DNA-IT השלימה את שדרוג מרכזי הנתונים של אופרטיב בירושלים ובלונדון

במסגרת הפרויקט שודרגו התשתיות בדאטה סנטר של אופרטיב בישראל ובאנגליה, כולל איחוד כל התשתיות תחת נוטניקס, הוחלפה מערכת הווירטואליזציה לפתרון של נוטניקס ושודרגו השרתים הפיזיים, כולל מערך התקשורת ורפליקציה בין האתר בישראל לאתר באנגליה ● ההיקף הכספי נאמד בכ-400 אלף שקלים

דן קלדרון, מנמ"ר אופרטיב. צילום: שמואל כהן

חברת האינטגרציה DNA-IT, שותפה מאסטר של נוטניקס (Nutanix), השלימה פרויקט רחב היקף לשדרוג תשתיות ה-IT של חברת ההיי-טק הגלובלית אופרטיב (Operative Inc) במרכזי הנתונים של החברה בירושלים ובלונדון על בסיס טכנולוגיית ה-Hyperconverged (היפר מאוחד) והווירטואליזציה של נוטניקס. ההיקף הכספי נאמד בכ-400 אלף שקלים.

חברת אופרטיב (לשעבר סינטק מדיה), מפתחת ומספקת כלי תוכנה לניהול תוכן שידורי וידאו בערוצים דיגיטליים. עם לקוחותיה נמנות חברות המדיה הגדולות בעולם. החברה ביצעה בשנים האחרונות כמה מיזוגים ורכישות, אשר גרמו למורכבות ולחוסר אחידות בניהול מערכות המידע והתשתיות. החברה מפעילה ארבעה מרכזי נתונים: שניים בארה"ב, בלונדון וירושלים.

בעקבות התיישנות השרתים, מערכות האחסון וציוד התקשורת הוחלט באופרטיב לעבור לפלטפורמת Hyperconverged, המאחדת על פלטפורמה אחת את השרתים, האחסון והתקשורת. לאחר בחינת פתרונות שונים, נבחרו פתרונות ה-Hyperconverged והווירטואליזציה של נוטניקס ובמקביל הוחלפה חומרת השרתים בשרתי להב של HPE. מטרות הפרויקט היו להרחיב משמעותית את מערך התשתיות באופרטיב בתשתית יציבה, מהירה וסקלבילית, לבצע קונסולידציה של נפחי האחסון, להגביר את השרידות, לפשט את ניהול ותפעול המערכות ולפתור צווארי בקבוק בביצועים.

במסגרת הפרויקט יישמה DNA-IT את פתרון HCI של נוטניקס והחליפה את פתרון הווירטואליזציה הקודם ב-Acropolis של החברה במרכז הנתונים בירושלים, הכולל כ-150 שרתים וירטואליים, ובמרכז הנתונים בלונדון, הכולל כ-120 שרתים וירטואליים. פלטפורמת נוטניקס משמשת את אופרטיב בעיקר עבור סביבות הפיתוח והבדיקות המורכבות של החברה, ובמקביל להרצת המערכות הקריטיות ובכללן מערכות הייצור של לקוחות החברה. התשתית משמשת את שרתי הקבצים, בסיסי הנתונים אורקל ו-SQL וכן מערכות תפעוליות.

העברת היישומים למרכזי הנתונים של אופרטיב בירושלים ולונדון בוצעה באמצעות Nutanix Move – כלי המאפשר להעביר מכונות וירטואליות, יישומים ונתונים בין עננים ומרכזי נתונים שונים עם מינימום זמן השבתה ובצורה אוטומטית.

דן קלדרון, מנמ"ר אופרטיב, ציין, כי "כיוון שהגיע הזמן להחליף את התשתיות במרכזי הנתונים של החברה החלטנו לבחור בפתרון Hyperconverged, ולאחר בדיקה מדוקדקת עם כמה ספקים בתחום הגענו למסקנה, שפתרונות נוטניקס מספקים את הערך הטוב ביותר עבור ההשקעה. עם יישום הטכנולוגיות נוכחנו כי בזכות Nutanix HCI הניהול כעת הרבה יותר פשוט ונוח, ואנו חוסכים שעות רבות בניהול המערכות, כאשר כל הניהול נעשה בקונסולה אחת וממקום אחד. במקביל אנו חוסכים מקום רב, הוצאות חשמל ומיזוג אוויר בזכות צמצום משמעותי בשטח הרצפה. במקביל, בעקבות הפרויקט השיגה אופרטיב ביצועים גבוהים, יכולת גידול קל ונוח, יכולות ניהול פשוטות, שרידות טובה יותר והפחתה משמעותית בעלויות התפעול".

לדברי אושרי שרון, מנכ"ל DNA-IT, "ביצענו פרויקט מקיף לשדרוג התשתיות בדאטה סנטר של אופרטיב בישראל ואנגליה, כולל איחוד כל התשתיות תחת נוטניקס, החלפת מערכת הווירטואליזציה לפתרון של נוטניקס, שדרוג השרתים הפיזיים, כולל מערך התקשורת ורפליקציה בין האתר בישראל לאתר באנגליה. תשתיות אלו צפויות לשרת את החברה לעוד שנים ארוכות".

לדברי בן סמו, מנהל מכירות מסחריות בנוטניקס ישראל, "הפתרונות של נוטניקס מוכיחים שוב ושוב כי הם מעניקים את יחס העלות-תועלת הטוב ביותר. כחלוצי תחום ה-Hyperconverged, אנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה בתחום זה עם פתרון עתיר ביצועים ויציב, המעניק לחברות שרידות וקלות ניהול. זאת לצד מערכות משלימות בתחום הוירטואליזציה, ניהול בסיסי נתונים ועוד. אנו גאים על כך שאופרטיב בחרו בטכנולוגיות נוטניקס כתשתית עבור קבצי המדיה של חברות המדיה הגדולות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים