טסלה כמעט היוותה מושא למתקפת כופרה – ה-FBI נכנס לתמונה

פושע הסייבר, גבר בן 27 שמוצאו רוסי וחי בארה"ב, רצה להשתלט על רשת המחשבים ולנסות לסחוט את החברה המשגשגת של אילון מאסק, המתמחה במכוניות חשמליות ● הוא נעצר לפני כשבועיים אחרי שהבולשת עשתה לו תרגיל עוקץ

אילון מאסק עם רכב של טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

היזם והמיליארדר אילון מאסק, אישר כי טסלה (Tesla), חברת המכוניות החשמליות שייסד ושהוא עומד בראשה, חוותה באחרונה ניסיון למתקפת כופרה, שבמסגרתה התכוון האקר לסחוט ממנה ביטקוין.

הסיפור החל כשאזרח ממוצא רוסי החי בארה"ב יצר קשר עם עובד טסלה ממפעל הייצור בנבדה, ופיתה אותו להתקין תוכנות זדוניות ברשת המחשבים של טסלה, במטרה לדרוש כופר על שחרורה.

איגור איגורביץ' קריוצ'קוב, בן ה-27, ניסה לשחד את העובד להתקין את תוכנת הכופר, המשמשת להצפנת קבצי המשתמש ולהחזקתם עד לתשלום הכסף הנדרש, במערכות של טסלה. קריוצ'קוב הציע, לכאורה, לשלם לעובד דובר הרוסית – ששמו לא פורסם אך ידוע כי עבד במפעל Gigafactory שברינו, נבאדה – מיליון דולר עבור התקנת התוכנה הזדונית. אלא שהעובד בחר שלא להתפתות להצעה והודיע לטסלה, שיצרה קשר עם ה-FBI כדי שיטפל בסוגיה. לאחר מכן הפעילו הסוכנים פעולת עוקץ באמצעות העובד, כדי לתפוס את קריוצ'קוב, שנעצר על ידיהם, לפי הפרסומים, בלוס אנג'לס ב-22 באוגוסט, ושכעת צפוי לעונש של עד 5 שנות מאסר בגין ניסיון הסחיטה של ענקית הרכבים החשמליים, אם ימצא אשם.

"זו הייתה מתקפה רצינית", אמר מאסק לתקשורת, על אף שמתקפת הכופרה נכשלה.

ניסיון לבצע מתקפת כופרה. אילוסטרציה: BigStock

ניסיון לבצע מתקפת כופרה.
אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

טסלה המשגשגת ומאסק היצירתי והמגה-עשיר – מושא לעניין של האקרים

יצוין כי היזם, שטיפס באחרונה ועלה למקום ה-4 במדד עשירי תבל של בלומברג (Bloomberg's Billionaires Index) ושהונו מוערך כיום בכ-110 מיליארד דולר – היה אחד מממשתמשי טוויטר (Twitter) רבים ומפורסמים שחשבונם נפרץ במסגרת הונאת סייבר נרחבת ביולי. ההאקרים עשו שימוש בחשבונותיהם הפרוצים של משתמשי רשת המיקרו-בלוגים כדי "לגייס" תרומות בביטקוין לטובת נפגעי הקורונה, כביכול. הביטקוין – המטבע הדיגיטלי המפורסם ביותר – הפך לכלי מועדף על פושעי סייבר. על פי ה-FBI, בשש השנים האחרונות, קורבנות שילמו מעל 140 מיליון דולר לשחרור מתקפות כופר באמצעות השימוש במטבע הקריפטו.

אגב, לא פלא שטסלה מושכת תשומת לב גדולה יותר גם מעברייני סייבר, ואולי אפילו מפושעי סייבר מטעם מדינות – החברה עולה כפורחת בבורסה באחרונה. בנוסף, צפויות לה ככל הנראה עוד עליות בעתיד הקרוב. באמצע החודש שעבר אמר הבוס הגדול שלה, מאסק, במהלך שיחת רווחים של החברה כי מנגנון הנהיגה העצמית המלאה, המכונה FSD (ר"ת Full Self-Driving) של טסלה עומד להציג "זינוק קוונטי" ושיפור דרמטי, ולהיכלל בצי של החברה בתוך "שישה עד עשרה השבועות הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים