ניצחון לקוואלקום בערעור נגד ועדת הסחר הפדרלית

קוואלקום זכתה בערעור על פסק הדין שניתן לפני שנה, שקבע כי היא מונופול ● דון רוזנברג, סגן הנשיא ויועץ כללי בקוואלקום: "הפיכת הפסיקה נותנת תוקף למודל העסקי שלנו ולתוכנית רישוי הפטנטים ומדגישה את התרומה העצומה של קוואלקום לתעשייה"

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום (Qualcomm) זכתה בערעור שהגישה נגד פסיקת בית המשפט לפני כשנה, שקבע בתביעה של ה-FTC – ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, נגדה, כי היא מונופול. לפי הערכות, שוויה של ההחלטה עבור החברה הוא מיליארדי דולרים. 

זמן קצר לאחר שהסדירה את המאבק המשפטי הממושך מול אפל (Apple), התמודדה קוואלקום עם תביעה שהוגשה נגדה על ידי ה-FTC – ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, בטענה כי החברה הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים בעסקאות הרישוי שלה מול יצרניות הסמארטפונים.

בפסק הדין שניתן בקליפורניה, פסקה שופטת בית המשפט המחוזי האמריקני, לוסי קו, כי קוואלקום היא מונופול, ופגעה באופן בלתי חוקי במתחרים בשוק השבבים האלחוטיים והשתמשה בעמדתה הדומיננטית כדי לכפות דמי רישיון מיותרים על יצרניות מכשירים ובכך פגעה בתחרות. בית המשפט קבע גם, כי קוואלקום חייבת לשאת ולתת מחדש על עסקאותיה והסדרי הבלעדיות שלה, וכדי להבטיח שהענקית מסן דייגו מצייתת לפסק הדין, ימונו בודקים שיעקבו אחרי מהלכי קוואלקום במשך שבע השנים הקרובות.

כאמור, על פסק דין זה הגישה החברה ערעור, שבו טענה, כי "עסקאות הרישוי שלה מועילות לתעשייה כולה בכך שהן מאיצות שיפורים בתחום הסמארטפונים והשירותים הנתמכים על ידיהם". החברה גם הדגישה, כי היא "אינה עוצרת מיצרניות שבבים מתחרות גישה לטכנולוגיות שלה. במקום זאת, היא מחייבת את יצרניות הטלפונים לשלם לה עמלות בגובה אחוז מסוים ממחיר המכירה של כל מכשיר".

בהליך הערעור היה מעורב גם משרד המשפטים האמריקני, שדווקא צידד בקוואלקום, באומרו כי פסק הדין הראשון עלול לערער את מובילותה הטכנולוגית של ארצות הברית, כולל בהקשר לתחרות ברשתות דור 5.

לפי הדיווחים, עסקי הרישוי של החברה מכניסים לה מדי שנה 4.6 מיליארד דולרים, ויש להם השפעה מכריעה על עסקיה. הפסיקה בערעור מבטלת את הצו של ה-FTC משינוי עסקאות הרישוי.

ה-FTC הגיבה להחלטה והודיעה, כי תבחן את הפסיקה ותשקול את האפשרויות העומדות בפניה.

דון רוזנברג, סגן הנשיא ויועץ כללי בקוואלקום, אמר בעקבות הפסיקה, כי "הפיכת הפסיקה בבית המשפט לערעורים, שמבטלת לחלוטין את פסיקת בית המשפט, נותנת תוקף למודל העסקי שלנו ולתוכנית רישוי הפטנטים ומדגישה את התרומה העצומה של קוואלקום לתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים