רבעון טוב לאדובי: עליות בולטות בהכנסות וברווח הנקי
עלייה גדולה יותר בהכנסות אל מול ההוצאות הביאה לגידול ניכר ברווחיות של אדובי ברבעון השלישי של השנה הכספית ● מנכ"ל החברה: "מדובר ברבעון השלישי הטוב ביותר שלנו אי פעם"
למרות הקורונה, אדובי הציגה ברבעון השלישי של שנתה הכספית תוצאות טובות, עם עליות דו ספרתיות הן ברווחיות והן בהכנסות – כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה אמש (ג'). זאת, עקב ריסון שנקטה החברה בהוצאות שלה: אלה גדלו ב-9% ל-2.2 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות רשמו עלייה של קרוב ל-14% ועמדו על 3.2 מיליארד.
חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי אדובי הגדילה את מכירות הרישיונות שלה ב-17.8% לשלושה מיליארד דולר. לעומת זאת, מכירות המוצרים צנחו ב-62% ל-109 מיליון דולר ומכירות השירותים ירדו ב-10.8% ל-116 מיליון.
כתוצאה מעלייה המתונה יותר בהוצאות אל מול ההכנסות, הרווח הנקי גדל ב-20.5% ל-955 מיליון דולר והרווח למניה – ב-22.4% ל-1.97 דולר.
עוד נתונים מעלים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות עלו ב-2.6% ל-427 מיליון דולר, הרווח הגולמי צמח ב-15.7% ל-2.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 86.76%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-10.6% ל-1.7 מיליארד דולר והרווח זינק ב-25.2% לקצת יותר מיליארד. חבות המס רשמה זינוק של 150% ל-105 מיליון.
לצד הדו"חות הרבעוניים פרסמה אדובי את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית. גם בתקופה זו נרשם פער בולט בין העליות בהוצאות ובהכנסות החברה, לטובת אלה האחרונות: ההוצאות גדלו ב-9.2% ל-6.4 מיליארד דולר וההכנסות – ב-15.5% ל-9.4 מיליארד. הגידול הנמוך יחסית בהוצאות לעומת זה שנרשם בהכנסות הקפיץ את הרווחיות, כאשר הרווח התפעולי זינק ב-31.5% לשלושה מיליארד דולר וזה הנקי האמיר ב-43.33% לסכום דומה.
שנאטו נרייאן, נשיא ומנכ"ל אדובי, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו את הרבעון השלישי הטוב ביותר אי פעם, וכל זה בסביבה עסקית מאתגרת מאוד – מה שמוכיח שהביקוש הגלובלי לפתרונות שלנו חזק מאוד. אני משוכנע שנמשיך לשמור על הבולטות שלנו בתחומים שבהם אנחנו עוסקים".
תגובות
(0)