עוד חד קרן ישראלי: פורטר שווה 1.3 מיליארד דולר

החברה, שעוסקת במניעת הונאות במסחר אונליין, גייסה 125 מיליון דולר בסבב בהובלת בסמר ונצ'ר פרטנרס ואיתי צידון ● זאת, לאחר שהציגה צמיחה מרשימה בתקופת הקורונה, שבה שוק האי-קומרס נסק

מיכאל רייטבלט, מייסד שותף ומנכ"ל פורטר. צילום: מאט ריק

חברה נוספת מצטרפת לרשימה ההולכת ומתארכת של חברות ישראליות שהן חד קרן – בעלות שווי של יותר ממיליארד דולר. הפעם זוהי פורטר (Forter), שעוסקת במניעת הונאות במסחר אונליין: החברה הודיעה היום (ה') כי היא מגייסת 125 מיליון דולר לפי שווי של יותר מ-1.3 מיליארד. חדשות טובות נוספות שמגיעות מפורטר הן שהיא צפויה לגייס בשנה הקרובה כ-200 עובדים – מחצית מהם במטה הראשי שלה כאן, בישראל.

הסבב הנוכחי בוצע בהובלת בסמר ונצ'ר פרטנרס ואיתי צידון, ובהשתתפות שורה של קרנות וגופי מימון כפליקס קפיטל, סקויה וקומרס ונצ'רס. בסך הכול, היא גייסה 225 מיליון דולר, כאשר סיילספורס הייתה בין המשקיעות בסבב הקודם, שהסכום שלו עמד על 100 מיליון.

פורטר הוקמה ב-2014 על ידי מיכאל רייטבלט, המשמש כמנכ"ל החברה, אלון שמש ולירון דמרי. יש לה משרדים ברחבי העולם, כשמרכזה בתל אביב, שם גם יושב מרכז הפיתוח שלה. בין הערים הנוספות שמהן היא פועלת: לונדון, סינגפור, ניו-יורק ושנחאי.

רשת עולמית למניעת הונאות במסחר ברשת

התחום שפורטר פועלת בו – האי-קומרס – הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בשנה האחרונה, עם עלייה תלולה בקניות אונליין – בגלל הקורונה והמגבלות שהיא הביאה אתה על רכישות בחנויות פיזיות. אלא שיחד עם העלייה בקניות שאנחנו מבצעים ברשת גדלו גם ההונאות. בפורטר מייסדים מערכת אקולוגית המושתתת על אמון בין סוחרים אונליין, בנקים וספקי תשלומים, כדי לבלום הונאות ולתת לצרכנים את האמון והנוחות לקנות בחופשיות. עם המימון הנוכחי, החברה צפויה להמשיך להרחיב את סל הפתרונות שלה ואת רשת הנתונים שלה, שלדבריה הכפילה את גודלה בשנה האחרונה. בפורטר אומרים שהרשת שלה מגינה כיום על יותר מ-800 מיליון קונים והיקף העסקאות בה עומד על למעלה מ-200 מיליארד דולר.

על לקוחות פלטפורמת מניעת ההונאות של פורטר נמנות חברות כגון הוגו בוס, וואן פלוס, אדובי וענקית האי-קומרס בתחום האופנה אסוס. רשת הסוחרים הגלובלית שלה מספקת תמונה של התנהגויות לקוח, בין אם מדובר בהונאה או ברכישה לגיטימית. הנתונים הללו מאפשרים קבלת החלטות לגבי הונאות בצורה מדויקת.

רייטבלט אמר כי "הצבנו לעצמנו מטרה ליצור קואליציה גלובלית של סוחרים, בנקים וספקי תשלומים, שנלחמים יחד בהונאות. אנחנו ממשיכים במשימתנו להרחיב את רשת האמון המקוונת ונמשיך להשקיע בפלטפורמה שלנו, בשיתוף עם לקוחותינו ושותפינו. השנה הכפלנו את הצוות שלנו, שמתפרש על פני שמונה משרדים ברחבי העולם. הצמיחה שחווינו השנה מאפשרת לנו להשקיע יותר בפלטפורמה שלנו ולהשפיע באופן יותר משמעותי על לקוחותינו ושותפינו".

הרשת אינה הפעילות היחידה שפורטר מבצעת למניעת הונאות במסחר ברשת. בשנה האחרונה היא הוציאה לפועל תוכנית להגנה על מועדוני לקוחות מפני הונאות שמונעת, בין היתר, השתלטות על חשבונות (ATO), הונאת חשבון חדש, הונאה בעסקאות וניצול לרעה של מדיניות החברה; השיקה פלטפורמה למניעת הונאות עבור ספקי שירותי תשלום (PSPs); וכוננה שותפויות וחיבורים עם חברות בולטות כגון מאסטרקארד, סאפ, סיילספורס ואדובי, במטרה להגדיל את שיעורי אישור התשלומים ולמנוע הונאות לאורך כל מסע הקנייה של הלקוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים