היום שאחרי מחר: מרכזי הנתונים עוברים שינוי משמעותי, אך לא יעלמו

האבולוציה של הדטה סנטרים עוברת דרך אוטומציה שלהם, וזו מאפשרת לשמור על הקיים אבל ללכת הלאה בקצב הזמן

12/09/2021 14:08
איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל

"ואז פס אחד לשני לחש – המלך מת, יחי המלך החדש", שר אריק לביא את מילותיו של חיים חפר על קטר הקיטור הישן מתקופת המנדט, שמפנה את מקומו לקטרי הדיזל החדשים, ומסמל במידה מסוימת את סיומה של תקופה.

גם הדטה סנטרים, כמו שאנחנו מכירים אותם, צפויים לעבור עדכון משמעותי, ולהחליף את צורתם למבנה מתקדם ויעיל יותר. בשנים האחרונות אנו רואים מעבר של לקוחות מיישומי IT במרכזי הנתונים לענן, וזה ממש לא מפתיע. העברת יישומים אלה לענן מאפשרת לתת ללקוחות שירותים ייחודים ובו-זמנית לאפשר לעובדים לפעול עם עולם התוכן שלהם, מאפשרת חווית משתמש טובה יותר, ושומרת על הנכסים האסטרטגיים של החברה.

נשארים במרכז – לא חייבים לעבור לענן

עם התרחבות השימוש בענן החברות גילו מחדש את אמיתות הפתגם הידוע: "אין מתנות חינם", כשהאתגרים החדשים צצו ועלו. ניהול מבוזר, אינטגרציה בין מערכות, עלויות הקמה וניהול של אפליקציות אמינות שיכולות לפעול בענן, פתרון בעיות מהיר, תחזוקה מונעת, טיפול בלתי פוסק במערכת ועוד. כל זה נוסף לבעיות אחרות שנגררו מהעולם הפיזי, כמו סרבול תהליכים והצורך לבחור בין פעילות מהירה ומסוכנת, לפעילות איטית ובטוחה יותר.

על מנת לאפשר ללקוחות להתמודד עם אותם אתגרים ידועים, ישנים וחדשים, ולייעל את מרכזי הנתונים שלהם במקום המעבר לענן, השיקה במאי האחרון חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper) את הגרסה Juniper Apstra 4.0, שמביאה איתה את פתרון האוטומציה לרשתות של מרכזי הנתונים.

התוכנה למעשה מתכננת את רשת מרכזי הנתונים בעצמה, על בסיס דרישות הלקוח (INTENT BASE NETWORKING). שילוב של אוטומציה ואנליטיקה, המתבצע באופן רציף (closed-loop), מאפשר למנוע את התקלות היומיומיות של ניהול ידני של התשתית, ואת התהליך הארוך והמייגע של תמיכה טכנית לתיקון הבעיות. מצד שני, הוא מאפשר לצוותי התפעול לעשות את עבודתם בצורה פרואקטיבית, לטפל בתקלות עוד לפני התרחשותן ביעילות גבוהה יותר, ומשחרר אותם להתמקד בעבודה יעילה ומתגמלת יותר. המערכת היא אותה מערכת; אותה מערכת שצוות ה-design עיצב ב-Day 0, צוות ההנדסה הטמיע ב-Day 1, ואותה אחת שצוות התפעול יריץ ב-Day 2.

זנבג וגמרנו – שינויים בקליק, העלמת תקלות, ותמיכה בכל היצרנים

עוד מתנות שמביא איתו תהליך האוטומציה של מרכז הנתונים הן איתור תקלות מראש, על ידי אימות מחזורי ותמידי של המערכת, שליטה מתקדמת ביישומים השונים, ואפשרות להורידם או להעלותם לרשת תוך פחות מדקה.

עוד דברים מעניינים שיהיו אפשריים כשאוטומציה תהיה שם המשחק: קיצור משמעותי של הזמן הדרוש כדי ליצור שינויים, הבחנה בין תלונות שווא לתקלות ברשת, ריבוי נקודות מגע CLI לשינוי יחיד, התמקדות גם "בשטחים האפורים", וטיפול מהיר יותר בתקלות שלא אותרו על ידי תהליכי האימות. יתרון נוסף וייחודי ל-Juniper הוא שהמערכת תומכת ביצרני החומרה השונים באופן מלא, כך שהלקוח יכול תמיד להיות חופשי לבחור את יצרן החומרה שאיתו הוא ירצה לעבוד. למעשה אין באמת צורך בידע טכני מורכב, כך שניתן להפסיק לרדוף אחרי הסמכות של יצרנים, ופשוט לתת למערכת לעשות את שלה.

מרכזי הנתונים מתפתחים, הם חייבים להתפתח כדי לעמוד בדרישות העכשוויות של חברות ולקוחות ב-2021. המשתמשים היום דורשים מהירות גבוהה, יעילות שיא, ומינימום תקלות שצריך לאתר ולתקן. אוטומציה של מרכזי הנתונים היא הצעד ההכרחי הבא באבולוציה שלהם – קצת כמו הקיטור והדיזל, מגיעים לאותו מקום, אך בדרך טובה יותר.

הכותב הוא מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים