תקלה עולמית ב-Microsoft 365 גרמה להפסקות בפעולת שלל שירותים

בין היתר נפגעו חברות, משום ששירות הדוא"ל אאוטלוק, וורד ואקסל ו-Teams חדלו לתפקד ● לפי דיווחי הגולשים לאתר Down Detector, התקלה - שתוקנה בינתיים - התרחשה בעקרה בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומערב אירופה בין השעה 23:00 לשעות הבוקר לפי שעון ישראל

הלילה תקלה ב-Microsoft 365. צילום מסך: גלי פיאלקוב

מבחר משירותיה של חברת מיקרוסופט, הנמצאים תחת מעטפת Microsoft 365, חוו הפסקה או תקלות הלילה. לפי דיווחי הגולשים לאתר Down Detector, התקלה – שהתרחשה בין השעה 23:00 לשעות הבוקר לפי שעון ישראל – פגעה בדרגות שונות של עוצמה במקומות רבים בעולם, אבל בעיקר במשתמשים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומערב אירופה.

התקלה השפיעה בין היתר על שירות הדוא"ל אאוטלוק, על שירותי וורד ואקסל ועל Teams – המרכז לשיתוף פעולה צוותי ש-Microsoft 365 מספקת לחברות. בכלל, הפגיעה גרמה למספר חברות מיקרוסופט (MSFT) לעצור את שירותיהן.

"ייתכן שמשתמשים לא יוכלו לגשת למספר שירותי Microsoft 365", פרסמה ענקית התוכנה הודעה באתר הסטטוס של אופיס תחילה. בהמשך היא קבעה שחלק ספציפי מהתשתית שלה לא מעבד בקשות אימות במועד. "אנו עוקבים אחר צעדי הקלה בנושא זה", נכתב בעדכון המצב.

"אנחנו חוקרים קושי בהשפעה על כניסה למספר חברות מיקרוסופט 365", הבהירה מיקרוסופט לעוקביה בטוויטר בציוץ והמשיכה והבטיחה: "אנו פועלים לבסס את הרושם המלא ונוכל להציג מידע נוסף בקרוב".

לבסוף ענקית התוכנה ציינה כי זיהתה ששינוי אחרון שהחילה הוא הגורם לבעיה.

בהמשך, בהתבסס על הציוצים והדיווחים מטעמה, מיקרוסופט החלה לבחון אפשרויות שונות להחזרת המצב לקדמותו. תוך כדי החברה עדכנה כי היא מנתבת את המבקרים לתשתית חלופית, בזמן שהיא חוקרת את הבעיה.

במהלך העדכונים הענקית מרדמונד הזכירה בשלב כלשהו בלילה כי היא מבחינה ב"שיפור חשוב עבור חברות מושפעות". היא קבעה כי רוב הלקוחות כבר חווים ככל הנראה את התיקון, אך ציינה כי "עם זאת, כמה לקוחות בכל זאת מתקשים ליצור קשר עם מספר החברות הנפוצות ביותר".


למרות שהיו מי שחוו את התקלה באופן שפגע קשות בתפקוד המערכות שלהם, משתמשי טוויטר הפכו את העניין, כדרכם, למושא לבדיחות והציפו את הרשת המצייצת בכאלו.


כך למשל גולש שכינויו Buck9s, שצירף צילום מפה שעליה סימונים כתומים למקומות המושפעים ברחבי ארה"ב, צייץ כי "התקלה ב-Microsoft 365 ובאאוטלוק אינה כל כך גרועה, היא פגעה רק במקומות שבהם אנשים ערים".

בציוץ החדש ביותר שהעלתה מיקרוסופט בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ישראל, נכתב כי התקלה תוקנה לחלוטין. גם לפי הדיווחים ב-Down Detector ניכר כי כעת אין עוד תופעות הקשורות לתקלה זו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים