חדש בכפ"ס: מערכת לשיחות וידיאו עם תושבים המתלוננים על מפגעים

המוקד העירוני של כפר סבא הטמיע מערכת של חברת קרביין, כחלק מתכנית הדיגיטציה שמוביל אגף המחשוב בעירייה בניהולו של המנמ"ר מוטי סרודי

מוטי סרודי, מנמ"ר עיריית כפר סבא ומוביל תכנית הדיגיטציה של אגף המחשוב בעירייה. צילום: ישראל מאיר

עיריית כפר סבא מטמיעה בימים אלו שירות חדש במוקד העירוני, במסגרתו יוכלו התושבים לשוחח עם המוקדנים לא רק בשיחת טלפון או ווטסאפ, אלא גם באמצעות וידיאו. את הפרויקט הוביל מוטי סרודי, מנמ"ר העירייה, ובשלב זה הוא מופעל כפיילוט. המערכת שהותקנה היא של חברת קרביין (Carbyne).

כחלק מתכנית הדיגיטציה שמוביל אגף המחשוב בעירייה בניהולו של סרודי, יחד עם מחלקת השירות והמוקד העירוני, הוטמע כפיילוט שירות תמיכה בווידיאו בסיוע חברת קרביין, ששמה הקודם הוא ריפורטי – שאחד ממשקיעיה בעבר היה ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק

לדברי סרודי, היישום של המערכת נועד לייעל את הטיפול בתלונות ופניות תושבים שמגיעות למוקד, הפעיל 24 שעות ביממה. לדוגמה, אם אזרח מתלונן על מפגע ברחוב שלו, המוקד מחבר את האזרח בעזרת לינק פשוט למערכת של קרביין, ובאמצעותה הוא יוכל לברר האם נדרש לשלוח לשם צוות של העירייה, או אפשר לטפל בבעיה בדרך אחרת. המידע מתחבר למערכת ה-CRM של העירייה, ומשם ניתן להמשיך את המעקב והטיפול, אבל צפייה בווידיאו יכולה לחסוך שיגור צוותים ללא צורך. "כ-30 אחוזים מהפניות שמגיעות למוקד, ובעקבותיהן נשלחים צוותים, לא מוצדקות. כלומר, לא היה צריך לשגר לשם אנשים", אמר סרודי.

המוקד העירוני כפר סבא. צילום: יח''צ כפר סבא

המוקד העירוני כפר סבא. צילום: יח"צ כפר סבא

מסייעת לשירותי המוקד לאוכלוסיות מבוגרות ואנשים עם מוגבלויות

מעבר לזה, בתקופת הקורונה במיוחד, יש למערכת יישום חשוב מאוד עבור אוכלוסיית המבוגרים. "המערכת יעילה במיוחד בעת מתן תמיכה לאוכלוסיות מבוגרות ואנשים עם מוגבלויות, בכך שהיא מספקת תצפית חזותית", הסביר סרודי.

ראש העיר, רפי סער: "מדובר בשירות חדשני, שיקל על התושבים בעת דיווח למוקד ויאפשר שיחה בינאישית בין צוותי המוקד העירוני לפונים. עיריית כפר סבא תמשיך להוביל בחדשנות ומתן שירות אישי לכל תושבת ותושב", הבטיח ראש עיריית כפר סבא.

רועי דונסקוי, מנהל המכירות של קרביין בישראל ואירופה: "הידיעה שלתושבי העיר תהיה גישה לטכנולוגיות מתקדמות, דוגמת וידיאו וצ'אט מיידיים בעת יצירת קשר עם המוקד העירוני, תשפר באופן משמעותי את הדרכים בהן העיר תוכל לספק תמיכה בפרק זמן סביר. אנו מברכים את כפר סבא, שתהפוך לאחת הראשונות בארץ המבצעת שימוש בטכנולוגיה זו". יצויין כי המערכת כבר פועלת ברשויות מקומיות ברחבי העולם.  הפרויקט מבוסס על רשיונות, וכרגע, כאמור, הוא נמצא בפיילוט. עלותו הכוללת נאמדת באלפי שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים