רבעון של ירידות לאמת מיחשוב: ההכנסות קטנו ב-8% והרווח – ב-30%

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 301 מיליון שקלים ורווח של כ-5.5 מיליון ● באמת מיחשוב מסבירים את הירידה בהכנסות בכמה פרויקטים גדולים שבוצעו ברבעון המקביל בשנה שעברה

יואב ויינברג, מנכ"ל אמת מיחשוב. צילום: יח"צ

תוצאות כספיות רבעוניות שליליות לאמת מיחשוב: הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ד') מראים על ירידות ברבעון השלישי של השנה, בהכנסות ובעיקר ברווח הנקי.

הרווח הנקי הרבעוני של החברה צנח בקרוב ל-30% – ב-29.3%, ליתר דיוק – ל-5.4 מיליון שקלים. הקיטון נובע בעיקר מירידה של 28.3% ברווח התפעולי, שהיה גבוה מזה הנקי ועמד על 9.5 מיליון שקלים, ומותנה על ידי ירידות של 23% בהוצאות המימון ושל 31.5% בחבות המס. ההכנסות רשמו ירידה של 7.8% ל-301 מיליון שקלים וההוצאות קטנו בשיעור נמוך יותר – 6.9% – ל-291.6 מיליון. באמת מיחשוב מסבירים את הירידה בהכנסות בכמה פרויקטים בהיקפים גבוהים מהרגיל שבוצעו ברבעון השני של 2019.

נתונים נוספים מעלים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-7.6% ל-254.2 מיליון שקלים, הרווח הגולמי ירד ב-9.2% ל-46.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15.6%. נתון בולט נוסף מצביע על ירידה של 19.6% ב-EBITDA לכ-17%.

לעומת הרבעון, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הירידה בהוצאות החברה הייתה גדולה מאשר בהכנסות, ועמדה על 3.6% ל-949.6 מיליון שקלים לעומת 2.8% לקצת יותר מ-995 מיליון. הרווח התפעולי עלה בתקופה זו ב-15% ל-45.5 מיליון שקלים וזה הנקי צמח ב-21% ועמד על 28.6 מיליון.

אמת מיחשוב ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים הרבעוניים שלה, בגובה של כ-60% מהרווח הנקי, והכריזה על דיבידנד בגין רווחי הרבעון השלישי בסך כולל של כ-3.2 מיליון שקלים.

"תוצאות תשעת החודשים משקפות יותר"

יואב ויינברג, מנכ"ל החברה, ציין כי "במהלך הרבעון המשכנו להתמקד בשלושת מנועי הצמיחה שלנו – בתחומי ה-OEM, התוכנה והסייבר, תוך יישום שורת צעדים להתייעלות וחיסכון, במסגרת ההיערכות להשפעות משבר הקורונה". הוא ציין ש-"לאור העובדה שהרבעון המקביל אשתקד כלל כמה פרויקטים בהיקפים גבוהים מהרגיל, אנחנו מאמינים שהתוצאות בתשעת החודשים הראשונים ומגמת השיפור ברווח מול התקופה המקבילה בשנה שעברה משקפים בצורה טובה יותר את קצב פעילותינו בשנה הנוכחית".

לדברי ויינברג, "רכישת נטוורק אלייס בתחילת השנה מהווה הזדמנות עסקית חשובה עבורנו, המאיצה באופן משמעותי את יכולתנו לבסס פעילות עסקית צומחת ורווחית בארצות הברית וליצור סינרגיות לפעילות המגזר. בנוסף, אנחנו ממשיכים לבחון רכישות נוספות ואפשרויות, וכניסה לשוקי יעד מרכזיים, על מנת לקדם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בחו"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים