איפה היינו ובמה צפינו? נטפליקס ישראל מסכמת שנה
לצד הדרמה של הקורונה, הצופים הישראלים בשירות הסטרימינג אהבו השנה דרמות גם על המסך – ובעיקר את המורדת וגמביט המלכה ● עוד בין התכנים הפופולריים: אמילי בפריז והסרט החדש בסדרת בוב ספוג ● וגם: באילו מדינות צפו הכי הרבה בסדרות כחול לבן?
2020 הייתה שנה של דרמות – לא רק בחיים, בגלל הקורונה, אלא גם בצפיות של הישראלים בנטפליקס. נתונים ששחררה היום (ה') ענקית הסטרימינג לסיכום השנה מעלים כי השנה, אהבנו במיוחד לצפות בסדרות דרמה וקומדיה, כאשר המורדת ואמילי בפריז היו הפופולריות ביותר.
השנה האחרונה היטיבה עם חברות הסטרימינג, עקב הצורך להישאר יותר בבית, בגלל הסגרים ומחשש להידבק בנגיף. נטפליקס אמנם לא פרסמה את כמות השעות הכוללת של הצפיות מישראל, אולם לא יהיה זה קשה לנחש שהיא עלתה לעומת 2019, לאור המצב. לא מפתיע גם שהז'אנרים שכבשו את המקומות הראשונים הם, כאמור, הדרמה והקומדיה. מה שיותר מפתיע הוא שז'אנר הילדים הגיע למקום השישי בלבד (אחרי הסטנד-אפ, האקשן והמתח), על אף שהם נאלצו במשך ימים רבים להישאר בבתים, עקב סגירת בתי הספר והגנים.
סדרת הדרמה הנצפית ביותר בישראל בנטפליקס השנה היא המורדת – סדרה בכיכובה של שירה האס הישראלית, שמספרת על צעירה חרדית ניו-יורקית, שמורדת במוסכמות ועוברת תהליכים של יציאה מהקהילה הסגורה. הסיטקום שהישראלים הכי אהבו השנה הוא אמילי בפריז, שמספר על צעירה משיקאגו שנשלחת לעבוד בסוכנות פרסום בבירת צרפת על ידי החברה שקנתה אותה, ונתקלת שם בסביבה לא מקבלת, בלשון המעטה, ובמצבים משעשעים ומעניינים במיוחד. למקומות השניים הגיעו גמביט המלכה בז'אנר הדרמה והולידייט מבין הקומדיות. הסרט הנצפה ביותר בז'אנר הילדים הוא החדש בסדרת בוב ספוג. העונה הרביעית והמדוברת של הכתר, שסוקרת את בית המלוכה הבריטי מאז עלייתה של אליזבת השנייה, לא נכנסה לרשימה – מכיוון שלא עבר עדיין חודש מאז ששוחררה.
מעניין לציין שהעונה האחרונה עד כה של פאודה, השלישית במספר, הגיעה רק למקום הרביעי מבין עשרת תכני האקשן שהישראלים צפו בהם. ייתכן שזה מאחר שהיא שודרה לפני כן ב-יס. לעומת זאת, פאודה, שטיסל ובשבילה גיבורים עפים, על כל העונות שלהן, צברו צפיות רבות מחוץ לישראל, עם 90% מכלל הצפיות בהן. שלוש הסדרות הללו שודרו בערוצים אחרים לפני שהן הגיעו לנטפליקס. ארצות הברית היא המדינה שבה נצפו הכי הרבה תכנים ישראליים, כשאחריה גרמניה, הולנד, צרפת, פולין, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, קולומביה, הודו, איטליה, ספרד, שבדיה ובריטניה, שנשרכת מאחור.
עוד נתון מעניין הוא שהמגפה החדשה – הקורונה, הביאה בחודשים הראשונים שלה את הצופים הישראלים לחפש תכנים חדשים. בנטפליקס אומרים שההעדפות שלנו בין מרץ ליולי היו שונות לעומת החודשיים הראשונים של השנה, וכללו תכנים שמתאימים לתחביבים של הצופים, כמו ספורט, ריאליטי ומוזיקה, לצד תכנים שמעידים על אסקפיזם, כמו פנטזיה, אנימה ומדע בדיוני.
תגובות
(0)