Divers-IT; והפעם: שמואל מולי באהר וחיה אמזלג באהר, דיגמטק

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

חיה אמזלג באהר, מנכ"לית דיגמטק. צילום: יח"צ

מהיכן אתם?
"מודיעין".

מה החברה שלכם עושה?
"חיה היא המנכ"לית ושמואל הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. דיגמטק מציעה מערכת מידע חכמה, לתכנון, ניהול ומדידה של ארגונים ופרויקטים חברתיים, ללא צורך בקידוד (Codeless), שמוגדרת על ידי צוות הארגון ללא תלות במומחים חיצוניים. החזון של דיגמטק הוא להנגיש פתרון הוליסטי במחיר בר השגה לארגונים ופרויקטים – קטנים וגדולים, בשלב פיילוט כמו גם ארגונים מבוססים, על מנת להביא למיצוי התועלות של השירות החברתי למוטבים ולחזק את הקיימות והשרידות של הארגון.

הפתרון משלב שני רכיבים עיקריים; מתודולוגיית אפיון וניהול מיזם, הכוללת תכנון וניהול ומדידה, לצד כלי תוכנה שנוצרים אוטומטית מתוך ההגדרות, במטרה לאפשר מדידה וקבלת החלטות בזמן אמת".

מה הוותק שלכם בענף?
"12 שנים".

שמואל מולי באהר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיגמה. צילום: יח"צ

שמואל מולי באהר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיגמטק. צילום: יח"צ

ספרו על אתגר שנתקלתם בו במסגרת עבודתכם.
"היו כמה וכמה, ונתמקד בשלושה עיקריים: ראשית, אפיון וזיהוי לקוחות פוטנציאלים וחידוד המסרים עבורם, איתור אנשי המפתח הרלוונטיים בשוק, הטמעת חדשנות פונקציונלית, פישוט מורכבות טכנולוגית והנגשתה ללקוחות בדרגים השונים.

שנית, קושי לגייס השקעה למוצר מורכב יחסית, כיוון שהוא מאחד מספר תחומי ידע ופרקטיקה. אף על פי שיש לכאורה בשוק פתרונות מקבילים לכל היבט של המוצר, דיגמטק פיתחה פתרון כולל עבור האתגרים המגוונים שהוזכרו לעיל.

שלישית, שכנוע מקבלי החלטות לרכוש את המערכת והשירותים לטווח הארוך. ככל שעושים יותר שימוש בפלטפורמה, עלות הרכישה הראשונה של המוצר מחזירה את עצמה. כמו כן, המערכת חוסכת לארגון כסף ומגבירה את הסיכויים להגדיל את ההכנסות".

כיצד התגברתם על האתגרים?
"אנחנו נמצאים בתוך התהליך ועדיין לא התגברנו על כל האתגרים, אבל אנחנו מתמודדים בכמה דרכים, בסיוע פרזנטנס – עמותה שפועלת למען יזמות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית: ההשתתפות בתוכנית ההאצה שלה סייעה לנו בהבנת האתגר, חידוד הגדרת המוצר, הגדרת קהלי היעד לשיווק ופישוט המסרים. קיבלנו ליווי של מנחה נהדר מטעם העמותה, שלמה פרגמנט – יועץ אסטרטגי ופיננסי, שממשיך ללוות אותנו. כמו כן, הם סייעו לנו במינוף קשרים עסקיים להשגת מספר לקוחות משלמים ראשונים, אפשרו לנו השתתפות בקהילות של יזמים והפניית קשב לאקו-סיסטם על היבטיו השונים, והפנו את הקשב שלנו להזדמנויות, רעיונות ומגמות בתחום".

האם נתקלתם באפליה באקו-סיסטם?
"המגדר והגיל משחקים לשני הכיוונים – לעתים לרעתנו ולעתים לטובתנו".

מה הטיפים שלכם ליזמים בתחילת דרכם?
"להיות ביקורתי כלפי המיזם שלך, לאורך כל הדרך. ברור שמתאהבים בו, אבל אסור שזה יהיה חסם לראות את החסרונות והקשיים האובייקטיביים. בנוסף, גמישות לשינויים. כמו כן, כדאי להשתתף בתוכנית האצה – לומדים שם כלים מעשיים, מחדדים הבנה ויוצרים קשרים. טיפ נוסף הוא לפגוש לקוחות אמיתיים מוקדם ככל האפשר ולהקשיב להם. ולבסוף – להעז, להעז, להעז, ולא להתייאש".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הלה

    בראבו ???????????? גאים בכם סומכים עליכם ואוהבים אתכם. בטוחים שמי שיקנה מכם שירות יקבל א.א.א. פלוס. בהצלחה ❤️

  2. פילון באהר

    חיכינו למערכת הזו ובשעה טובה היא הגיע נשתמש בה למטרות ו בעזרתו ממנף את הרווחים שלנו. בהצלחה חיה ומולה מבית דגימה.

אירועים קרובים