיע בסוף השבוע. ההערכות הן כי ההחלטה של הנגיד תשפיע לחיוב על שערי המטבעות הווירטואליים גם בטווח הארוך.

"סוף סוף בשורות חיוביות מהרגולטור"

בעולמות הבלוקצ'יין והמטבעות הווירטואליים הביעו שביעות רצון מההחלטה. ג'סטין ישואפאר, מנהל במשותף של בלוקהד קפיטל, אמר לאתר Coindesk כי "אחרי גל של חדשות שליליות מצד הרגולטור, המשקיעים שבעי רצון לשמוע בשורות חיוביות ממנו, שמאפשרות שילוב של מטבעות יציבים ובלוקצ'יין בבנקאות המסורתית".

הבשורה מהרגולטור האמריקני מגיעה בתקופה טובה למטבעות הווירטואליים. לצד העליות, בעיקר של הביטקוין, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מהגופים הכלכליים הבולטים בארצות הברית, פרסם אתמול תחזית שלפיה השווי של הביטקוין יגיע ל-146 אלף דולר – יותר מפי 4.5 לעומת שערו הנוכחי. עם זאת, אומרים בג'יי.פי מורגן, כדי שזה יקרה, שוק הביטקוין צריך להשתוות לכלל ההשקעות של המגזר הפרטי האמריקני בזהב, ולשם כך צריך לצרף אליו יותר משקיעים מוסדיים. משקיעים רבים נוטשים באחרונה או מפחיתים את השקעותיהם בזהב לטובת הביטקוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים