מיקרוסופט מאמינה ב-AI: רוכשת רישוי בלעדי למודל השפה GPT-3 של OpenAI

הרישוי הבלעדי מאפשר למיקרוסופט גישה ייחודית, שלא ניתנת למשתמשים הרגילים, לקוד הבסיס של GPT-3, המכיל חידושים טכניים שהיא שואפת לשלב במוצרים ושירותים

ההאקרים ניצלו את ספקיה כדי להגיע ללקוחות. מיקרוספט

מיקרוסופט (Microsoft) מרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת OpenAI, העוסקת במחקר של תבונה מלאכותית, ורוכשת רישוי בלעדי למודל השפה פורץ הדרך GPT-3 – תוכנית ליצירת טקסט אוטומטי ייחודית בתעשייה, שיהווה שכבת בסיס טכנולוגית של מודל ה-AI בכל מוצריה. הרישוי של מיקרוסופט אינו משפיע על משתמשים אחרים של GPT-3, שיוכלו להמשיך ולהשתמש בו באמצעות הממשקים של OpenAI. הרישוי הבלעדי מאפשר למיקרוסופט גישה ייחודית לקוד הבסיס של GPT-3, המכיל חידושים טכניים שהיא שואפת לשלב במוצרים ושירותים.

שתי החברות כבר פועלות בשיתוף פעולה, המתבטא בנגישות של OpenAI למשאבי המחשוב בפלטפורמת Azure של מיקרוסופט לצורך בניית רבים מהמודלים שלה וגם באמצעות השקעה של מיקרוסופט בגובה מיליארד דולר במטרה להפוך לספקית ענן בלעדית של OpenAI. כעת מפגינה מיקרוסופט שוב את ביטחונה ב-OpenAI בכך שהיא רוכשת את הזכויות ל-GPT-3.

GPT-3 הוא השלב השלישי במודל השפה הצומח של OpenAI, שפורסם ביולי השנה, וסייע בייצור כמה מניסויי שפת AI מעניינים בתעשייה. מודל זה אף עורר ויכוחים סביב נושא האתיקה של תוכניות AI שעשויות לשמש למטרות שליליות, ובשל כך גם סירבה בהתחלה OpenAI לפרסם מחקר על המודל, מחשש שייעשה בו שימוש שלילי.

"בניגוד למערכות AI, המעוצבות לצורך שימוש מסוים, הממשק של OpenAI מספק כיום ממשק כללי, שמאפשר למשתמשים להתנסות בו בכל משימה בשפה האנגלית. GPT-3 הוא המודל העוצמתי ביותר שניצב בבסיס ה-API, עם 175 מיליארד ערכים", נכתב בבלוג שפרסמה OpenAI על שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט.

"אנו רואים בכך הזדמנות יוצאת דופן להרחיב את פלטפורמת Azure מופעלת AI שלנו בדרך השומרת על חופש של טכנולוגיית ה-AI, מאפשרת מוצרים חדשים, שירותים וחוויות, ומגבירה את ההשפעה החיובית של AI בצורה נרחבת", כתב ה-CTO של מיקרוסופט, קווין סקוט, בבלוג של החברה. "המשימה שלנו במיקרוסופט היא לאפשר לכל אדם ולכל ארגון על פני תבל להשיג יותר, ולכן אנו מבקשים להבטיח שפלטפורמת ה-AI הזאת תהיה זמינה לכל אחד – חוקרים, יזמים, חובבנים, אנשי עסקים – ותאפשר להם להגשים את שאיפותיהם וליצור משוה חדש ומעניין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים