אילון מאסק: "פניתי לטים קוק להציע שאפל תרכוש את טסלה"

ולא רק שקוק סירב להצעה מהעבר, לפי ציוצו של המייסד ומנכ"ל חברת המכוניות החשמליות, מנכ"ל אפל לא רצה אפילו להיפגש איתו ● לנוכח ההצלחה הפנומנלית של מניות טסלה ב-2020, מעניין מה היה קורה לו העסקה הייתה מתממשת

אילון מאסק עם רכב של טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה
החמיץ את עסקת חייו? טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

החמיץ את עסקת חייו? טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock צילום: BigStock

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברות טסלה (Tesla), נוירלינק (Neuralink), חברת החלל SpaceX ועוד חברות אחרות, הטיל אתמול (ג') כהרגלו פצצה בטוויטר (Twitter) – מאסק סיפר לעוקביו שבעבר הלא רחוק רצה לקיים פגישה עם טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple) כדי להציע למכור לה את טסלה.

מדובר על התקופה שבה פותח ה-Model 3 של המכונית החשמלית מבית טסלה, שנתקלה בקשיים רבים בתהליך, ועל אף שמאסק לא ציין על איזו שנה בדיוק מדובר, הרי שסביר שהתכוון לפרק הזמן שבין השנים 2017-2019.

"בימים האפלים ביותר של תכנית Model 3 פניתי לטים קוק כדי לדון באפשרות שאפל תרכוש את טסלה", צייץ מאסק שהוסיף, "הוא סירב להיענות לפגישה".

סכום העסקה שמאסק רצה לבצע מול ענקית ה-iPhone היה אמור להיות, לפי דבריו בציוץ, בגובה עשירית מההערכה הנוכחית של טסלה – שעומדת כרגע על כ-60.6 מיליארד דולר, אחרי שנה אחרונה ומסחררת בוול סטריט. שנה שבמהלכה מניות החברה נסקו כל כך עד שמאסק הפך לאיש השני בעושרו בעולם, משמע ל"סגנו" של ג'ף בזוס מאמזון (Amazon). למרות שטסלה שווה כיום יותר מ-600 מיליארד דולר בשווקים הציבוריים, לאחר שהצטרפה למדד S&P 500 השבוע, נראה שרוב האנליסטים בוול סטריט נבוכים מהצמיחה האחרונה של המניה שלה ולא ממש יודעים כיצד "לאכול אותה" והאם מדובר בבועה אם לאו.

iCar או טסלה?

לפי מאסק, היזם אולי הכי מדובר כיום בארה"ב שמוצאו בכלל בדרום אפריקה, קוק סירב לקיים את איתו פגישות בעניין המכירה, ואולם למאסק לא ברור אם מנכ"ל אפל היה בכלל מודע למה שתכנן להציע לו.

וזו אינה הפעם הראשונה שהאפשרות שאפל הייתה אמורה לקנות את טסלה נרמזת: לפני שנתיים פרסמה התקשורת ידיעה שאפל הציעה עסקה שכזו לרכישת טסלה עוד בשנת 2013. באותה עת אפל עמדה לשלם יותר משווי יצרנית המכוניות אז, וגם במקרה הזה הדברים לא הגיעו לכדי הבשלה. משמע שאפל וטסלה ניהלו סוג של טנגו בעניין רכישה אפשרית לאורך כשבע שנים.

דבריו של מאסק מגיעים לאחר דיווחים אחרונים שאפל עובדת על ייצור מכונית חשמלית שלמה משלה. השבוע שוב התפרסמו דברי כבר וכמה גורמים יודעי דבר המציינים כי אפל ממשיכה ביצירת מכונית משלה באמצעות סוללות מהדור החדש שהיא עצמה תייצר, וכמובן כזו שתאפשר נהיגה אוטונומית. טסלה מצידה מעדכנת שהטייס האוטומטי האוטונומי שלה כבר מוכן ושבקרוב תספק "זינוק קוונטי" בטכנולוגיה זו.

כך או כך, למרות שמעולם הענקית מקופרטינו לא הכריזה על כך רשמית, יש מי שמנבאים שהמכונית אפל תגיח לאוויר העולם בערך שנת 2024, כך דיווח רויטרס. מאידך יש אפילו מי שמאמינים שבתוך פחות מעשרה חודשים נזכה לחזות בדגם הראשון והעובד של ה-Apple Car, שאולי תכונה פשוט iCar. אם אכן כן, האם זו תתחרה בהצלחה במכוניות טסלה? ימים יגידו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    מה מבין תפוח נגוס במכונית חשמלית אפל מעוניינת יותר בצד של התוכנה ולא של החומרה

אירועים קרובים