מיין סוגרת גיוס סבב A ומשיקה את המוצר לשוק בארה"ב
בינואר השנה הכריזה החברה שייסדו יוצא 8200 על גיוס סיד והשיקה בשוק האירופי ● כעת, בעיצומה של המגיפה, ובתוך פחות משנה, הסטארט-אפ הישראלי סוגר את סבב A בגיוס של 9.5 מיליון דולר, בהשקעה ראשונה של קרן ה-AI של גוגל, וחוצה את האוקיינוס
הסטארטאפ הישראלי מיין (Mine) מכריז היום (ד') על השקת המוצר שלו בשוק האמריקני ועל סגירת סבב גיוס של Round A בסך של 9.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה, קרן הון סיכון הממוקדת AI של גוגל, Gradient Ventures, בהשקעתה הראשונה ביזמות ישראלית; בצירוף שתי קרנות חדשות: e.ventures ו-MassMutual Ventures ובתמיכת המשקיעים הקיימים בחברה Battery Ventures ו-Saban Ventures. בכך, משלימה החברה, שהוקמה רק לפני שנה וחצי, גיוסים בסך של כ-12.5 מיליון דולר. את הסבב השלימה החברה בעיצומה של מגיפת הקורונה, ובהתאם למגבלות, תוך ביצוע שיחות זום מרובות עם הקרנות המשקיעות, שמעולם לא פגשו את היזמים פנים מול פנים.
הסטארטאפ הישראלי מיין הוקם בסוף 2018 על ידי שלושה יזמים – גל רינגל, המשמש כמנכ"ל; גל גולן, הטכנולוג הראשי; וקובי ניסן המשמש כמנהל המוצר ראשי (CPO), כשרינגל וגולן הכירו במסגרת שירותם הצבאי הארוך ב-8200, שם התמחו בסייבר התקפי ואבטחת מידע. הסטארט-אפ מעסיק כיום 16 עובדים. לדברי החברה, היא הוקמה על בסיס התובנה כי מצד אחד – עוד לא הומצא 'אינטרנט נטול סיכונים' וכי פריצות למאגרי מידע ונתונים הן עובדה מוגמרת שתמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב בעתיד; ומצד שני – כי המשתמשים מעוניינים להמשיך ליהנות מכל מה שיש לרשת להציע, גם במחיר של גילוי חלק מהמידע האישי שלהם, כמו נתוני זהות, אשראי, וכדומה. על כן, וכדי לגשר על המתח שבין הצורך לגלות מידע לבין החשש מאובדנו ומשימוש לוקה בו – הוחלט במיין לגבש פתרון המאפשר למשתמשים להמשיך וליהנות מהאינטרנט, מבלי לשנות את התנהגותם, אך תוך שהם מקבלים ידיעה מלאה לגבי איזה מידע שלהם שמור ואצל אילו חברות, בצירוף אפשרות לשליחת בקשה כי המידע שאין בו עוד צורך ימחק לאלתר. כך, הפתרון של מיין מתמקד בהענקת שקיפות מלאה והאפשרות למשתמשים לשלוט באופן חלוקת המידע שלהם באינטרנט.
בכל רגע נתון מאות חברות מחזיקות במידע אישי רגיש
במקביל לעלייתן של הרשתות החברתיות ואיסוף נתונים אישיים ברחבי העולם, גדל משמעותית גם השימוש של אנשים בשירותים מקוונים וכך גם הסיכון מפגיעה בפרטיותם של המשתמשים. ואכן, מבדיקה שערכה מיין בקרב משתמשיה עולה כי בממוצע, בכל רגע נתון, כ-350 חברות (ובקרב משתמשים ישראלים, כ-450 חברות) מחזיקות במידע כגון זהות אישית, כתובות ומידע פיננסי. מדובר בעקבות דיגיטליים (digital footprints) שנשארים ברשת במשך שנים, אף על פי שבכ-80% מהפעמים מדובר במידע שנמסר עבור שירות לצורך חד-פעמי בלבד.
עקבות אלו מגדילים משמעותית את הסיכונים ברשת והמידע שהשארתם מנוצל מדי יום, במקרה הטוב, על ידי החברות, ובמקרה הרע על ידי האקרים המבצעים גניבת זהויות של צרכנים ושימוש בנתוני אשראי. ומיין גורסת: "מדוע לנו להשאיר את המידע האישי שלנו במקומות שאינם נותנים לנו יותר ערך? לגישתנו, עדיף למחוק את המידע, משום שתמיד ניתן להירשם שוב".
במיין מדגישים כי בתקופת הקורונה חלה עלייה משמעותית בשימוש של אנשים בשירותים מקוונים, ועל כן, בהכרח, בעיית הפרטיות החריפה. לכן, עולה הצורך במוצר של החברה אשר מסייע למשתמשים לדעת היכן שמור המידע האישי שלהם ברשת, ובמידת הצורך גם לבקש מהחברות המסחריות למחוק אותו, באמצעות הגשת בקשות אוטומטיות מכוח 'הזכות להישכח' (Right to be Forgotten).
הפתרון של מיין, המבוסס על בינה מלאכותית: אלגוריתמים מתחום למידת מכונה ועיבוד שפה. באמצעות "עוזר אישי חכם", המוצר של מיין מנתח את החשיפה הדיגיטלית של המשתמשים ומאפשר לכל משתמש לדעת בכל רגע נתון איזה מידע אישי שלו שמור והיכן, ואף מציע מנגנון קל ופשוט המבקש מהגופים המסחריים להסיר את המידע. בנוסף, באמצעות עדכונים שוטפים ביחס למיקום המידע ובאמצעות שליחת תובנות והמלצות, מיין מאפשרת לאנשים לנהל את הנתונים שלהם על פי בחירתם, מבלי לדרוש מהם לשנות את התנהגותם ברשת.
לפי החברה, מכאן נובע ש"בימים שבהם כולם עושים שימוש מוגבר בשירותים מקוונים, המוצר של מיין הוא שירות המעצים את המשתמשים ומאפשר להם לקבל בחזרה את השליטה על 'העקבות הדיגיטליים' שהם מותירים בעת פעילותם ברשת".
משתמשים כבר נעזרים במוצר לצמצום טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם
במהלך השנה האחרונה, בה הושק המוצר רשמית באירופה, מעל ל-100,000 משתמשים גלובליים עשו שימוש במיין כדי לצמצם את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם, כשמעל ל-1,300,000 בקשות למחיקת המידע האישי נשלחו ליותר מ-150,000 חברות ברחבי העולם. מספרים אלו כוללים למעלה מ-15,000 מקרים המוגדרים כ-"Epic Save", בהם משתמשים מחקו באמצעות מיין את המידע האישי שלהם ממאגרי מידע מסחריים, זמן קצר לפני שמאגרים אלו נפרצו על ידי האקרים, לדוגמה, מקרה איזיג'ט (EasyJet). בנוסף, במיין חושפים היום את השירותים המקומיים שישראלים ביקשו למחוק מהם את המידע האישי שלהם הכי הרבה: יד2, וואלה שופס, ארקיע, פלאפון, הוט ואתר המכירות הפומביות winwin.
לאור השימוש הגדל במוצר והפניות מצד החברות עצמן לעזרה, מיין החלה לפתח מוצרי B2B אשר יעזרו לחברות לנהל את כל בקשות Right to be forgotten בצורה מהירה ונוחה יותר.
גל רינגל, מייסד שותף ומנכ"ל מיין: "היום יותר מתמיד, המידע הפרטי שלנו אינו בשליטתנו, והסיכון הדיגיטלי עם התפרצות הקורונה רק גדל. אין ספק כי נושא הפרטיות ברשת מהווה דאגה מרכזית ברחבי העולם, אך רובנו כלל לא יודעים מי מחזיק את המידע האישי שלנו, ויותר מזה, כיצד לשלוט על מי יכול להמשיך להחזיק בו. המטרה שלנו במיין היא לשנות את המצב הקיים ולהנגיש לצרכן מוצר ידידותי, פשוט ויעיל, שבעזרתו הוא יוכל לקחת את השליטה על המידע האישי שהוא משתף באינטרנט מבלי לשנות את התנהגותו הדיגיטלית. כך אנחנו מגשרים על הפער בין צרכנים וחברות, דבר שיעצב עתיד חדש של בעלות על המידע האישי של כולנו".
דריאן שירזי, שותף מנהל ב-Gradient Ventures, אשר הובילה את הגיוס בסבב הנוכחי: "תחום הפרטיות תופס תאוצה וניתן לראות זאת ברגולציות החדשות, ואנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם הצוות של מיין". לדבריו, "מיין מאפשרת לצרכן הממוצע להבין ולשלוט במידע האישי שלו, וכתוצאה מכך, גורמת לחברות לשמור על סטנדרט גבוה יותר בכל הנוגע לאיסוף מידע אישי ואבטחתם. חברות רבות מבטיחות למשתמשים שהם יכולים לסמוך על הסטנדרטים שלהם ומיין היא הדרך הצרכנית לשמור על האיזון המצופה הזה בין החברות למשתמשים". שירזי הוסיף כי עד כה, הקרן טרם השקיעה ביזמות ישראלית, וכי הם שמחים על השקעתם הראשונה באקו-סיסטם הישראלי, השקעה חשובה עבור משתמשי האינטרנט בעולם כולו.
תגובות
(0)