טים קוק עשוי לקבל מיליון מניות של אפל – עד 2025

כבר עכשיו, כחודש לאחר שעברה את השווי של שני טריליון דולר, החברה החליטה לתת למנכ"ל שלה 333,987 מניות ● קוק יקבל מספר דומה של מניות באוקטובר 2023, שיכפיל את עצמו אם הביצועים יהיו טובים ● אפל רוצה לשמור את קוק אצלה לפחות בחמש השנים הקרובות

טים קוק, מנכ"ל אפל.

העובדה שטים קוק הביא את אפל להיות החברה הראשונה בשווי של יותר משני טריליון דולר לא חמקה מעיניהם של חברי מועצת המנהלים שלה, שהחליטו אתמול (ג') לתת למנכ"ל מענק מניות, בפעם הראשונה לאחר המענק של מיליון מניות שקיבל עם מינויו ב-2011.

על פי מסמך שהחברה הגישה ל-SEC – הרשות האמריקנית לניירות ערך, היא העבירה לידי קוק 333,987 מניות שלה, והנתון יכול להכפיל את עצמו פי שלושה, החל מ-2023. על פי שווי המניה של אפל עם סגירת המסחר אמש, היה ומספר המניות אמנם יוכפל פי שלושה, מדובר בסכום שמגיע לכדי 114 מיליון דולר. לפיכך, מספר המניות שהחברה תיתן למנכ"ל שלה יוכל להסתכם עד 2025 ביותר ממיליון – 1,001,961, ליתר דיוק. קוק יוכל לקבל עוד 333,987 מניות ב-1 באוקטובר 2023, והנתון אף יוכל להכפיל את עצמו, בהתבסס על הביצועים של החברה.

אפל שברה את המחסום של שני טריליון דולר בחודש שעבר, שנתיים בלבד לאחר שהייתה החברה הראשונה לחצות את הרף הקודם, של טריליון דולר. בשני המקרים היא ניצחה בין חברות הטכנולוגיה את אמזון, ששוויה הנוכחי נע סביב ה-1.6 טריליון דולר. למרות הקורונה, אפל סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות מצוינות: עליות של 11% בהכנסות ושל 12% ברווח הנקי – הרבה מזה בזכות זינוק של 35% במכירות האייפונים. כתוצאה מכך, המניה נסקה, מה שהביא את קוק להצטרף כמה ימים לאחר פרסום התוצאות לרשימת המיליארדרים של בלומברג.

המניות – יותר מ-90% מההכנסות של קוק מאפל

המניות הן מקור ההכנסה העיקרי של קוק מאפל: המשכורת שלו עמדה בשנה שעברה על שלושה מיליון דולר "בלבד" והוא קיבל בונוס של 7.67 מיליון, אולם יחד עם המניות, הוא לקח הביתה ב-2019 סכום של 125 מיליון דולר.

בהצהרה ששחררה מועצת המנהלים של אפל נכתב כי "קוק הביא חדשנות חסרת תקדים והתמקדות אדירה בתפקידו כמנכ"ל, והוא המחיש מה זה אומר להוביל עם ערכים ויושרה. בפעם הראשונה מזה כמעט עשור, אנחנו מעניקים לו מענק מניות חדש, שיגדל עם הזמן, כהכרה במנהיגות יוצאת הדופן שלו ועם אופטימיות רבה לגבי העתיד של אפל, לאור המאמצים שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים