נשים ומחשבים: הילה לוי, מלם תים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: הילה לוי - מנהלת תחום תעשיות ביטחוניות באגף מכירות, בקבוצת מלם תים

הילה לוי, מנהלת תחום תעשיות ביטחוניות באגף מכירות, בקבוצת מלם תים. צילום פרטי

שם ותפקיד: הילה לוי, מנהלת תחום תעשיות ביטחוניות באגף מכירות, בקבוצת מלם תים.

ותק בתפקיד: כ- 3 שנים.

גיל : 35.

השכלה: לימודי מנהל עסקים וכלכלה.

משפחה: נשואה + שלושה ילדים.

תפקידים קודמים: ניהלתי לקוחות בסגמנטים שונים ובשנים האחרונות ממוקדת בניהול תחום תעשיות ביטחוניות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומעולם היתה לי זיקה וריגוש לעולם הטכנולוגיה, לחדשנות וגאדג'טים. התעניינתי איך זה עובד, ממה מורכב, מה אפשר עוד לפתח ועוד.
מיד לאחר שחרורי מהצבא, התחלתי את חיי המקצועיים במיקרוסופט כנציגה במרכז השירות והתמיכה והתמקצעתי במכירת רישוי מיקרוסופט. תוך זמן קצר הצטיינתי במכירות. לאחר מכן, עברתי לחברה שעסקה במכירת ציוד מחשוב מסטארט-אפים. שם נחשפתי לעולם תשתיות המחשוב ולמדתי מהם שרתים, אחסון, מתגים ועוד.

בהמשך, ניהלתי את מכירות השירות וההשמה בחברת הראל טכנולוגיות ואז – הוצגה בפניי הזדמנות להיכנס לתחום התעשיות הביטחוניות, כמנהלת לקוחות. גיליתי תחום מרתק, מאתגר, טכנולוגי, מעצים ומהותי. במשך 8 שנים צברתי ניסיון בפרויקטים המשלבים מגוון טכנולוגיות מתקדמות, מורכבות עסקית ובעיקר, למדתי לדעת ליהנות מעשייה פורייה ולקחת חלק בפרויקטים כחול לבן.

ואז, לאחר שצברתי את הניסיון המתאים, הגעתי לקבוצת מלם תים, לתפקיד ניהול תחום תעשיות ביטחוניות. במהלך 3 השנים האחרונות, זכה התחום במכרזים מובילים ואנו מבצעים פרויקטים מורכבים בארץ ובעולם. הקמנו תשתיות מחשוב מתקדמות לטובת אנשי פיתוח, כמו גם עננים פרטים בכמה אתרים בעולם, וביצענו פרויקטים בתחום OT&IT, תוך שילוב כלל יכולות הקבוצה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? נתונים ומחקרים אכן מצביעים על פער שקיים בין נשים לגברים. אולם, ברמה האישית, כאישה שעובדת בסביבה גברית, אני חושבת שהכל תלוי באופן שבו אדם מגדיר את עצמו ובמה שהוא משדר, ובהתאם לכך, הסביבה תתייחס אליו או אליה, ללא קשר למגדר. זה האני מאמין שלי. ביומיום אני לא נתקלת באפליה. עולם התעשיות הביטחוניות הוא אכן תחום גברי, ורוב הממשקים והלקוחות שלי הם גברים, אבל כולם מסתכלים זה לזה בגובה העיניים. יש אינטראקציה וחיבור טוב, עם הבנה ושיח שמרומם את שני הצדדים. בנוסף לכך, לנשים יש יתרון ביכולת הקשבה, הכלה ויצירתיות וזה נזקף לזכותן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? נתקלתי פעם אחת בלבד באפליה על רקע היותי אישה בהריון. ‌זה היה לפני כ-10 שנים, כשעבדתי כאשת מכירות. לאחר כשנה מוצלחת של עבודה, נכנסתי להריון עם ילדי השני, ונחשפתי ממנכ"ל החברה לאפליה קשה, עם מסר שאישה שבהריון היא "פגומה". בתחילה לא האמנתי שזה אכן אמיתי, או יותר נכון – לא רציתי להאמין. עם זאת, התמודדתי עם האתגר ממקום של עוצמה, וזה רק חיזק אותי. בזכות החוויה הזו למדתי המון וצמחתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים