נתי כהן מונה ליו"ר אקרון – חברת IT שהוקמה לפני ימים אחדים

כעת משמש המנכ"ל לשעבר של משרד התקשורת כיו"ר של שתי חברות - השנייה היא CyberIL ● אקרון מציעה מערכת שמסתכלת על כלל ארכיטקטורת המערכות הארגוניות, מתחברת אליהן ומספקת עבורן ועבור רשת ה-IT הארגונית הגנת ומעקב סייבר

נתי כהן. עכשיו גם יו"ר אקרון. צילום: ניב קנטור

נתי כהן מצטרף לעוד חברה, מספר חודשים לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת: הפעם זוהי אקרון (Ekron), חברת IT שהוקמה לפני ימים אחדים. כעת כהן משמש כיו"ר של שתי חברות – השנייה היא CyberIL, שכפי שעולה משמה, עוסקת בתחום הסייבר. כמו כן, הוא מכהן כחבר בדירקטוריון של מגדלי תקשורת, שרוכשת אתרי אנטנות סלולריות ומשכירה אותם לחברות סלולר, וכראש תחום תקשורת וסייבר בקבוצת ההשקעות איחוד האמירויות-ישראל.

כהן הוא בעל ניסיון עשיר בעולמות התקשורת והטכנולוגיה: לפני מינויו למנכ"ל משרד התקשורת הוא היה קצין קשר ותקשוב ראשי בצה"ל, בדרגת תא"ל. במסגרת תפקידו שם, הוא הקים את חטיבת ההגנה בסייבר, והעביר את צה"ל לטכנולוגיית ענן מבצעי ולמערכת ERP ניהולית.

הנקודה הגבוהה ביותר

אקרון – מילה שפירושה ביוונית עתיקה הוא הנקודה הגבוהה ביותר – מציעה מערכת SaaS (תוכנה כשירות), שמסתכלת על כלל ארכיטקטורת המערכות הארגוניות, מתחברת אליהן ומספקת עבורן ועבור רשת ה-IT הארגונית הגנת ומעקב סייבר. לחברה יכולות של מרכז אבטחה וניטור רשת, שמספק מידע בזמן אמת מוצג באמצעות לוחות מחוונים ברורים, שניתנים להגדרה עבור סוגי המשתמשים השונים. כמו כן, היא מספקת כלי שימוש ויישום ניהול מידע אודות רכיבי מערכות הארגון.

המערכת של אקרון מתאימה אמנם למגזרים שונים, אבל אחד המגזרים הבולטים שבהם היא מתמקדת הוא זה המוניציפלי: בחברה מציינים שעוד ברבעון הנוכחי המערכת שלהם תותקן בירושלים, ראשון לציון ורחובות. בנוסף לתחום הערים החכמות מתוכנן הפיילוט הראשון של החברה בבניינים חכמים, והמערכת שלה ניתנת לשימוש גם במגזר התעשייה. היא אף נמצאת ב-"מגעים סופיים", לדבריה, עם גופים שונים באיחוד האמירויות להטמעת הפתרון במגוון ורטיקלים במדינה.

מי בצוות ההנהלה?

צוות ההנהלה של אקרון כולל אנשי הנדסה ו-DevOps, עם ניסיון רב תחומי בפיתוח מערכות ופריסתן. לצד כהן, מכהנים בו יואב לודמר, מנכ"ל ומייסד החברה, אל"מ (מיל') אסף נבות, ארכיטקט הפתרונות הראשי, מנחם לוברבום, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ושלומי פליוטקל, חבר דירקטוריון.

בכובעו האחר, לודמר הוא מנכ"ל SMBIT – החברה האחות של אקרון, שפועלת מזה שמונה שנים בתחום התקשורת המוניציפלית בישראל. מערכת הניטור והבקרה שפותחה לשימוש פנימי ב-SMBIT היא ההשראה לפלטפורמה של אקרון. אל"מ (מיל') נבות שימש בתפקידו האחרון כרמ"ח לומ"ר – המחלקה שאחראית על לוחמה מבוססת רשת בצה"ל. לוברבום, שמוביל את פיתוח המערכת, הוא טכנולוג אינטרדיסציפלינרי, בעל ניסיון בעולמות התקשוב, הסייבר ופיתוח המערכות. פליוטקל מביא איתו ניסיון בשיווק ומכירות למגזר המוניציפלי.

איך זה עובד?

באקרון אומרים כי המערכת שלהם מספקת ממשק פשוט, מאוחד וקל לתפעול, שמציע תמונה רחבה של "בריאות" הארגון – מה עובד ומה לא עובד, כמו גם הערכת רמת איומי הסייבר בזמן אמת על הארגון והמערכות שלו.

מערכת אקרון מתחברת לתת המערכות השונות בארגון: תקשורת, חשמל, אינטרנט של הדברים, שרתים, יישומים וכל מערכת דיגיטלית שהיא. בחברה אומרים כי הנתונים התפעוליים שהיא מפיקה מאפשרים לארגון לקבל החלטות ברורות בזמן אמת, לאסוף נתונים סטטיסטיים חיוניים, לספק שירותים טובים יותר ולנצל טוב יותר את משאביו.

המערכת של אקרון - במצב לילה

המערכת של אקרון – במצב לילה

עוד נמסר מהחברה כי מדובר בפלטפורמה גמישה ומאובטחת, שמתאימה לשימוש גמיש ורחב. המערכת מיועדת להתקנה בענן או באתר הלקוח. היא כוללת רכיב חומרה (הנדרש במקרים מסוימים) ככזה שמותקן ברשת הלקוח. בנוסף, אקרון מיישמת טכנולוגיות מיקרו-שירותים מבוססות קונטיינרים עם יכולות אבטחה, יתירות, אוטומציה ומדרגיות.

המודל העסקי של אקרון מתבסס על תשלום עבור מספר המערכות המחוברות ומספר המשתמשים. כמו כן, כדי להפוך לסטנדרט פתוח למערכת מאובטחת של פתרונות "מערכות של מערכות", החברה מציעה מודל Freemium, שיאפשר ליצרנים לחבר למערכת שלה את המוצרים שהם מייצרים, וליהנות מממשק ומהגנת סייבר חינם – ברמת שירות נמוכה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    לא יודע מי זה נתי הכהן הזה שכולם מדברים כל הזמן כאילו הוא ישו או לפחות גיל שוויד אסל אסף נבות הוא אחד התותחים המקצועים, ומנהלים המעולים שיצא לי הכבוד לעבוד איתם בהצלחה אסף

  2. רייזי

    יואב יודע בידיוק מה לעשות. להביא את נתי זו חתיכת קפיצת מדרגה. בקייצור הם עלו לליגת האלופות

  3. שלמה

    נתי זה מינוי מושלם לחברה. מביא איתו ערימות של ידע וקשרים בתחום הסייבר. שילוב מנצח

אירועים קרובים