האתגר בעידן הלמידה מרחוק: להחזיר את הסטודנטים לפריפריה

ד"ר יעל דמבינסקי ראש בית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת, מקווה, כי "בתום הקורונה, כאשר יהיה אפשר לחזור וללמד באופן פיסי, הם יחזרו לאזור הכנרת והצפון. חסרים אנשים בפריפריה" ● ד"ר דגנית ארמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה ומדעי המחשב במכללה האקדמית אפקה, מסבירה, כי "אצלנו הדגש הוא ליישם את כל יסודות המחשב וללמוד איך ממתכננים מערכות תוכנה"

שנת הלימודים האקדמית מתנהלת לעת עתה על בסיס למידה מרחוק על פלטפורמות Zoom ומערכות למידה אחרות. מערכת אנשים ומחשבים שוחחה עם כמה מראשי המגמות והפקולטות למדעים כדי לשמוע איך מכשירים את דור העתיד של ההיי-טק במציאות הנוכחית.

בבית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת לומדים השנה 600 סטודנטים, מתוך 2,300 סטודנטים בכל המכללה. לדברי ד"ר יעל דמבינסקי, העומדת בראש בית הספר, מתחילת השנה האתגר של המכללה הוא יותר חברתי, מאחר שהיא ממוקמת בפריפריה. "מאחר שרוב הסטודנטים אינם גרים באזור, התקווה היא שבתום הקורונה, כאשר יהיה אפשר לחזור וללמד באופן פיסי, הם יחזרו לאזור הכנרת והצפון. חסרים אנשים בפריפריה", היא אומרת. "החזון שלי, שהתחלתי לממש מיד עם כניסתי לתפקיד, הוא לחבר כמה שיותר סטודנטים עם פרויקטים בתעשייה, וגם כדי להדק יותר את הקשר בין תעשייה לאקדמיה. היא מספרת, שכבר יזמה פרויקטים במסגרת החברה הכלכלית שיושבת בסמוך למכללה, והם משולבים שם בעבודות באופן מלא. "התפיסה שלנו בהכשרת מהנדסים פה היא בראייה רב מערכתית," אומרת דמבינסקי. "התחלנו השנה בקורס, שעיקר הפעילות שלו היא עבודה משותפת על סוג של סטארט-אפ, שאחר כך יוצג באקסלרטור של כנרת, שם נגיע עד לשלב של POC".

לגבי הלימודים מרחוק, שמתחייבים בתקופה זו, אומרת דמבינסקי, כי היא מעריכה שגם אחרי תום המשבר ימשיכו הלימודים בפורמט היברידי – גם מרחוק וגם פיסיים.

ד"ר דגנית ערמון, מכללת אפקה: ערוכים לתרחיש של חזרה מיידית ללימודים פיסיים בכיתות

ד"ר דגנית ערמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה ומדעי המחשב באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בת"א, אומרת, כי מגמת הגידול במספר הסטודנטים בכל המוסדות האקדמיים הורגשה גם אצלם. בבית הספר יש שני מסלולים: הנדסת תוכנה שקיים כבר שנים רבות, ומסלול חדש למדעי המחשב, שגם הוא זוכה להצלחה לא מעטה. בנוסף, בבית הספר יש מסלול משולב של לימודים לאחר תואר, שמשלב בין הנדסה לתחומים שונים, כמו חשמל, בריאות ועוד. "הגידול הורגש בכל המסלולים, אבל עצרנו בנקודה שבה הבנו, שלמרות שהלימודים הם לכאורה ב-Zoom, לא רצינו למלא את הכיתות במספר רב מדי של סטודנטים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל תרחיש שבו יתאפשר להחזיר את הסטודנטים לכיתות הפיסיות" אומרת ד"ר ארמון, "יש לנו שיבוצים גם למסגרות לימוד מרחוק, שיבוץ מדויק לכל כיתה, ולימודים היברידיים, וגם כאן אנו ערוכים למודל של לימודים משולבים, כשהמרצה בכיתה וסטודנטים רואים אותו בבית".

ד"ר דגנית ערמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה ומדעי המחשב באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בת"א. צילום: דוברות אפקה

ד"ר דגנית ערמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה ומדעי המחשב באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בת"א. צילום: דוברות אפקה

לגבי פרופיל המהנדסים שהמכללה שואפת לחנך אומרת ד"ר ארמון, כי "אנחנו מלמדים את הסטודנטים את כל יסודות מקצוע ההנדסה, כאשר עיקר תפקידו של מהנדס הוא לבנות מערכות. אצלנו הדגש הוא ליישם את כל יסודות המחשב וללמוד איך ממתכננים מערכות תוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים