פייפאל מרוויחה מהקורונה: הציגה עליות בולטות בהכנסות וברווח
הזינוק בקניות ובתשלומים אונליין הביא לקפיצה של 121% ברווח הנקי הרבעוני של החברה, שחצה את רף מיליארד הדולרים ● עלייה בולטת גם בתשלומים שפייפאל מעבירה למוכרים באמצעותה
הנה חברה שמשבר הקורונה משפיע עליה לטובה: פייפאל פרסמה אמש (ג') את התוצאות הכספיות שלה, שמראות כי ברבעון השלישי של השנה היא רשמה עלייה דו ספרתית בהכנסות ותלת ספרתית ברווח הנקי. הסיבה לכך היא שמאז שהנגיף פרץ לחיינו חל זינוק בעולם האי-קומרס, ובתוכו בתשלומים אונליין, שרובם מבוצעים דרך פייפאל.
בחברה מציינים כי במהלך הרבעון בוצעו דרכה ארבעה מיליארד עסקאות וכי התשלום הכולל שהיא העבירה למוכרים זינק ב-38% ל-247 מיליארד דולר. זאת ועוד, במהלך הרבעון חלה צמיחה של 61% בפעילות של Venmo – שירות שמאפשר ללוקחות להטעין את כרטיסי האשראי שלהם. בסך הכול בוצעו בתקופה זו ובשירות זה הטענות בסך של 44 מיליארד דולר.
בנוסף, פייפאל חזרה עם פרסום התוצאות הכספיות על הודעתה מהחודש שעבר אודות כניסתה לעולם המטבעות הווירטואליים. משתמשי פייפאל יכולים למכור ולקנות מטבעות ביטקוין, באמצעות החשבונות שלהם.
"אחד הרבעונים החזקים בהיסטוריה של פייפאל"
במהלך הרבעון רשמה ענקית התשלומים גידול של 21.8% בהוצאות ל-4.5 מיליארד דולר וצמיחה של 24.7% בהכנסות ל-5.46 מיליארד. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, שהעריכו שההכנסות הרבעוניות שלה יעמדו על 5.43 מיליארד. הרווח הנקי גדל בשיעור ניכר יותר – 121% – וחצה את רף מיליארד הדולרים (1.02 מיליארד, ליתר דיוק). הרווח הנקי למניה זינק בכ-120% הן לפי GAAP (ל-86 סנט) והן שלא לפי חישוב זה. הרווח למניה Non-GAAP היה גדול בהרבה מצפי האנליסטים והגיע ל-1.07 דולר לעומת ההערכות, שדיברו על 94 סנט בלבד.
בסעיפי העברות הכספים, שמקבילים לסעיפים הגולמיים, ההוצאות גדלו ב-15.9% ל-2.4 מיליארד דולר, הרווח זינק ב-31.4% ל-3.1 מיליארד והרווח השולי עמד על 56.66%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-29% ל-2.1 מיליארד דולר והרווח האמיר ב-40.2% ל-977 מיליון.
נתוני שלושת הרבעונים מתחילת השנה מראים זינוק של 20% בהוצאות ל-13 מיליארד דולר, עלייה של קרוב ל-20% בהכנסות ל-15.3 מיליארד, צמיחה של 21.2% ברווח התפעולי ל-2.33 מיליארד וטיפוס של 35% ברווח הנקי ל-2.6 מיליארד.
דן שולמן, מנכ"ל פייפאל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו רבעון חזק מאוד – אחד החזקים בהיסטוריה של החברה, והוא משקף את חשיבותה לציבור הרחב בתקופה קשה זו של מגפת הקורונה". ככלל, ציין, "אנחנו ממשיכים להשקיע כדי ליצור ארנק דיגיטלי, שיוכל לבצע את מרבית הפעולות הכספיות היום יומיות".
תגובות
(0)