עוד מתקפת סייבר על נמלי איראן

על פי סוכנות הידיעות האיראנית מיום ו' האחרון, אחת המטרות למתקפות סייבר גדולות על שני מוסדות ממשלתיים איראניים שאירעה השבוע הייתה התשתית האלקטרונית של נמלי המדינה

צילום אילוסטרציה: BigStock

איראן הודיעה בסוף השבוע כי אחת משתי מתקפות סייבר רחבות היקף שהיא חוותה כוונה לנמלי המדינה.

בחודש מאי השנה דווח כי ישראל תקפה באופן רחב היקף בסייבר נמל באיראן. על פי הוושינגטון פוסט, ב-9 במאי חווה נמל שאהיד ראג'עי, שנמצא בדרום איראן, מתקפה שגרמה להשבתתו למשך שלושה ימים. בכירים בארצות הברית אמרו כי גם גורמים אמריקניים היו שותפים למתקפה. גורמי מודיעין אמריקניים ציינו, כי המתקפה על הנמל האיראני, שגרמה לפקקי תנועה ימיים ויבשתיים בו ובסביבותיו, בוצעה על ידי ישראל. ההשערה המרכזית היא, שהמתקפה באה כתגובה, שלא לומר כנקמה, על הניסיון של איראן לפגוע בחודש שעבר בסייבר במערכת מים מרכזית בארץ.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית מיום ו' האחרון, אחת המטרות למתקפות סייבר גדולות על שני מוסדות ממשלתיים איראניים שאירעה השבוע הייתה התשתית האלקטרונית של נמלי המדינה. ארגון טכנולוגיות המידע הממשלתי דיווח ביום ה' האחרון על פריצה בסייבר בשני מוסדות, מבלי למסור פרטים על היעדים או המבצעים. זהות היעד השני להתקפות בימים ב' ו-ג' בשבוע שעבר טרם פורסמה. "אויבים מושבעים מנסים זה זמן לבצע מתקפות סייבר", ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית טסנים את הצהרת ארגון הנמלים והים. בהודעה נאמר כי "ננקטו צעדים מרתיעים למניעת הפרעה למשימות הארגון", אך לא נמסרו פרטים נוספים. סדאגי אבולגאסם, מארגון טכנולוגיות המידע הממשלתי, אמר כי בעקבות מתקפות הסייבר, כמה גופים ממשלתיים השביתו באופן זמני את שירותי האינטרנט כאמצעי זהירות. לדבריו, ההתקפות, "שהן חשובות ונעשו בקנה מידה גדול – נחקרות".

באוקטובר לפני שנה פקידי ממשל אמריקאים אמרו כי ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר על איראן. זאת, לאחר תקיפות של מזל"טים, או רחפנים, על מתקני נפט סעודים, אשר וושינגטון וריאד האשימו בהן את טהרן. איראן הכחישה מעורבות בהתקפות, שהמערב קישר אותן לחות'ים, הפועלים בתיאום עם איראן. ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות האשימו את איראן בעבר כמה פעמים בניסיון לשבש ולפרוץ לרשתות שלהן.

המתקפה על נמלי איראן בחודש מאי השנה בוצעה לאחר שבאפריל האחרון הותקפו המחשבים בשורת מתקני מים וביוב מצפון הארץ ועד לדרומה. מהפרטים שהותר לפרסם לא ברור אם הייתה השתלטות על מערכות תפעול או ששובשה פעילות משאבות. לפי האתר, תאגידי המים והביוב קיבלו הוראה לפעול מיידית להחלפת סיסמאות לתפעול המתקנים, "בדגש על מערכות תפעוליות ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות". באתרים שבהם לא ניתן להחליף את הסיסמאות, נכתב, המפעילים נקראו לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט. המקרים זוהו על ידי מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה.

חוקרי קלירסקיי הישראלית אמרו לאנשים ומחשבים, כי "אין לנו יכולת לקשר בין המתקפה על ישראל על ידי איראן לבין המתקפה האמורה, אולם להערכתנו מדובר בעימות מתגבר בסייבר בין ישראל לאיראן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים