גרטנר: צניחה של 20% במכירות סמארטפונים ברבעון השני של השנה

מבין חמש היצרניות המובילות, סמסונג חוותה את הירידה הגדולה ביותר, בעוד מכירותיה של אפל כמעט לא השתנו יחסית לשנה הקודמת ● סמסונג ו-וואווי מתחרות על המקום הראשון בעולם במכירות סמארטפונים

צפוי במרס 2022. iPhone SE.

מגיפת הקורונה נתנה את אותותיה גם על תעשיית הסמארטפונים, שחוותה צניחה של יותר מ-20% במכירות העולמיות ברבעון השני של השנה – כך לפי דו"ח שפרסמה חברת המחקרים גרטנר (Gartner). מכירות הסמארטפונים הסתכמו ברבעון המדובר בכ-295 מיליון יחידות לעומת כ-370 מיליון ברבעון המקביל.

מבין חמש היצרניות המובילות, סמסונג (Samsung) חוותה את הירידה הגדולה ביותר, בעוד מכירותיה של אפל (Apple) כמעט לא השתנו יחסית לשנה הקודמת.

למרות שמכירותיה של וואווי (Huawei) צנחו בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת, החברה דווקא חוותה גידול של 27.4% ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון, מה שמציב אותה לצד סמסונג במקום הראשון בעולם בין היצרניות הגדולות, עם נתח שוק עולמי כמעט זהה.

לפי הדו"ח, כמעט כל השווקים בעולם, למעט סין, התמודדו עם סגר ומגבלות תנועה במרבית חודשי הרבעון השני של השנה, שגרמו להמשך הירידה בביקושים למכשירי סלולר.

לדברי אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר בגרטנר, "הגבלות התנועה, סגירת חנויות וצמצום הוצאות של האנשים במהלך ימי המגיפה הובילו להמשך הצניחה במכירות הסמארטפונים גם ברבעון השני (לפי גרטנר, גם ברבעון הראשון צנחו מכירות הסמארטפונים העולמיות ב-20% יחסית לשנה שעברה. נ.א.). עם זאת, המצב המשופר גרם להתאוששות הביקושים בסין ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון". למרות העלייה בביקושים, פחתו מכירות הסמארטפונים בסין ברבעון השני ב-7% יחסית לשנה הקודמת.

הודו, לפי הדו"ח, חוותה את הצניחה הגדולה ביותר במכירות, של 46%, בעקבות ההגבלות החמורות שהוטלו במדינה (אפילו על מסחר מקוון).

מבין חמש היצרניות המובילות בעולם, חוותה ססמסונג את הצניחה החזקה ביותר במכירות יחסית לרבעון המקביל ב-2019, של 27.1%, וגם בנתח השוק – שירד ל-18.6% מ-20.3% ברבעון המקביל.

מבחינת וואווי, המצב קל יותר: ירידה של 6.8% יחסית לרבעון המקביל, זאת הודות לפעילות השיווק המועצמת שנקטה בסין ולתמיכה הנרחבת שהעניקו המפעילות למכשירי דור 5 של החברה, שם הצליחה לכבוש נתח שוק של 42.6%.

אפל הצליחה לשמור על רמת המכירות שלה וחוותה ירידה קלה מאוד, של 0.4% יחסית לרבעון המקביל. זאת הודות לשיפור הסביבה העסקית בסין, שאף סייע לה להשיג צמיחה במכירות במדינה. בנוסף, מציין הדו"ח, כי ההשקה של מכשיר ה-iPhone SE המוזל עודד צרכנים בעלי מכשירים ישנים לשדרג את מכשיריהם לדגם של אפל. גם נתח השוק שלה צמח ברבעון השני של השנה ל-13% מ-10.4% ברבעון המקביל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים