מסתמן: עובדי מיקרוסופט יוכלו לעבוד מרחוק לצמיתות

ענקית התוכנה מגדירה את השינוי כמעבר למודל עבודה "היברידי" אך ככל הנראה תאפשר בפועל לעבוד לפחות חלקית מהבית לתמיד, על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית ● מנכ"ל החברה סיפר לאחרונה בראיון שאופי העבודה מהבית גורם לו להיות עייף וישנוני כל הזמן

בדרך לייצור מעבדים לבד? מיקרוסופט. צילום: BigStock

פוסט בבלוג של מיקרוסופט (Microsoft), שהתפרסם ביום ו' האחרון וחתום על ידי קתלין הוגאן, סמנכ"לית בכירה והאחראית הראשית על תחום האנשים בחברה, בישר על כך שענקית הטכנולוגיה "מחבקת מקום עבודה גמיש", וזו גם כותרתו.

"במהלך החודשים האחרונים למדנו כל כך הרבה על פרודוקטיביות, גמישות, חוסן וחמלה", פתחה הוגאן את דבריה, והסבירה כמה העבודה יחד בעיתות קורונה ייצרה שינויים, חלקם ברוכים, במתכונת העבודה של מיקרוסופט. "יחד עם זאת, המגיפה העלתה שאלות לגבי מה שעובדינו יכולים לצפות לו בעתיד", ציינה והסבירה כי "לכן סיפקנו השבוע הנחיות לעובדים בנוגע לחשיבה שלנו לגבי גמישות בעבודה. בהתקדמות הלאה, מטרתנו היא להציע גמישות רבה ככל האפשר לתמוך בסגנון העבודה האישי, תוך איזון בין הצרכים העסקיים בתוך הבטחה שנחיה את התרבות שלנו".

לדבריה, "לגמישות יכולה להיות משמעות שונה עבור כל אחד מאיתנו, ואנו מכירים בכך שאין פתרון אחד שמתאים לכולם בהתחשב במגוון התפקידים, דרישות העבודה והצרכים העסקיים שיש לנו במיקרוסופט. כדי לטפל בכך, סיפקנו לעובדים הנחיות לקבלת החלטות מושכלות סביב תרחישים שיכולים לכלול שינויים באתר העבודה שלהם, במיקום העבודה ו/או בשעות העבודה, לאחר שהמשרדים יהיו פתוחים ללא מגבלות של COVID-19".

"אנחנו לא מתחייבים שכל עובד יוכל לעבוד מכל מקום, מכיוון שאנחנו מאמינים שיש ערך לעובדים להיות יחד במקום העבודה", כתבה הוגאן כהבהרה והוסיפה והסבירה כי "ההדרכה שלנו, שלב אחר שלב, כוללת שיקולים כמו שטחי משרדים, שכר העובדים והטבות, החוק המקומי, מיסים אישיים, הוצאות ועוד".

עם זאת, על פי The Verge, שפרסם ידיעה בנדון עוד טרם הפוסט של הוגאן וציטט תזכיר פנימי שנשלח בחברה, במקום לפתוח מחדש בזהירות את משרדיה בארה"ב, ולהחזיק אצבעות שהעובדים (כמו גם קורביהם) לא יידבקו בקורונה כתוצאה מכך, מיקרוסופט החליטה לעבור למעשה למה שהיא מכנה "מרחב עבודה היברידי". המרחב ה"היברידי" משמעו בפועל השלכות שונות על עובדים שונים, כשכל אחד מהם יקבל את האפשרות לעבוד מרחוק "בפחות מ-50%" מימי שבוע העבודה שלו, ובאופן קבוע.

The Verge דיווח כי חלק מהעובדים לא יהיו זכאים להסדר של עבודה מרחוק, כמו למשל אלו המועסקים במעבדות של מיקרוסופט או המכשירים עובדים אחרים.

במזכר נאמר גם כי השינוי יאפשר לעובדים לגור בכל מקום ברחבי ארצות הברית או אולי אף מחוץ לה. ואולם, מי שיעברו למקום מגורים שונה, צפויים ככל הנראה לראות את משכורתם משתנה בהתאם למקום שאליו עברו. בנוסף, החברה תכסה הוצאות עבודה במשרדים ה"ביתיים" של העובדים, אך לא תכסה הוצאות מעבר שכאלו. 

נאדלה מתעייף מהעבודה מרחוק

נכון לסוף יוני, מיקרוסופט העסיקה 163,000 עובדים בכל רחבי העולם, 96,000 מהם בארה"ב, כך על פי מסמכים שהגישה ל-SEC, ולמרות הפרסומים עדיין לא ברור בינתיים למי תאושר מתכונת העבודה מרחוק לצמיתות ולמי מהם לא.

יצוין כי חלק מחברות הטכנולוגיה הגדולות כבר אפשרו הסדרים קבועים לעבודה מהבית, ביניהן למשל פייסבוק (Facebook). מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל שלה, אמר בזמנו כי מחצית מעובדי הרשת החברתית יכולים להישאר במצב עבודה מרחוק באופן קבוע בחמש עד עשר השנים הקרובות.

מתעייף בבית. סטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום מסך מנאומו אונליין בכנס

מתעייף בבית. סטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום מסך מנאומו אונליין בכנס צילום: יח"צ

מעניין לציין כי מנכ"ל מיקרוסופט, סטיה נאדלה, דווקא לא נשמע כל כך נלבב מעבודה מרחוק. נאדלה אמר במועצת המנכ"לים של הוול סטריט ג'ורנל, בה השתתף ביום ה' האחרון, כי "מישהו תיאר זאת פעם. כשאנשים אומרים שאתה עובד מהבית, זה מרגיש לפעמים שאתה ישן בעבודה". הוא הסביר כי "שלושים דקות אל תוך פגישת הווידיאו הראשונה שלך בבוקר, בגלל הריכוז שצריך כדי להתרכז בווידיאו – אתה עייף".

המנכ"ל אמר שהוא סבור שבהייה במסכי מחשב אינה מספיק מפרה ושהעבודה המוצלחת יותר מתבצעת בעת אינטראקציות בין עובדים בעולם האמיתי ובמשרדים.

מחקר שעשתה מיקרוסופט בעצמה דווקא אינו תומך לחלוטין בתזה של נאדלה. חוקרי החברה מצאו כי למרות ששעות העבודה של העובדים התארכו מאז שעברו לעבודה מרחוק בגלל אילוצי הקורונה, הם עדיין מוצאים דרכים להתפנות ל"מפגשים מזדמנים", וירטואליים ברובם, שאינם למטרות הקשורות לעבודה. יתר על כן, לפי הפרסומים, מנהלי מיקרוסופט עושים מאמצים רבים במיוחד לשמור על קשר עם עובדיהם, ולהבטיח שמצבם המנטלי טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים