ראשי אבטחת הסייבר בארה"ב: "הבחירות – המאובטחות ביותר בהיסטוריה"

"אין כל ראיות לפיהן מערכת הצבעה כלשהי נפגעה", ציינו ראשי המשרד לביטחון המולדת והגופים הרלוונטיים הנוספים בארצות הברית - בניגוד לטענתו של הנשיא דונלד טראמפ, שלפיה הבחירות זויפו

מן הממשל לאקדמיה: "אנו הולכים לפרק לגורמים את מה שלמדנו בשנים האחרונות בתחום אבטחת הבחירות". אילוסטרציה: BigStock

המשרד להגנת המולדת של ארצות הברית, יחד עם צמרת הגנת הסייבר הפדרלית, אמרו כי הבחירות, שנערכו לפני כשבוע וחצי, היו "המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית" וכי "אין כל ראיות לפיהן מערכת הצבעה כלשהי נפגעה".

ההצהרה באה על רקע טענותיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על זיוף הבחירות והונאת בוחרים. טראמפ המשיך לטעון את הטענות הללו בציוץ שפרסם בטוויטר היום (א'), אם כי הוא הודה בו בפעם הראשונה בכך שג'ו ביידן ניצח בבחירות. הטענות של טראמפ הוכחשו על ידי סוכנות אבטחת הסייבר הפדרלית. ה-GCC, המועצה המתאמת הממשלתית לתשתיות בחירות, שהיא חלק מהמשרד להגנת המולדת, הוסיפה בהצהרה כי "אין כל הוכחה לכך שמערכת הצבעה כלשהי מחקה או איבדה קולות, שינתה קולות או שנפגעה בדרך כלשהי. אמנם, אנחנו יודעים שיש הרבה טענות מופרכות ומידע מוטעה לגבי תהליך הבחירות, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שיש לנו אמון עילאי באבטחת הבחירות שלנו וביושרה שלהן".

למרות הניצחון של ביידן, שהפך לברור יותר לאחר שפורסמו בסוף השבוע התוצאות במדינות ג'ורג'יה ואריזונה (ועומד על 302 לעומת 236 אלקטורים), טראמפ נותר איתן בסירובו לקבל את תוצאותיהן. במקום זאת, הוא המשיך להעלות טענות חסרות בסיס שלפיהן הן נגנבו או זויפו. לפי טראמפ, הדמוקרטים התלוננו במשך שנים על בחירות לא מאובטחות, אבל "עכשיו הם אומרים איזו עבודה נפלאה עשה ממשל טראמפ בהפיכת 2020 לבחירות הבטוחות ביותר אי פעם". הוא הוסיף לצייץ בטוויטר כי "למעשה זה נכון, למעט מה שהדמוקרטים עשו. הבחירות זויפו". כמו רבים מהציוצים שלו מאז סגירת הקלפיות, טוויטר צירפה לציוץ זה של הנשיא אזהרה שלפיה "הטענה בדבר הונאת בחירות היא שנויה במחלוקת".

על חותמי ההצהרה נמנים נשיאי האיגוד הלאומי של מנהלי הבחירות וההתאחדות הלאומית של מזכירי המדינות בארצות הברית, שמנהלים את הבחירות איש איש במדינתו, והוועד המנהל של המועצה המתאמת לתעשייה הממשלתית. זו האחרונה כוללת את כל ספקיות ציוד ההצבעה.

ההצהרה הגיעה שעות ספורות לאחר שכריסטופר קרבס, תת שר שאחראי להגנת סייבר במשרד להגנת המולדת בבית הלבן ואיש הסייבר הבכיר בממשל טראמפ, אמר למקורבים כי הוא מצפה שהנשיא היוצא יפטר אותו. קרבס משך את זעמו של טראמפ כשהפריך טענות כוזבות לגבי הבחירות. הוא צייץ שוב ושוב בטוויטר שהבחירות בטוחות ושקולותיהם של כל האמריקנים ייספרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים