"100% מתפקידי ה-IT ידרשו גם מיומנויות בתחום העסקי"

"על המנמ''ר לקחת את ההיצע הטכנולוגי שלפניו, לעשות שינויים באופן המהיר ביותר ולהביא את הארגון אל העולם החדש", אמר ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל, בכנס שערכה החברה ● לדבריו, "העולם השתנה לנצח, הדיגיטל פה על מנת להישאר"

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

"על חברות להבין שמה שהיה – לא יהיה. אורח חיינו השתנה, אנשים ימשיכו לקנות אונליין ולחוות את חוויית הרכישה הדיגיטלית, ויוסיפו לעבוד מרחוק. על מנת שארגונים יהיו רלוונטיים, עליהם להתחיל, או להאיץ, את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. מדובר במסע, בתהליך, ולא ב-'זבנג וגמרנו'. העולם השתנה לנצח, הדיגיטל פה על מנת להישאר, ועל ה-IT להשתנות בהתאם", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל.

לדבריו, "הבנה כפולה של המנמ"ר, טכנולוגית ועסקית, היא נקודת המפתח. מחקרים מעלים כי 100% מתפקידי ה-IT ידרשו גם מיומנויות בתחום העסקי".

פוני דיבר בכנס Connected CIO Virtual Event, שהתקיים ביום ה' האחרון. באירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו עשרות בכירים מהענף, והנחה אותו מני ברזילי, מומחה אבטחת מידע והגנת סייבר.

"אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת", אמר פוני. "לצד האתגרים הטכנולוגיים באה הקורונה והביאה להאצה של אימוץ הטכנולוגיות החדשות בארגונים, במסגרת המסע הדיגיטלי לעבר העולם החדש. אנחנו נמצאים על סף הופעתן של כמה טכנולוגיות חדשות, למשל דור 5, שייתן רוחב פס גדול יותר, תעבורת נתונים רבים יותר ובאופן מהיר יותר, והאינטרנט של הדברים, שהולך לשנות את חיינו".

"סוויץ'" מהיר

הוא ציין ש-"ככל החברות, דל חווה את האתגרים שמשבר הקורונה הביא. כחברה טכנולוגית, זה כמה שנים נערכנו פנימית למצב של עבודה בכל מקום ובכל זמן. אנחנו עובדים בחודשים האחרונים עם לקוחות ושותפים כדי לסייע להם לעבור בהצלחה את התקופה המאתגרת ולממש פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית. כיום נדרש יותר מתמיד להיערך לקראת העולם החדש, ועם כל הניסיון שצברנו, נרתמנו ועזרנו לחברות לעשות את ה-'סוויץ"' בקצב מהיר, כדי שהן יהיו רלוונטיות ללקוחות ולשוק. הצלחנו לתמוך בלקוחות בתהליך המורכב – לא רק לשרוד, אלא גם לצמוח".

"לצד האתגרים", אמר פוני, "בתקופה זו גם טמונות הזדמנויות. תפקיד המנמ"ר השתנה ומשתנה, וזה צבר תאוצה בתקופה האחרונה. כל הדיבורים במשך שנים על מקום המנמ"ר ועל הצורך שהוא יהיה יד ימינם של המנכ"ל ושל ההנהלה הפכו בתקופת הקורונה למעשיים יותר. התקופה הזו הוכיחה שהמנמ"ר צריך להיות גורם חשוב בביזנס, להיות שותף להחלטות העסקיות. מוטל עליו לקחת את ההיצע הטכנולוגי שלפניו, לבצע שינויים באופן המהיר ביותר ולהביא את הארגון אל העולם החדש. עליו לסייע לארגון להנגיש מוצרים בעולם הדיגיטל. המנמ"ר נדרש להיות בעל יכולות חשיבה עסקית, יועץ ושותף עסקי של הארגון והמנכ"ל".

"לא רק הארגון עובר שינוי דיגיטלי – גם האנשים נדרשים להשתנות"

"בהיבט התשתיות", ציין, "עליהן להיות גמישות, כדי שניתן יהיה לבצע בהן שינויים, על מנת לענות לתחרות ולהנפיק במהירות מוצרים חדשים. זה דורש מומחיות עסקית שונה ממה שהיינו רגילים לה בעבר. לא רק הארגון עובר טרנספורמציה דיגיטלית – גם האנשים נדרשים להשתנות".

פוני אמר כי "דל היא החברה היחידה שמספקת לארגונים פתרון מקצה לקצה, מהליבה ועד לענן, עד לקצה, עם בחירה טכנולוגית רלוונטית, שמתאימה ללקוח הארגוני, מבית אחד. אנחנו מסייעים לארגונים להטמיע טכנולוגיות של תשתיות המשולבות באופן עמוק והדוק (HyperCon) עם תהליכי אוטומציה, יכולת להקמת עננים פנימיים, והרמת סביבות פיתוח וייצור מהר יותר".

לסיכום הוא ציין ש-"המטרה היא הנגשת ה-IT בצורה מהירה ופשוטה לביזנס. ארגונים נדרשים, דווקא בעת הזו, להתחיל לחשוב מהר על המעבר לדיגיטל, ובהתאם לקבל החלטות בתחום. זה מסע, שאנחנו שותפים לארגון בליווי. אנחנו מסייעים לארגונים לייצר ערך חדש על בסיס ה-IT – עם שינוי האופן שבו הם עוסקים בטכנולוגיה. כך, ניתן לטפח תרבות של חדשנות בארגון, להאיץ את המסע הדיגיטלי, לחבר את השירותים, התפעול והתשתיות, ולהביא את הערך העצום שטמון במימוש אסטרטגיה מרובת עננים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים