מו"פ יאסקווה בישראל השלים פיתוח מערכת רובוטית לבדיקות קורונה

מערכת רובוטית ראשונה הותקנה במעבדה הראשית לבדיקות קורונה בצה"ל ● המערכת תאפשר האצת קצב הבדיקות לכ-2,800 ביממה

מרכז המו"פ של חברת יאסקווה (YASKAWA) בישראל השלים פיתוח של מערכת רובוטית לביצוע בדיקות קורונה. יאסקווה פועלת בארץ כחברה בת של ענקית הרובוטיקה מיפן, יאסקווה אלקטריק (YASKAWA Electric Corporation). מערכת רובוטית ראשונה הותקנה במעבדה הראשית לבדיקות קורונה בצה"ל. המערכת הרובוטית תאפשר האצת קצב הבדיקות לכ-2,800 בדיקות ביממה.

בעקבות ביצועיה הגבוהים של המערכת, נערכת חברת הבת של יאסקווה בישראל לספק מערכות רובוטיות נוספות למעבדות בדיקות קורונה נוספות הפרוסות ברחבי הארץ.

המערכת שפותחה בישראל מבוססת זרוע רובוטית בעלת שישה צירים ורכיבים חיצוניים, המבצעים חלק מתהליך הבדיקה באופן אוטומטי וללא מגע ידי אדם. תהליך הבדיקה כולל דיגום מ-96 מבחנות שדה בכל סבב בדיקה, והכנה ל-PCR. הבדיקות מתבצעות במהירות ובדיוק ומאפשרות הגדלת תפוקת הבדיקות עד לכ-2,800 ביממה.

הפחתת הסיכון ללבורנטים. בדיקות קורונה בישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפחתת הסיכון ללבורנטים. בדיקות קורונה בישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

רובוט בדיקות הקורונה של יאסקווה מחליף את העבודה הידנית האיטית יחסית של לבורנטים, הוא מדויק ומהיר יותר, מונע טעויות אנוש, ומסיר את הסיכון לעובדים של מעבדות הבדיקה, שנאלצים לבוא במגע עם הדגימות. הפעלת המערכת מתבצעת בצורה פשוטה וקלה, ואינה מחייבת איש צוות מיומן, דבר המאפשר הפחתת העומס במעבדה ושחרור הצוות לביצוע משימות אחרות.

אריק דן, נשיא ומנכ"ל חברת הבת של יאסקווה בישראל: "הרובוטים החדשים לבדיקות קורונה מתמודדים עם הצורך של ישראל ושל כל מדינה אחרת בעולם להאיץ את קצב הבדיקות ולהגדיל את מספרן באופן משמעותי. המערכת הרובוטית שפיתחנו מאיצה את קצב הבדיקות בשיעור של מאות אחוזים, ובאמצעותה תוכל ישראל לבצע מספר רב יותר של בדיקות ביום. זו עשויה להיות נקודת מפנה בהתמודדות עם המגפה, שכן ככל שמספר הבדיקות גדל, כך קל יותר לקבל החלטות בקנה מידה ארצי ולעצור את שרשרת ההדבקה. בנוסף לכך, המערכת הרובוטית תצמצם מאוד את הסיכון על עובדי המעבדות שרבים מהם ברחבי העולם נדבקו במחלה במהלך כל חודשי המגפה".  

לדברי דן, "לרובוט הקורונה יש פוטנציאל מסחרי בקנה מידה עולמי, ולאחר מסירת המערכות הראשונות למעבדות בישראל תחל החברה לטפל בפניות של משרדי בריאות ומוסדות בריאות מכל רחבי העולם, המתעניינים במוצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים