מיקרוסופט השיקה תכונות של תמלול והכתבה המשולבות ב-Word 

תכונת התמלול מאפשרת לתמלל שיחות קוליות, הן בזמן אמת והן מוקלטות, ותכונת ההכתבה מאפשרת להכתיב טקסט ופקודות עריכה קוליות

מיקרוסופט: תמלול אוטומטי ב-Word. צילום אילוסטרציה: BigStock

חדש ממיקרוסופט (Microsoft): תכונת "תמלול" – Transcribe, למנויי מיקרוסופט 365, הזמינה כעת בגירסה המקוונת של Word ותושק בפלטפורמות נוספות בהמשך. עוד נוספה ל-Word תכונת "הכתבה" – Dictation, המאפשרת להכתיב בקול טקסט והוראות עריכה ישירות במסמך Word. 

תכונת התמלול, כמתבקש משמה, מאפשרת לתמלל שיחות קוליות, הן בזמן אמת והן מוקלטות, ואז לערוך אותן ישירות ב-Word. פרטי התכונות החדשות צוינו בבלוג רשמי של החברה שפרסם דן פריש, מנהל קבוצת ממשק משתמש במיקרוסופט.  

התכונה החדשה מזהה דוברים שונים, כך שלאחר סיום ההקלטה ניתן לעקוב אחר הדוברים בהקלטה והטקסט המיוחס להם.

בסיום ההקלטה, הטקסט המתומלל מופיע במסמך ה-Word ולצידו ההקלטה הקולית, וכך ניתן להשמיע שוב קטעים בהקלטה תוך בדיקה של התמלול שלהם ועריכת תיקונים לפי הצורך. 

התכונה מאפשרת, כאמור, גם לתמלל קובצי קול ווידיאו שהוקלטו בנפרד, לאו דווקא ב-Word, ותומכת בפורמטים mp3, wav, m4a ו-mp4.

התכונה זמינה עבור כל מנויי מיקרוסופט 365 ונתמכת גם בגירסה החדשה של דפדפן Edge ובדפדפן Chrome, ועד סוף השנה תיכלל התכונה בגירסת Office Mobile.

כרגע, נכתב בבלוג, אין הגבלת זמנים על הקלטות ותמלול בתוך Word, אך קיימת מגבלה של חמש שעות על הקלטות מחוץ לתוכנה, וגם מגבלת נפח של עד 200 מגה-בייט לקבצים הללו. בנוסף, התכונה תומכת כעת רק בתמלול של קובצי קול באנגלית אמריקנית, כשלדברי החברה "אנו עובדים על תמיכה בשפות נוספות".

תכונת ההכתבה זמינה הן בגירסת הדסקטופ והן בגירסת המובייל (תוך מעבר חלק ביניהם ממכשיר למכשיר), ומאפשרת להכתיב טקסט ופקודות עריכה קוליות, כמו למשל, התחל רשימה, או הוספה של סימני פיסוק תוך אמירת שמם, הוספת הערה וכדומה וגם הוספה של אימוג'ים, או סמיילים למיניהם.

הכתבה בפקודות קוליות ב-Word זמינה בגירסה המקוונת של Word ובגירסת Office Mobile בחינם, אך יש צורך בכניסה לחשבון מיקרוסופט. התכונה תשולב בגירסת הדסקטופ של Word וגם בגירסת Mac למנויי מיקרוסופט 365 לקראת סוף השנה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים