קורונה: כך ההיערכות מראש אפשרה רציפות ברשות מקרקעי ישראל

רביד שמואלי, מנמ"ר הרשות, מתאר איך הצליחו אנשי הטכנולוגיה שלה להתגבר על הפיגור שנוצר אצלה, בעקבות העובדה שבעוד שרבים מאנשיה היו בחל"ת, ענף הנדל"ן המשיך לעבוד כרגיל

רביד שמואלי, אחד המועמדים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי.

"משבר הקורונה גרם לתקופה לימונית קשה אך עם זאת, משרדי ממשלה רבים, באמצעות יחידות המחשוב והדיגיטל שלהם, הצליחו לעשות מהלימון הזה לימונדה, וזה אפשר לממשלה להמשיך לתפקד", כך אמר רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל.

שמואלי השתתף בפאנל מנמ"רים בגופים ממשלתיים, שנערך באחרונה במסגרת כנס eGov של אנשים ומחשבים, בהנחיית ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי.

בדבריו ציין שמואלי כי "בגל התחלואה הראשון, כ-70% מעובדי המדינה הוצאו לחופשה כפויה – בהנחיית נציב שירות המדינה. כך היה המצב גם ברשות מקרקעי ישראל. לעומת זאת, ענפי הנדל"ן והפיננסים, הרלוונטיים לפעילות הרשות, הוכרזו כענפים חיוניים והמשיכו לפעול, כך שנצברו פיגורים רבים מאוד בפעילות שלנו".

"אבל למרבה המזל", סיפר, "כמה שבועות לפני גל התחלואה הראשון הושקה מערכת רמיטק ליבה במרחב הדרום. זה היה מאורע היסטורי – השקה של מערכת ליבה חדשה, שמחליפה מערכת שעובדת בארגון קרוב ל-40 שנה".

"ההשקה בישרה גם על בשלות טכנולוגית של כלים חדשים, שנכנסו לשימוש בארגון יחד אתה", אמר שמואלי. ביניהם הוא ציין כלי שמאפשר לאזרחים לפנות לרשות מרחוק, כלי נוסף שמאפשר לקבוע תורים, מערכת ניהול קשרי לקוחות חדשה ומערכות בינה עסקית לדיווח ומעקב.

"בגלל המערכת החדשה והכלים האלה, רשות מקרקעי ישראל הייתה ערוכה לאפשר המשך רציפות תפקודית במצב החדש, הצליחה להתגבר על הפיגורים שנוצרו ולתת שירות מרחוק ללקוחות, ולממש זאת בקבועי זמן קצרים", הוסיף. "באמצעות חשיבה עסקית אג'ילית והכלים הטכנולוגיים החדשים שעמדו לרשותנו, ניתן היה לקדם הקלות רגולטוריות ולקדם שיתופי פעולה עם גופים הרלוונטיים לשרשרת הערך, לדוגמה עם לשכת הטאבו ועם הבנקים, בכל הקשור לנושא המשכנתאות".

"הלקוח יכול לבצע 98% מהפעולות שלו מולנו אונליין"

שמואלי ציין כי רשות מקרקעי ישראל מאפשרת לפנות אליה בערוץ הדיגיטלי בכל נושא ולבצע כ-98% מהפעולות שלו מולה. "מדובר בחסכון אדיר עבור המשק ועבור כ-200 אלף פונים בשנה, שבעבר נדרשו לבזבז יום עבודה על מנת להגיע למשרדי הרשות, להיתקע בפקקים, לשלם על חנייה ולהמתין בתור", אמר.

הוא הדגיש כי עם סיום הסגרים, הממד הווירטואלי לא הביא לסגירת הממד הפיזי, והרשות חזרה לקבל קהל במשרדיה, כמעט באופן מלא. "זה היה הדבר הטבעי מבחינה תרבותית הן עבור ציבור לקוחותינו והן עבור עובדי הארגון. הכלים הדיגיטליים חזרו להיות חלופה, אך למרות היתרונות הרבים בה ובשל הרגלי העבר, ברוב המקרים זו לא הייתה החלופה המועדפת", הוסיף.

לדברי שמואלי, "אני רוצה לקוות שלא נגיע לגל השלישי ולגל הרביעי כדי לאמץ את הטכנולוגיות מהר יותר, אלא נשכיל להשתמש וליהנות מהן כבר כעת".

מה בשנה הבאה?

שמואלי דיבר גם על תוכנית העבודה הטכנולוגית של רשות מקרקעי ישראל בשנה הבאה. הוא ציין כי ב-2021 תימשך פרישת מערכת רמיטק ליבה בשאר מרחבי הרשות, יימשכו הפיתוח והעמקת השימוש באמצעי הדיגיטל וייעשה שימוש בכלים מתקדמים דוגמת בינה מלאכותית בעולם השמאות, מדעי נתונים, לימודי מכונה וכן רובוטיקה, לטובת שיפור השירות והתפעול.

"כן יואצו שיתופי הפעולה עם גופים רלוונטיים, לרבות עם מינהל התכנון, לטובת קבלת היתרים אונליין, עם הבנקים וחברות הביטוח בהקשרי המשכנתאות והערבויות, ועוד", אמר שמואלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים