קדחת הקניות ברשת: זינוק של יותר מפי שניים ברווח של אי-ביי

המעבר לרכישות אונליין ממשיך להשפיע לחיוב על הדו"חות הכספיים של אי-ביי, שהראו זינוק של 26% בהכנסות ושל יותר מפי שניים ברווח הנקי ● עם זאת, האנליסטים מצביעים על כך שהשוק חוזר לעצמו, ומזהירים שאי-ביי תסבול מכך

הקורונה עשתה טוב לאי-ביי. צילום אילוסטרציה: Pixinoo, BigStock

קדחת הקניות ברשת בתקופת הקורונה ממשיכה להשפיע מאוד לחיוב על התוצאות העסקיות של אחת מענקיות האי-קומרס, אי-ביי: החברה הציגה ברבעון השלישי עליות יפות בהכנסות, ובעיקר ברווח הנקי. עם זאת, אנליסטים מזהירים שהמומנטום של אי-ביי הולך ודועך, והאזהרה הזאת בולטת לקראת תקופת הקניות של סוף השנה, שהולכת ומתגברת בימים אלה. כתוצאה מכך, מניית החברה ירדה ב-4% במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט.

החברה הציגה ברבעון השלישי זינוק של 25.6% בהכנסות ל-1.95 מיליארד דולר ושל 114.2% ברווח הנקי ל-664 מיליון. אולם, לדברי האנליסט בריאן ירבוג מאדוארד ד. ג'ונס, "למרות העלייה בנתונים הכספיים, נפח המסחר שמשקף את שווי המוצרים שנמכרים באי-ביי גדל ברבעון המדווח ב-22%, לעומת גידול של 26% ברבעון השני". הסיבה לכך, על פי ההערכות בשוק, היא שככל שהזמן עובר והציבור מתרגל למצב, הוא חוזר להרגלי הצריכה שלפני הקורונה – אונליין אבל גם בחנויות הפיזיות (כשאין סגרים). המומחים מציינים כי חלק מאלה שהתחילו לרכוש מוצרים אונליין עם הקורונה ימשיכו לעשות זאת, אך הרוב יחזור למה שהוא התרגל אליו לפני המשבר.

נתונים כספיים בולטים נוספים ברבעון מראים כי אי-ביי הגדילה את ההוצאות שלה ב-11% ל-1.3 מיליארד דולר ואת הרווח למניה ב-154% ל-94 סנט. אי-ביי חוזה שברבעון האחרון של השנה הרווח שלה למניה יקטן לעומת הרבעון השלישי ויעמוד על בין 78 ל-84 סנט. כמו כן, במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות צמחו ב-23.8% ל-656 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-25.6% לקרוב לשני מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 74.83%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-7.6% ל-611 מיליון דולר והרווח רשם זינוק של 66.4% ל-679 מיליון. חבות המס שיקפה את הזינוק ברווחיות של החברה: הוא קפץ ב-173.2% ל-153 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים: זינוק של פי ארבעה ברווח

לצד הנתונים הרבעוניים החברה פרסמה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. במהלך תקופה זו ההוצאות שלה גדלו ב-5.9% ל-3.6 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו ב-15.7%, או מיליארד דולר, ל-7.4 מיליארד, הרווח התפעולי צמח ב-47% וזה הנקי קפץ ב-292% ל-4.8 מיליארד.

ג'יימי לאנון, מנכ"ל אי-ביי, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "עקפנו את התחזיות שלנו בסעיפי ההכנסות ורווחיות כאחד. התוצאות ברבעון השלישי משקפות את העוצמה של האסטרטגיה העסקית שלנו ואת הפוטנציאל הבלתי מנוצל של השוק שבו אנחנו פועלים. אנחנו בדרך הנכונה כדי להפוך לגורם המוביל בעולם האי-קומרס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים