סופית: אורקל הפסידה במאבק על ענן המיליארדים של הפנטגון

בית המשפט הפדרלי דחה את הערעור של אורקל, "על אף הטיעונים הנרחבים שהעלתה" ● הקרב ארוך השנים, שהתמקד ביחסי משרד ההגנה עם AWS, נמשך גם לאחר שזו האחרונה הפסידה את הפרויקט בן עשרת מיליארדי הדולרים למיקרוסופט

אזור הענן החדש של אורקל בישראל צפוי להתחיל לפעול בקיץ. צילום אילוסטרציה: BigStock

אורקל הפסידה, סופית, במאבק ארוך השנים בערעור שלה על זכיית AWS במכרז הענן הענק של הפנטגון. המאבק המשפטי נמשך גם לאחר שהזוכה במכרז של עשרת מיליארדי הדולרים הייתה, בסופו של דבר, מיקרוסופט, ולא חברת הענן של אמזון, לאחר שאורקל הגישה ערעור. אתמול (ד') דחה בית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית את הערעור.

בית הדין קבע כי הוא לא מצא עילה לבטל את פסיקת בית המשפט המחוזי, "על אף מערך הטיעונים הנרחב שהעלתה אורקל", בדבר הליך רכש אסור, שנועד להעדיף את שירותי AWS. הערעור בתביעה הוגש בתחילה נגד הממשל הפדרלי, ואז AWS הצטרפה, מרצונה, כעוד נתבעת.

המכרז – חלק מהמאמץ לחידוש התשתית הטכנית של הפנטגון

החוזה המדובר, JEDI, הוא חלק ממאמצי הפנטגון לחדש את התשתית הטכנית שלו, ולמכרז להיות ספקית בלעדית של השירות ניגשו יבמ, גוגל, אורקל, מיקרוסופט ו-AWS. שתי האחרונות הגיעו לשלב הסופי. לאחר שנפלה ההחלטה על נצחונה של הענקית מרדמונד נמסר ממשרד ההגנה האמריקני כי "כל ההצעות במכרז טופלו בהגינות והוערכו בעקביות על פי קריטריוני ההערכה המוצהרים של המדינה". אלא שאמזון חלקה על טענה זו בחריפות, תוך שהיא מציינת ליקויים, טעויות וכן "הטיה שאי אפשר לטעות בה" בתהליך ההערכה של המתמודדות במכרז.

אמזון: מיקרוסופט ניצחה כי טראמפ לא אוהב את בזוס. צילום: BigStock

אמזון: מיקרוסופט ניצחה כי טראמפ לא אוהב את בזוס. צילום: BigStock

החברה טענה כי את ההטיה נגדה הוביל לא אחר מאשר דונלד טראמפ, כחלק מהמאבק שלו נגד אמזון והעומד בראשה, ג'ף בזוס – שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, שמהווה חלק מ-"עיתונות הפייק ניוז", כהגדרתו של הנשיא האמריקני.

אורקל הודיעה כי תערער על ההחלטה במכרז הענן של הפנטגון באוגוסט אשתקד, בטענה שהיא ניתנה "שלא כדין". עוד באותו החודש פרסם הפנטגון נזיפה יוצאת דופן בחומרתה כלפי אורקל, והאשים אותה בהפצת "דעות ספקולטיביות ומניפולטיביות שאינן מבוססות נתונים ומידע", במסגרת מאמציה לערער על תהליך המכרז הענק. חודשיים לפני כן דחה בית משפט אמריקני את תביעת אורקל נגד משרד ההגנה, ופסק לטובת הפנטגון ו-AWS.

מהות הטענות של אורקל

קן גלוק, המנהל הראשי של אורקל בוושינגטון, האשים ב-2019 את אמזון בפיתוח ובשיווק של תפישה שגויה ושקרית לגבי מהו מחשוב ענן. הוא הסביר כי התפישה השקרית נועדה לקדם את סיכוייה של החברה לזכות במכרז. גלוק אמר כי הוא יצר תרשים זרימה צבעוני בן עמוד אחד, בו הוצגו תמונות של מנהלי אמזון, בכירי משרד ההגנה האחראים על המכרז, עם הכותרת "קנוניה ליצירת מונופול בן 10 שנים בפנטגון". בין התמונות נכללה זו של ג'ים מאטיס, לשעבר שר ההגנה בממשל טראמפ. כשנשלח לוושינגטון פוסט, המסמך תויג תחת הכותרת "המבוקשים ביותר".

גלוק מסר שלא שלח את התרשים לפנטגון, אלא רק לחבריו באורקל. הוא הוסיף כי תלה גרסה גדולה של המסמך בחלון הקומה השנייה של משרדו, וכי היא צולמה על ידי ה-CNN. הרשת פרסמה את התמונה ודיווחה שטראמפ צפה בה ודן אודותיה עם גורמים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים