אשת מכירות בכירה בספלאנק זכתה בתביעת אפלייה על רקע מגדר

סניפה של החברה - המתמחה באיסוף, טיפול וניתוח ביג דטה - הפועל בבריטניה הרע את תנאיה של העובדת, ובמקביל העניק יחס מפלה ומועדף לגברים בתפקיד זהה, כך קבע בית הדין לעבודה שבמרכז לונדון ● בהמשך השנה יקבע גובה הפיצויים אותם תקבל

רוב הארגונים - עדיין רחוקים משוויון מגדרי. צילום אילוסטרציה: BigStock

נדין לי, מנהלת מכירות בכירה בספלאנק (Splunk) בריטניה, זכתה בתביעה שהגישה בעניין אפליה על רקע מגדר. 

בטרם יצאה לשבתון של חצי שנה, לי הניבה לספלאנק מכירות שנתיות בהיקף של עשרות מיליוני ליש"ט. לטענתה, שאושררה על ידי בית המשפט, מיד לאחר יציאתה לשבתון נלקחו ממנה תיקי לקוחות "כבדים" שלה והועברו למנהל מכירות, גבר, שזה עתה החל לעבוד בחברה.

ספלאנק

ספלאנק

הבוסים בספלאנק סיכמו כי לי, שהרוויחה 744,000 ליש"ט בשנה שלפני עזיבתה, תנהל את תיקי הלקוחות הללו לאחר שתשוב מהשבתון. בשנת הכספים 2018 של ספלאנק, היא הכניסה לסניף הבריטי של החברה 22.7 מיליון דולרים. "הוזזתי הצידה לטובת הרשת של האולד בויז", טענה לי.

שופטים בבית הדין לעבודה במרכז לונדון אישררו את תלונתה של לי, לפיה היא הופלתה על רקע מגדרי, וקבעו כי אף שהיא התפטרה, הרי שהיא למעשה הודחה מספלאנק.

"מחויבים לטפח סביבת עבודה מכילה"

סטיבן גרייסי, מנהל מכירות בסניף הבריטי של החברה, שהחל לעבוד בה לא מכבר, הקצה מחדש את תיקי הלקוחות של לי לאנשי מכירות, שאף הם החלו לעבוד באחרונה. זאת, למרות שמנהל המכירות הקודם בבריטניה, קולין פרגוסון, תיאר את הביצועים של לי כ"מדהימים". גרייסי הסביר כי לקח את תיקי הלקוחות של לי כדי להבטיח שאנשי המכירות שהביא לא יתפטרו.

אחד מאותם אנשי מכירות היה ראג דוסאנג', עמית לשעבר של גרייסי מתקופתם המשותפת באדובי (Adobe). דוסאנג', שמידת הבכירות שלו הייתה זהה לזו של לי, קיבל שכר בסיסי גבוה יותר מעמיתתו. בעוד שהשכר של לי עמד על 95,000 ליש"ט, עם עמלת רווח (OTE) של 190,000 ליש"ט, הרי שדוסאנג' הרוויח 110,000 ליש"ט בבסיס, ועמלת הרווח שלו עמדה על 220,000 ליש"ט.

בית המשפט קבע כי "בעוד שגרייסי מסר תיקי לקוחות גדולים לשני מנהלי מכירות גברים, כדי למנוע את עזיבתם, הוא הסיר את שלושת תיקי הלקוחות הטובים ביותר של לי, התובעת. אז, במקום להציע לה חלופה בצורה של תיק לקוחות גדול, ובכך לפצותה בתום לב, הוא הציע לה 'מחרוזת של חשבונות קטנים ובלתי מוגדרים'".

"התובעת הייתה אשת מכירות בעלת ביצועי שיא, אם לא הטובה ביותר במכירות של ספלאנק לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה)", קבע אחד משופטי הרכב בית הדין. בהמשך השנה יקבע בית המשפט את גובה הפיצויים אותם תקבל לי. מספלאנק נמסר בתגובה כי "החברה אינה סובלת אפליה בשום צורה שהוא. אנו מחויבים לטפח סביבת עבודה מכילה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    נשמע מאוד תואם את סגנון החברה. הלוואי ואפליה הייתה הצרה היחידה שלהם...

  2. נו באמת

    בית משפט מטומטם. הבסיס יכול להיות שונה. והעמלות זה לפי ביצועים. אז לא ברורה הטענה שלהם.

אירועים קרובים