"למרות ההשקעה הרבה, המסע לדיגיטל לא תמיד עובר חלק"
"הסיבה לכך קשורה לגורם האנושי", אמר ניר נחום, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ווקמי – חברה שיושבת על הענן של AWS ועוזרת למשתמשים לתפעל תוכנות ארגוניות
"ארגונים משקיעים הרבה מאוד כסף במטרה להפוך לחברות דיגיטליות ולעבור את השינוי בצורה חלקה ומהירה. אלא שהמעבר הזה לא תמיד עובר בצורה חלקה, והסיבה לכך קשורה לגורם האנושי", כך אמר ניר נחום, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ווקמי.
לדבריו, "הארגונים דורשים מהעובדים שלהם שימוש במספר רב של תוכנות, שאותן הם צריכים ללמוד, כדי לעשות את עבודתם. עקומת הלמידה של כל תוכנה כזאת דורשת זמן ארוך מצד העובדים, וזה עולה לארגון כסף. אנחנו עוזרים לעובדים להשתמש בתוכנות הארגוניות בצורה מקצועית – וללא צורך בלמידה".
ווקמי היא חברה שכבר צברה לא מעט ותק בשוק – היא נוסדה ב-2011 על ידי דן עדיקא, המנכ"ל, רפי סווירי, הנשיא, יובל שלום אוזנה ואייל כהן, שפרש ממנה. זוהי חברה ישראלית, שמעסיקה 850 עובדים בארץ, בארצות הברית, ביפן, באוסטרליה ובאירופה.
החברה מספקת פלטפורמה מבוססת ענן, שמכוונת משתמשים לביצוע פעולות בזמן שימוש בתוכנה או באתר אינטרנט. הטכנולוגיה שלה מציעה הכוונה והנעה לפעולה בשיטת צעד אחר צעד, באמצעות שימוש בבלוני עצות, מבלי שהמשתמש צריך לעזוב את המסך שבו הוא נמצא, כדי לצפות במדריכי וידיאו, או כדי לקרוא מדריך משתמש ועמודי FAQ. ווקמי מציעה עזרה שכזאת גם לצרכנים הסופיים. "כלומר", אמר נחום, "גולש שנכנס לאתר של בנק יקבל הדרכה איך לבצע פעולה מסוימת, במקום להתקשר לשירות הלקוחות של הבנק".
פלטפורמה לאימוץ דיגיטלי
לדברי נחום, "בארגון ממוצע יש 300 מערכות שנחשבות קריטיות. העובדים מתקשים לשלוט בכל המערכות האלה. פיתחנו פתרון שעוזר להתמודד עם המספר הרב של המערכות. המוצר, Digital Adoption Platform, מהווה שכבה שממוקמת מעל לתוכנות הקיימות בארגונים. אנחנו מציעים פלטפורמה שמדריכה את המשתמש, פעמים רבות באופן שקוף לו, אילו צעדים עליו לבצע כדי להשלים תהליך או משימה".
"עוד אנחנו מספקים לארגונים יכולות ניתוח שמניבות תובנות על צורת השימוש של המשתמשים בתוכנות הארגוניות", ציין. "אנחנו אוספים את המידע על אתגרי המשתמשים, כך שיהיה ניתן לבנות ולהתאים את הפתרון בהתאם לצרכים העסקיים של הארגון. אפשר להטמיע את הפתרון שלנו ללא כל ידע בקוד. אנשי ההדרכה בארגון לא צריכים להיות מתכנתים, אלא רק בעלי מעט רקע טכני. אנחנו מעודדים את הלקוחות לבנות את התכנים שלהם בעצמם, ומספקים להם את הניסיון שצברנו בעבודה עם יותר מ-2,000 לקוחות ארגוניים כדי לתת להם חוויה טובה ומדויקת לצרכים שלהם".
"לא רק תוכנה, אלא פלטפורמה"
"הפתרון של ווקמי הוא כבר מזמן לא רק תוכנה, אלא פלטפורמה שאנשים עובדים באמצעותה ומפתחים עליה", אמר נחום. "אפשר למצוא בלינקדאין אנשים שמגדירים את עצמם כמומחי ווקמי בארגונם. מדובר בעובדים שמתמחים בהטמעה של המוצר ובניית ההדרכות עבור התוכנות שבהן משתמשים בארגון שלהם. כמו כן, יש חברות שמחזיקות צוותי עובדים שלוקחים על עצמם את המשימה של הטמעת הפתרון שלנו בארגון, במטרה להקל עליהם בביצוע המשימות שלהם ולחשוף אותם לתוכנות חדשות במוצרים שאיתם הם עובדים".
הפלטפורמה של ווקמי מבוססת על השירותים של חברת הענן של אמזון, AWS. "התחלנו לעבוד עם AWS ב-2011, קצת אחרי שהקמנו את החברה", ציין נחום. "הדילמה אז הייתה האם לבחור בענן או להקים דטה סנטר משלנו. אין ספק שהבחירה שלנו בענן הייתה נכונה, והיא שהובילה אותנו לבנות את המוצר שלנו עם מעט מאוד מימון ועובדים. השימוש בטכנולוגיית ענן סקלבילית אפשר לנו לגדול בקצב כזה שהגענו למיליארד משתמשים. בהתחלה השתמשנו בעיקר בשירותי המחשוב EC2 והאחסון S3, וביכולות הפצת תכני המדיה Amazon CloudFront. כיום אנחנו משתמשים גם בקינסיס – לאיסוף, עיבוד וניתוח קבצי וידיאו ונתונים המוזרמים אלינו בזמן אמת, ובבסיס הנתונים רד שיפט, שהוא בעל יכולות בינה מלאכותית לכמויות מידע גדולות שמגיעות אלינו מהמשתמשים".
תגובות
(0)