פרטיול: לומדה אינטראקטיבית להעלאת המודעות לפרטיות של בני נוער ברשת

לקראת יום זכויות הילד הבינלאומי, שחל מדי שנה ב-20 בנובמבר, השיקה הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים לומדה אינטראקטיבית ייחודית לבני נוער, המכילה המלצות וכלים לבני נוער לשמירה על פרטיותם ברשת

איך לשמור על פרטיות? צילום מסד: נחמה אלמוג

לקראת יום זכויות הילד הבינלאומי, שחל מדי שנה ב-20 בנובמבר, השיקה הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים לומדה אינטראקטיבית ייחודית לבני נוער, במטרה להעלות את המודעות לפרטיותם של בני נוער ברשת ולספק כלים להגנה במרחב הדיגיטלי. באמצעות הלומדה, הרשות מבקשת להגביר ולחזק את השליטה על המידע האישי הנוגע לבני הנוער ולעודד פיתוח חשיבה ביקורתית ביחס להשפעות שיש לחידושים הטכנולוגיים המהירים על פרטיותם.

לומדת פרטיול עוסקת באתגרי ההגנה על הפרטיות בחיים הדיגיטליים, נוכח ההתקדמות הטכנולוגית המואצת וצמיחתן של הרשתות החברתיות, ומציגה בפני בני הנוער את ההשלכות והסיכונים האפשריים כתוצאה מאי שמירת פרטיות במרחב הדיגיטלי ואת המשמעות הערכית והמשפטית של פגיעה בפרטיות.

כמו כן, הלומדה כולל המלצות וכלים לבני הנוער בנוגע לשמירה על פרטיותם ברשת, בשימוש במכשירים ניידים, ברשתות החברתיות, באפליקציות, במכשירים חכמים ועוד.

הלומדה, שפותחה בשיתוף צוות סטודנטיות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולון HIT במסגרת פרויקט גמר לתואר בשנת תשע"ט, נוחה וקלה לשימוש, מהנה ומותאמת הן לבני הנוער והן להורים.

עו"ד צחי פנחס, מנהל מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות, ציין, כי "מדובר בפרויקט חשוב, שמטרתו לקדם את המודעות להגנת הפרטיות בקרב בני נוער באופן ידידותי ואינטראקטיבי. בימים שבהם רוב פעילות הנוער נמצאת ברשתות וזוהי התקשורת העיקרית שלהם, הרשות רואה חשיבות להנגיש את השמירה על הפרטיות, והדבר עולה בקנה אחד עם פועלה של הרשות, המבקשת להעלות את המודעות הכללית בקרב הציבור לזכות לפרטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים