העסקה התפוצצה: בוטל המיזוג בין טאבולה לאאוטבריין

על פי ההערכות, הסיבות לביטול הן ענייני אגו, הרצון של טאבולה לפתוח את ההסכם והעיכוב באישורו על ידי הרגולטור ● במקום להתחרות ביחד מול תאגידי הענק, ימשיכו שתי ענקיות האינטרנט הישראליות להתחרות זו בזו

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

מיזוג הענק באינטרנט הישראלי, בין שתי חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין, שעליו הוכרז באוקטובר האחרון – בוטל, לאחר שהמשא ומתן לביצוע העסקה התפוצץ. על פי ההערכות, הסיבה לפיצוץ היא שילוב בין בעיות כספיות שהתגלו במשא ומתן, העיכוב באישור מצד הרגולטורים וענייני אגו, שכן כל אחת מהן רצתה להיות המובילה בחברה המאוחדת. זאת, על אף שבתחילה הוסכם שהשליטה בה תהיה של טאבולה, שהייתה אמורה להחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת ואאוטבריין – בשאר. כמו כן, מייסד ומנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, היה אמור להיות מנכ"ל החברה.

המיזוג לא בא בהפתעה, שכן מגעים לאיחוד בין טאבולה לאאוטבריין כבר התקיימו בעבר, וכי יש בו היגון מסחרי רב, מאחר שבמקום ששתי ענקיות האינטרנט הישראליות יתחרו האחת בשנייה, החברה הממוזגת תוכל להתפנות לתחרות הגדולה באמת – מול תאגידי הענק מעבר לים, כגון גוגל ופייסבוק, ששולטות ביד רמה בשוק הפרסום ברשת.

אלא שגם הפיצוץ לא בא בהפתעה, על רקע הבעיות במשא ומתן מאז החלו המגעים למיזוג, ככל הנראה לאחר שטאבולה דרשה בחודש האחרון לפתוח את ההסכם ולבצע את התשלום במניות, כשאאוטבריין רצתה שהוא יבוצע בכסף. משבר הקורונה, שהחל לפני כחצי שנה, לא תרם להצלחת המשא ומתן. גרסה אחרת טוענת שהרקע לפיצוץ הוא תוצאות עסקיות טובות פחות שהציגה אאוטבריין.

עוד סיבה שלהערכת גורמים בשוק הביאה לביטול העסקה היא העיכוב באישורה של ידי הרגולטורים: מדובר היה בעסקה שהייתה צריכה לקבל אישור בארבע מדינות, כאשר בארצות הברית ובגרמניה היא כבר אושרה, ובישראל ובבריטניה – עדיין לא. זאת ועוד, אתמול, שעות אחדות לפני פרסום הידיעה בכלכליסט אודות הפיצוץ במגעים, פורסם בדה מרקר כי חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי ynet בראשון לציון וחקרו את המנכ"ל, ברק קלמנוביץ', בחשד למעורבות שלו בפרשה.

בשוק מעריכים כי לאור התחרות העזה מול תאגידי הענק וההיגיון הכלכלי בכך שטאבולה ואאוטבריין יתרכזו בתחרות מולן ולא האחת מול השנייה, יש סיכוי שהמגעים יחודשו, אולם הוא קטן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    אגו, חמדנות ומשרדים ממשלתיים - המתכון האולטימטיבי לכישלון...

אירועים קרובים