מעניין בבזק: עובדי בזק בינלאומי יפגינו נגד מהלך שמיטיב עם הקבוצה

משרד התקשורת מתכנן לאפשר לבזק ול-HOT להציע גם חבילות גלישה ● ועד עובדי בזק בינלאומי מתנגד, בטענה שהמהלך יביא לסגירת 20 ספקיות ולפיטורי אלפי עובדים

אסיפה של עובדי בזק בינלאומי. צילום ארכיון: ועד עובדי החברה

עובדי בזק בינלאומי הודיעו היום (ב') כי יפגינו מחרתיים מול בניין משרד התקשורת בתל אביב, במחאה על מהלך שייטיב גם עם החברה האם שלהם: הכוונה לאפשר לבזק ול-HOT להציע שירות אינטרנט מאוחד – תשתית וספק. בוועד עובדי החברה אומרים כי אם המהלך יצא לפועל, יהיו לו השלכות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט.

לימור ליברמן-לביא, יו"רית הוועד, אמרה כי "משמעות המהלך היא סגירת כ-20 ספקיות אינטרנט, פיטורי אלפי עובדים ופגיעה אדירה בצרכנים, שיצטרכו לשלם יותר על שירותי אינטרנט".

משרד התקשורת פרסם לפני כשבועיים שימוע להערות הציבור על מנת לאפשר לחברות שמספקות שירותי תשתית אינטרנט לספק גם גישה לרשת. משמעות הדבר היא כי שתי ספקיות התשתיות, בזק ו-HOT, יוכלו כעת להציע גם חבילות גלישה, ובכך לחזק מאוד את מעמדן בשוק – על חשבון החברות האחרות, בהן בזק בינלאומי. במשרד נימקו את המהלך בשיפור השירות לציבור, כי עם ביצועו תיווצר כתובת אחת למתן כל שירותי הרשת, שאליה ניתן יהיה לפנות.

המהלך נוגע רק למגזר הפרטי, ובמשרד התקשורת מתכננים שהוא יבוצע בשלבים, עד ל-1 בינואר 2022. הפריסה הארוכה של המעבר היא על מנת לאפשר לספקיות הגישה להיערך לכך.

ההסתדרות נגד ההסתדרות?

מדובר כאן בסוג של "קונפליקט" בין שני חלקים של ההסתדרות: עובדי בזק בינלאומי מיוצגים באיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק של ההסתדרות, בעוד שעובדי בזק עצמה מאוגדים בהסתדרות עובדי המדינה. כך או כך, הוועד של בזק בינלאומי טוען בהודעה שנשלחה לעובדים כי ההסתדרות, כגוף, עומדת מאחוריהם. עם זאת, בהסתדרות מנסים לפשר בין הצדדים, ויו"ר הארגון, ארנון בר דוד, הודיע כי יכנס בקרוב פגישות בנושא "על מנת למצוא פתרון מאוזן".

במשרד התקשורת מציינים כי הם האריכו את התקופה שבה יכול הציבור (וגם עובדי בזק בינלאומי) להגיש השגות לגבי המהלך עד ל-5 בנובמבר. לא נמסרה תגובת בזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים