נשיא מיקרוסופט: "NSO – שכירי חרב של המאה ה-21"

בראד סמית' קרא לנשיא האמריקני הנכנס, ג'ו ביידן, לתמוך במשפט שווטסאפ מנהלת נגד החברה הישראלית, וטען שהיא "עוזרת להפיץ נשק סייבר" ● NSO: "אנחנו מצטרפים לקריאה לאפשר למדינות להתגונן מפני מתקפות סייבר מצד גורמים מעצמתיים ופרטיים חסרי אחריות"

בראד סמית', נשיא מיקרוסופט. צילום: יח"צ

נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', קורא לממשל של נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, "לשקול" לתמוך במשפט שמנהלת פייסבוק נגד NSO, בטענה שהיא שלחה נוזקות ל-1,400 משתמשים בווטסאפ, על מנת לרגל אחריהם. לדברי הענקית מרדמונד, חברת הסייבר הישראלית "עוזרת להפיץ נשק סייבר".

בפוסט שפרסם בסוף השבוע, בעקבות מתקפות הסייבר האחרונות על ארצות הברית, כתב סמית' כי NSO משמשת כ-"שכירי חרב מהמאה ה-21", וטען כי "הגידול בהיקף החברות הפרטיות, המהנדסות מתקפות אבטחה ברשת, גורם לכך שמספר גדל והולך של מדינות לאום יכולות כעת לפרוס מתקפות סייבר – כולל נגד עיתונאים ופעילי זכויות אדם". לדברי סמית', "תעשייה זו (של סייבר התקפי – י"ה) מביאה להתפשטות של מתקפות סייבר המבוצעות על ידי ממשלות שיש להן את הכסף, אך לא את כוח האדם הנדרש, כדי ליצור נשק משלהן. בקיצור, זה מוסיף עוד אלמנט משמעותי לנוף האיומים של אבטחת סייבר".

דברי סמית' מהווים הפעם הראשונה שבה חברה אמריקנית גדולה, פרט לפייסבוק-ווטסאפ, יוצאת נגד שימוש שעושות מדינות לאום בחברות סייבר התקפי פרטיות – נושא שבמשך שנים נתפס בעיקר כגורם לדאגה של עיתונאים, פעילי זכויות אדם ופעילים חברתיים אחרים.

חברה אמריקנית גדולה שנייה נגד NSO

חברה אמריקנית גדולה שנייה נגד NSO

סמית' התייחס בפוסט במיוחד להתדיינות המשפטית שבין NSO לפייסבוק-ווטסאפ. זו האחרונה טוענת שפגסוס, הרוגלה של החברה הישראלית, תקפה 1,400 משתמשים שלה במשך שבועיים ב-2019, כאשר כ-100 מהיעדים היו פעילים אזרחיים, לרבות עיתונאים, דיפלומטים, בכירים בממשל ופעילי קמפיינים לזכויות אדם. NSO הכחישה כל מעורבות שלה, ואמרה כי לקוחותיה הממשלתיים שולטים באופן השימוש בתוכנה וכי מוצריה נועדו רק כדי לסייע לגורמי אכיפת החוק לאתר טרוריסטים ופושעים. לדבריה, היא חוקרת את כל הטענות על ניצול התוכנה שלה.

"יש למנוע השקעות בחברות כגון NSO"

בפוסט ציין סמית' כי מיקרוסופט מצטרפת לחברות טכנולוגיה אחרות "המתנגדות לפרשנות זו". הוא הוסיף כי על ממשל ביידן-האריס לאמץ את הגישה שלהן. לדבריו, הגישה המשפטית "המרתיעה" של NSO הבהירה כי על החוקים לאסור "באופן ברור וחזק" על חברות לאפשר לתוכנות שלהן לסייע לממשלות לעסוק ב-"מתקפות סייבר בלתי חוקיות ופוגעניות. (יש למנוע – י"ה) ממשקיעים להשקיע בחברות אלה".

הוא השווה את התפשטות נשק הסייבר ל-"פעילות מזיקה חברתית אחרת, כגון סחר בבני אדם, סמים או טרור. ככל שממשלות מבטיחות שחברות תעופה לא מעבירות סמים או שמשקיעים לא מממנים את הפעילות של סוחרי סמים, כך יש להבטיח שמשקיעים אמריקנים ואחרים לא מזינים את הצמיחה של פעילות מסוג זה – ביודעין".

מ-NSO נמסר בתגובה כי "כחברה הראשונה בעולם שהובילה לגיבוש ואימוץ עקרונות רגולטוריים ומדיניות ציות לעיסוק בתחום, אנחנו מצטרפים לקריאות של מיקרוסופט לקיים מדיניות גלובלית מחייבת, שתאפשר למדינות להתגונן מפני מתקפות סייבר מצד גורמים מעצמתיים ופרטיים חסרי אחריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים