דואר ישראל הטמיע מערך התאוששות מאסון – ביותר מ-20 מיליון שקלים

הפתרון של Med1, במודל DRaaS, הוא מערך ההתאוששות מאסון הראשון שמוטמע בדואר ● הפרויקט ארך כשנתיים ולדברי עדית חן, מנמ"רית הדואר, הוא גמיש לשינויים ומתאים לגידול העתידי של החברה

עדית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל. צילום: יניב פאר

דואר ישראל השלים בימים האחרונים הטמעת מערך התאוששות מאסון בחברה. מדובר בפרויקט רחב היקף, שהתבצע בחברה בשנתיים האחרונות – כולל בבנק הדואר, והיקפו עומד על יותר מ-20 מיליון שקלים ל-10 שנים. את המהלך ליוותה אנרג'י טים, שמציעה שירותים בעולמות התשתיות וההמשכיות העסקית, וזכתה במכרז של הדואר.

עד כה לא היה בדואר ישראל מערך התאוששות מאסון, אלא רק בבנק הדואר. במסגרת הפרויקט הוטמע בחברה מערך של Med1, במודל התאוששות מאסון כשירות (DRaaS – DR as a Service) ומערך ה-DR של בנק הדואר, של יבמ, שודרג.

יצוין שדואר ישראל הוא גוף עתיר מערכות מחשב ותשתיות, שבימים אלה מועברות לקריית הדואר במודיעין. הוא מספק שירותים לשמונה מיליון לקוחות, עם 45 מיליון ביקורים פרונטליים בסניפים ומאות מיליוני פעולות מחשב בשנה. בבנק הדואר מנוהלים יותר מחצי מיליון חשבונות והוא נותן שירותים פיננסיים לכלל האוכלוסיה. מערכות הדואר פועלות 24 שעות ביממה ומקיימות תקשורת עם הפלטפורמות הגדולות בעולם – עובדה שמחייבת רציפות שירותית מיטבית, ועל כן חשיבותו הגבוהה הפרויקט.

"פרויקט שמאפשר המשכיות עסקית בכל מצב"

לדברי עדית חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דואר ישראל, "מדובר בפרויקט שמאפשר לנו המשכיות עסקית בכל מצב. החלופה המקובלת כיום בארגונים דומים לדואר בגודל ובמורכבות היא הקמה עצמית של הפתרון – באתר הלקוח או באירוח. המודל שבו בחרנו, DRaaS, מציג תפיסה חדשנית, שמייתרת את הצורך שלנו לעסוק ברוב ההיבטים הטכנולוגיים ולהסתמך על פתרון מוכח לשעת חירום".

היא ציינה כי "הפרויקט הושלם בהתאם לתכולה וללוחות הזמנים המתוכננים, ועמד במדדי ההצלחה, שתוקפו על ידי דואר ישראל במספר תרגולים של הוכחת יכולת להפעלת מערכות המידע מאתר ה-DR".

חן אמרה ש-"הפרויקט כלל שיפור של מערך ההתאוששות מאסון של חטיבת בנק הדואר בפלטפורמת מיינפריים ומערכות פתוחות, וחיבורו לכדי מערך המשכיות אחד. תצורת הפתרון הותאמה ליעדים העסקיים של דואר ישראל, תוך מתן מענה לכלל המערכות הקריטיות של הארגון. המודל הנבחר מאפשר לדואר להשיג פתרון גמיש לשינויים, עם זמן הגעה לשוק מהיר ומותאם לגידול עתידי, ב-SLA מיטבי – רמת עדכניות גבוהה של המידע וזמני אישוש מידיים".

לדברי שי אמיר, מנהל התשתיות ומערך הסייבר של דואר ישראל, "היתרון המרכזי של הפתרון הוא זמינות מיידית של כוח מחשוב שדרוש לנו בכל רגע נתון לצרכי חירום, אופטימיזציה טכנו-כלכלית והגמישות להתאים את המערך לצרכים העסקיים המשתנים שלנו. לטובת מימוש הפרויקט השקענו מאות שעות עבודה בתכנון וניהול, והפעלנו את הצוותים הטכנולוגיים שלנו על מנת לוודא את שלמות ואיכות הפתרון".

רועי פולניקוויאט, מנכ"ל אנרג'י טיים, ציין ש-"בנינו בשיתוף דואר ישראל פתרון שיתאים עבור החברה, ולאחר בחינת חלופות בשיקולי איכות, קידמה טכנולוגית, מגמות השוק ומודל עלות בעלות כוללת כלכלי, המלצנו לו לממש את הפרויקט על בסיס תפיסה חדשנית לנקודת הזמן של קבלת ההחלטה. דואר ישראל החליט להטמיע מערך התאוששות מאסון שנבחר על בסיס הרצון לקדם את הדואר טכנולוגית".

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יש

    אין קשר בין משכורת לביצועים, זה הבעיה ההסתדרותית בדואר. קח חברה חיצונית שדוגמת הגעת חבילות ותבנה קשר ישיר בין המשכורת של עובדי הדואר לכמה חבילות נאבדו וכמה איחרו, ותראה איזה יופי, גם חבילות יגיעו וגם העובדים יקבלו משכורת נורמאלית. ובגדול יותר צריך פשוט להוציא את ההסתדרות מחוץ לחוק, כי היא מאפיה בעצם מהותה.

  2. אסך

    יופי! ועכשיו צריך להשקיע בעבודה במצב רגיל והכל יהיה בסדר

  3. ממתין

    מעיד על מי ששומר לנו על הכסף (ואיך) אם לבנק הדואר לא היה את זה עד עכשיו. לגביי דואר ישראל, הבדיחה תמשיך להיות על חשבוננו. עכשיו יהיו מספר העתקים של החבילות האבודות שלנו.

  4. שלמה

    חייתי בדרום אמריקה,הדאר בארץ מתקרב מאוד לשירות ויעילות של עולם שלישי.

  5. שלמה צנעני

    אני מרבה לעשות קניות בחול ואני ניתקל בהרבה בעיות שהחבילות שלי מגיעות לארץ זה מגיע למודיעין ומשם הם מוסרים אותם לאילת או לתל אביב או לאבו גוש שאני בכלל גר בישוב שבות רחל רחוב הגפן מספר 1 דירה 656 מיקוד 4483200 שילה ואני צריך להיתמודד עם דואר ישראל לומר להם עשיתם טעות ותתקנו אותה אין עם מי לדבר

  6. יאן לרון

    דואר ישראל הוא האסון !!!! דברי דואר מתקבלים בסניפים רחוקים. זמני העברת חבילות שמגיעות לארץ גדולים יותר מזמן שלוקח לדואר להגיע לישראל. חלוקת דואר פעם בשבוע. וכמובן אין עם מי לדבר !!!! שירות עולם 3 !!!!

  7. דני אברהם בהר

    דואר ישראל כבר אסון מאז שנוצר

אירועים קרובים