יונדאי רוכשת את בוסטון דיינמיקס תמורת 1.1 מיליארד דולר

יצרנית הכלבים הרובוטיים תעבור מידי סופטבנק היפנית ותתמזג עם חברת כלי הרכב המפורסמת מקוריאה, וזאת אחרי שהרובוטים הזריזים והחכמים שלה הוכיחו קפיצות ענק בתחום הרובוטיקה, בעיקר בכל הנוגע לנוחות השימוש והתפעול שלהם

נרכשה על ידי ינדאי. בוסטון דיינמיקס. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחרי דיווחים מוקדמים שנשמעים כבר מנובמבר, כעת זה רשמי – קבוצת יונדאי (Hyundai Motor Group) רוכשת את בוסטון דיינמיקס (Boston Dynamics) בסכום של 1.1 מיליארד דולר. יונדאי רוכשת למעשה כ-80 אחוז ממניות החברה, בעוד שהבעלים הקודמת, סופטבנק (Softbank) תשמור על 20 האחוזים הנותרים קרוב לחיקה.

העניין של יונדאי ביצרנית הכלבים הרובוטיים אינו מפתיע במיוחד ופחות קשור דווקא לחיבה לחיות על ארבע. כיום יש ליצרנית הרכב הדרום קוריאנית חטיבה המוקדשת כולה לפיתוח רובוטים תעשייתיים, ובמקרה זה הפתרונות והטכנולוגיות של בוסטון דיינמיקס, כמו גם יכולותיה הגבוהות בתחום, יתאימו באופן מושלם לשאיפות הרוכשת.

לדברי יונדאי, ההשקעה שלה תסייע בפיתוח רובוטים לשירות ולוגיסטיקה, אך עם הזמן היא מקווה לבנות רובוטים "אנושיים" נוספים לעבודות כמו "טיפול בחולים בבתי חולים". תחומי עניין אחרים של ענקית הרכב כוללים איוש אוטומטי של מפעלים חכמים, וכמובן – קידום תחום הנהיגה האוטונומית.

כשבזוס יצא לטיול עם הכלב

בוסטון דיינמיקס נוסדה בתחילת שנות ה-90, כספין-אוף של חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ה-MIT, והמשיכה לפעול באופן עצמאי עד שנרכשה על ידי גוגל (Google) בשנת 2013. תחת כנפיה של הענקית ממאונטיין וויו, בוסטון דיינמיקס התמקדה יותר במחקר ופיתוח ופחות במסחור מוצריה.

ב-2017 היא נמכרה לסופטבנק והחלה להתמקד יותר בשיווק הרובוטים שלה.

הכלב הרובוטי המפורסם שלה, 'כלב גדול' (BigDog) שמו, כבר נמכר לכל דורש, בתמורה לסכום ה"צנוע" 75,000 דולר. לחברה יש גם רובוטים אחרים, ביניהם מספר כלבים העונים לשמות ספוט (Spot), שיועד לתפקד ככלב שמירה; LS3, שהוא כלב רובוט למטרות צבאיות; כלב קטן (LittleDog), המסייע בתחומי המחקר; ואחרים. כמו כן היא הביאה לעולם גם רובוטים דמויי אדם.

הרובוטים ה"כלביים", אשר נראים כמו כלב גבוה במיוחד ונטול ראש, עוררו עניין רב עד כה. ב-2016 דיווחנו על מפגש מסקרן בין הכלב הרובוטי לכלב חי ונושם, ובמרץ 2018 ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon) והאיש העשיר בעולם, הוציא את הכלב הרובוט שלו, SpotMini, גם הוא מתוצרת בוסטון דיינמיקס, לטיול במהלך כנס MARS, והתיעודים של האירוע הפכו לוויראליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים