רשם החברות השיק חבילת שירותי הגנה לרישומים

השירותים, תחת הכותרת "רשם החברות Safety", מיועדים לחברות, לדירקטורים ובעלי מניות בהן, ולעורכי דין ורואי חשבון שפועלים מטעמן

עו"ד סיגל יעקבי, ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים. צילום: חובב, מתוך ויקיפדיה

רשם החברות השיק היום (ג') חבילה של שירותים אונליין תחת הכותרת "רשם החברות Safety", להגנה עליהן מפני ניסיונות של גורמים חיצוניים לפגוע בנתוני המרשם ולרשום מידע כוזב. המהלך נעשה בשיתוף אגף מערכות המידע של משרד המשפטים ורשות התקשוב הממשלתי. חבילת השירותים נועדה לבעלי מניות, לדירקטורים, לחברות עצמן וכן לעורכי דין ולרואי חשבון המאמתים טפסים המוגשים לרשם החברות.

כדי שבעלי מניות ודירקטורים יוכלו לקבל את השירותים, עליהם להירשם לאזור האישי הממשלתי mygov. השירותים המוצעים עבורם הם: קבלת עדכון מידי למייל על כל שינוי שהתבצע בחברה וקבלת רשימת החברות שבהן מכהן בעל מניות או דירקטור. שירות נוסף, שהושק לפני כמה חודשים, מאפשר לדירקטורים בחברה לבצע אונליין עדכונים לגביה, כגון הגשת דו"ח שנתי, ללא צורך בכרטיס חכם, כפי שהיה קודם לכן.

עבור חברות, הושק שירות חסימת עדכונים באמצעות טפסי נייר. לאחר הגשת בקשה לקבלת שירות זה, לא יקבל רשם החברות טפסי נייר לצורך עדכון מידע לגבי החברה, כגון בעלי המניות והדירקטורים בה, אלא העדכון יתאפשר אונליין בלבד. ברשם הסבירו כי היתרון לחברה הוא שבאופן זה לא יתאפשר שימוש בחתימות מזויפות על גבי טפסי נייר, אלא ההזדהות תבוצע רק באמצעות המערכת הממשלתית ובצורה מאובטחת. מאחר שכאמור, דירקטור שמבצע רישום לאזור האישי יכול לבצע עדכונים באופן דיגיטלי, יהיה באפשרותו להמשיך ולעדכן את פרטי החברה בעצמו, ללא צורך בהגשת טפסים ידניים.

שירות נוסף שהושק ומיועד לעורכי דין ורואי חשבון נועד להבטיח שלא זויפה חתימה שלהם על גבי טופס ידני שהוגש לרשם. במסגרת השירות יישלח מייל לכל עורך דין או רואה חשבון שרשום כמאמת על טופס ידני, שמעדכן אותו על ביצוע פעולה כזאת. המייל יישלח לפי הפרטים שנמסרו ללשכת עורכי הדין או ללשכת רואי החשבון, ומומלץ לוודא את עדכנותם. באופן זה, ניתן לעקוב ולוודא שלא נעשה שימוש כוזב בשמו של עורך הדין או רואה החשבון.

לדברי עו"ד סיגל יעקבי, ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים, "המשרד רואה חשיבות רבה בהגנה על תקינות ואמינות מרשם החברות, לצורך קידום הוודאות הנדרשת לפעילות המגזר העסקי. המשרד משקיע משאבים רבים בשיפור מתמיד של השירותים הניתנים על ידו לציבור, בין היתר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות חדשניות שבאות לשפר את יעילות השירות, את חוויות המשתמש ואת אמינות המרשם".

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים, שרשם החברות הוא חלק ממנה, ציין כי "אנחנו פועלים כל העת למציאת פתרונות להקלה על החברות בשירותי אונליין שונים, שחוסכים ביורוקרטיה, ששווה זמן וכסף. כמו כן, אנחנו רואים חשיבות רבה בסיוע לחברות על שמירה מפני דיווחים כוזבים ונעשה כל שבידינו לקדם תחום זה".

יוגב שמני, מנהל ממשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי, אמר ש-"מדובר בעוד צעד חשוב במהפכה שמובילה הרשות בשירותים הדיגיטליים הממשלתיים. שמנו לנו למטרה לאפשר לאזרחים, לעסקים ולחברות לצרוך שירותים דיגיטליים מאובטחים ונגישים, מכל מקום ובכל זמן, על מנת להוריד את הנטל הביורוקרטי ולייעל את השירות הממשלתי לציבור."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים