פייסבוק מצטרפת לזירת האגרוף: תסייע לאפיק גיימס במאבק המשפטי נגד אפל

תעשה הכל כדי שתאהבו אותה. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) מצטרפת לקרב המשפטי בין אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי פורטנייט, לאפל (Apple). אמנם היא לא תצטרף לתביעה המשפטית, אבל החברה הודיעה, כי תספק מה שהיא אומרת שהוא מידע על הדרך שבה המדיניות של יצרנית הה-iPhone וה-iPad פוגעת בעסקים.

מזה שנים מתקיימיים יחסי "אהבה-שנאה" בין פייסבוק לאפל, כששני המנכ"לים של ענקיות הטק יורים מדי פעם עקיצות מרומזות זה כלפי זה. ואולם נראה שכעת הטינה עומדת להסלים, לאור העובדה שבתחילת 2021 אפל מתכננת לדרוש מבעלי iPhone לבחור בצורה מפורשת האם להתיר לחברות לעקוב אחריהם באפליקציות, נוהג שפייסבוק מתבססת עליו כדי לטרגט מודעות ולחייב מפרסמים בתשלום גבוה יותר.

פייסבוק הקימה אתר ייעודי  במטרה לסכל את השינוי שאפל מתכוונת לבצע, שבו היא תוקפת את הצעדים של אפל וטוענת שהם יפגעו בעסקים קטנים (אבל היא לא מזכירה את עצמה). במקביל היא גם פרסמה מודעה בכל המדיות המודפסות הגדולות בארה"ב –  הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל והפייננשל טיימס – שבה היא מפנה חיצי ביקורת על מדיניות הפרטיות של אפל.

יתרה מזו, פייסבוק הצהירה כי תספק מידע לצורך חיזוק תביעת ההגבלים של אפיק נגד אפל. אתמול פרסם דן לוי, סגן הנשיא לפרסום ומוצרים עסקיים בפייסבוק, פוסט רשמי, שבו חשף כי פייסבוק משתפת פעולה עם אפיק גיימס בתביעת ההגבלים שלה נגד אפל, וכתב, כי "פייסבוק מסכימה כי זה קריטי שבית המשפט יבין את ההשלכות רחבות הטווח שיש למדיניות הלא הוגנת שאפל כופה על מפתחי iOS, כמו גם על עסקים נוספים".

אפל הגיבה לצעדים של פייסבוק ואמרה, היא ניצבת לצד המשתמשים שלה, שצריכים לדעת כשהנתונים על אודותיהם נאספים ומשותפים באפליקציות ובאתרים אחרים". עוד ציינה, כי פייסבוק אינה חייבת להפסיק לעקוב אחר משתמשים או לייצר מודעות מטורגטות, אלא "היא צריכה פשוט לתת למשתמשים את אפשרות הבחירה".

בחודש אוגוסט האחרון הגישה אפיק תביעה נגד אפל הנוגעת לעמלה של 30% שאפל גובה על רכישות בתוך אפליקציות בחנות שלה, בהן גם משחק פורטנייט. אפיק מיצבה את המאבק המשפטי שלה נגד אפל כמאבק עקרוני על הדרך שבה חנויות האפליקציות ומשחקי האינטרנט מתנהלות, שתהיה לה בעתיד השפעה בהיבטים רבים על תעשיית הטק. אנליסטים וסוקרי שוק רואים בתביעה מעין מאבק "הורדת ידיים" בין חברת מיליארדים לחברת טריליונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים