עובדי שע"מ מחריפים את העיצומים: הפסיקו לטפל בתקלות

העובדים בזרוע המחשוב של רשות המיסים אף מאיימים למנוע החל ממחר (ב') את כניסת עמיתיהם למשרדים ● יש להם שורה של טענות נגד ההנהלה ומשרד האוצר בנושאים כגון קידומים ותקנים

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ.

סכסוך העבודה בשע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, עולה מדרגה: בהודעה שהפיץ היום (א') יו"ר הוועד, דורון דודו, לכל עובדי הרשות נכתב כי אנשי זרוע המחשוב הפסיקו לטפל בתקלות במחשבי הארגון ולא מאפשרים כניסת יועצים שמייצגים את הנישומים. כמו כן, הוועד הציב להנהלת הרשות ולמנכ"ל, ערן יעקב, אולטימטום שלפיו אם עד מחר לא תהיה התקדמות במשא ומתן, לא תתאפשר כניסת עובדים למתחם של הרשות בירושלים.

"מזה תקופה שאנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מול הרשות והאוצר. לצערנו, המשא ומתן לא מתקדם כפי שציפינו", כתב דודו. הוא פירט את עיקרי המחלוקת עם ההנהלה: נושא הקידומים והתקינה, שהובטחו לפני כשנתיים לעובדי מרכז התמיכה הטכנאים – טרם סודר. כמו כן, יש מחלוקת לגבי עובדים במסגרת פעילות שנקראת החממה. יו"ר הוועד הורה להקפיא את עבודתם, על אף שבמהלך המשא ומתן הוא אפשר לחלק מהעובדים לעבוד.

עוד כתב דודו: "אנחנו עדים באחרונה לניסיונות של הרשות לבצע פרויקטים מחוץ לשע"מ, ואנחנו רואים בזאת דריסת רגל שלה בפעילות של העובדים. כמו כן, קיימת מגמה להביא למשרות בכירות – מנהלי אגף וסמנכ"ל – עובדים מחוץ לארגון, כאשר בשע"מ נמצאים עובדים מוכשרים באופן שלא יסולא בפז". טענה נוספת של הוועד היא שמשרד האוצר מסרב לאשר לשע"מ תקנים חדשים של מנהלים בכירים – מה שהוא כן עשה במכס.

בחודש אוקטובר השנה אמר יו"ר הוועד בראיון לאנשים ומחשבים כי הורה לעובדים לעבוד רק בשעות העבודה הרגילות, ולא לבצע כוננויות ותורניות. זאת, מכיוון שלטענת הוועד, שעות הכוננות בקורונה לא תוגמלו, על אף שהעובדים עבדו מסביב לשעון, כולל בסופי שבוע. כמו כן, הוא אמר שיש קושי לחלק מהעובדים והעובדות המטופלים בילדים לעבוד במשמרות, עקב הוראות התו הסגול של הקורונה, ומשמרות שמתחילות אחר הצהריים ומסתיימות בלילה.

מדוברות רשות המיסים נמסר כי הרשות החליטה שלא להגיב לעיצומי הוועד ולאיומים שלו להחריף אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים