מחקר: משחקי מחשב לא בהכרח מובילים לאלימות

המחקר, שבוצע במשך עשור, לא מוכיח קשר ישיר בין משחקי מחשב לריבוי אלימות - בניגוד למה שרבים טוענים ● אלא שהוא לא מוכיח גם את הטענה ההפוכה - שמשחקים אלימים מורידים אלימות בחיים האמיתיים

משחקי מחשב ואלימות. אילוסטרציה: BigStock

אחד הוויכוחים הנצחיים בעולם הגיימינג הוא עד כמה, אם בכלל, משחקי מחשב עתירי אלימות גורמים לאנשים שמשחקים בהם להפוך לאלימים יותר באופן משמעותי גם במציאות. עד היום לא הוכח כל קשר ישיר שכזה, אולם זה לא מפריע למקטרגים לטעון שכך הוא המצב. מחקר חדש מגלה שהם לא בהכרח צודקים.

המחקר, שפורסם ב-Journal of Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, בוצע בידי החוקרות שרה מ. קויין ולאורה סטוקדייל לאורך עשור – הוא יצא לדרך בתחילת 2011. מחקר זה נבנה כמבחן צפייה ומעקב אחרי אנשים בעלי תכונות משותפות, שמשחקים במשחקי מחשב אלימים.

הן בנו שלוש קבוצות, לפי מספר הפעמים שבהן שיחקו הנחקרים במשחקים אלימים: גבוה (4%), בינוני (23%) ונמוך (73%). מהנתונים עלה כי חברי שתי הקבוצות חובבות האלימות גיוונו את המשחקים האלימים שבהם הם שיחקו לאורך הזמן, בעוד שבקבוצה העיקרית כמעט שלא חל שינוי במספר הפעמים הנמוך יחסית שבהן הם שיחקו במשחקים אלימים. כן ציינו החוקרות שהרוב המכריע של האלימים יותר היו גברים, ובין חברי הקבוצה האלימה יותר חלה עלייה במשחק במשחקים האלימים כשהם היו מדוכאים.

מהמחקר עלה כי אחרי 10 שנות מבדקים לא חל שינוי משמעותי בהתנהגות של הנבדקים – לא לרעה, אבל גם לא לטובה. הדבר היחיד שצוין הוא שבתקופה האחרונה של המבחן, דווקא הקבוצה הבינונית הייתה זו שהפגיעה את שיאי ההתנהגות האגרסיבית.

המחקר אמנם לא מוכיח באופן מוחלט שאין קשר בין משחקים אלימים לאלימות, אבל הוא בהחלט מוכיח שהם לא בהכרח מובילים לאלימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים