"הקורונה האיצה שינויים צרכניים – לכן דרושה שיתופיות עם הפינטק"

מאיה רפפורט, סמנכ''לית מוצר ב-פפר, הבנק הדיגיטלי מבית בנק לאומי, מדברת על החידושים בעולמות הבנקאות הדיגיטלית, הפינטק, שוק ההון ומהשביניהם - בתקופת הקורונה ובכלל

מאיה רפפורט, סמנכ''לית מוצר ב-פפר. צילום: יח"צ

"היכולת של ארגונים להצליח בתקופה מאתגרת זו טמונה בחיבורים – לקהלים, למגמות צרכניות, לשותפים עסקיים מקצועיים וזריזים, כמו חברות פינטק בענף, וכמובן, תמיד, חיבור לעובדים וחיבורם למשימה. הקורונה האיצה את השינויים הצרכניים וכדי לעמוד בקצב, דרושה שיתופיות", כך אמרה מאיה רפפורט, סמנכ"לית מוצר ב-פפר, הבנק הדיגיטלי של קבוצת לאומי.

רפפורט דיברה בכנס Fintech Junction 2020 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') באופן וירטואלי. לדבריה, "פפר מציע חשבון בנק שמתנהל כולו במובייל, בלי סניפים ואפילו בלי אתר אינטרנט. ככזה, הוא דוגמה לחדשנות משבשת בענף הבנקאות הישראלי, כי להבדיל מהדיגיטציה שעברו ארגונים רבים, לרבות בנקים, פפר נולד כמוצר ושירות בנקאי דיגיטלי גרידא".

"בשנים האחרונות, ארגונים עברו תהליכי דיגיטציה ראשוניים, של שירותים בדיגיטל, אבל כיום זה לא מספיק", אמרה. "הצרכנים של היום רוצים חוויית מובייל מוכללת, ששזורה ביומיום שלהם, מלווה אותם בכל רגע נתון ועוזרת להם להתנהל טוב יותר ולשנות התנהגות. הצורך בדיגיטציה עמוקה יותר הוא שהביא את פפר לעולם. המטרה שלנו היא לאתר נקודות כאב שאפיינו את החוויה הבנקאית המסורתית משך שנים ולתת להן פתרונות טכנולוגיים, שייצרו שינוי התנהגותי בצורה שבה אנשים מנהלים את הכסף שלהם".

"בקורונה", ציינה, "ראינו כיצד הציפיות הללו מתחזקות וגוברות על המענה שהבנקים המסורתיים נותנים. פפר נמצא במגמת צמיחה מתמשכת, זו השנה השנייה שהוא הבנק הצומח בישראל, והמגמה המשיכה גם בזמן המשבר, יותר מכל בנק אחר. הקורונה האיצה באנשים ש-'חיו בשלום' בעבר עם שירותי בנקאות דיגיטליים לעבור לחוויה בנקאית מתקדמת, שהיא בדיגיטל מ-א' ועד ת'".

העמקת החדירה של אפליקציות השקעה בשוק ההון

היא אמרה כי "תהליך נוסף הוא העמקת החדירה של אפליקציות השקעה בשוק ההון. היינו הראשונים לאפשר להשקיע בשוק ההון דרך ממשק ידידותי שכולו בנייד, עם אפליקציית פפר אינווסט, שמציעה למשתמש להשקיע במניות של חברות גדולות בארצות הברית בסכומים של החל מ-50 שקלים".

"בקורונה, ובסגר בפרט, חווינו צמיחה משמעותית בהצטרפות לקוחות חדשים לפפר אינווסט ובכמות העסקאות. הסיבה היא שמשקיעים צעירים, בעלי זמן פנוי, רוצים להתחיל להתנסות בשוק ההון. האפליקציה מאפשרת חוויה שונה לחלוטין להשקעה בשוק ההון. הממשק שלנו לא כתוב ב-'אנגלית של משקיעים', אלא בעברית, בשפה ברורה, עם מגוון כלים שעוזרים ללמוד את העולם הזה בקצב מותאם אישית", הוסיפה רפפורט.

"חלוצים בשיתופי פעולה עם חברות פינטק"

לדברי רפפורט, "לפני כמה שנים שהדיון במגזר הפיננסי, שעוסק בשאיפה לייצר חדשנות משבשת, התקדם לצורך בשיתופי פעולה עם חברות פינטק. גם במגמה זו פפר נחשב חלוץ. לאחר השלב הראשוני של שירות דיגיטלי יש שלב עמוק יותר – של דיגיטיליות מושרשת, חוויה מוכללת המשנה התנהגות. כיום, רוב הארגונים נמצאים עדיין בשלב הראשון, בעוד שהדרישה הצרכנית מתרחבת ומשתנה במהירות. פה נכנסת החבירה לחברות הפינטק, כי ארגונים גדולים לא יצליחו לבד, ודאי שלא במהירות הנדרשת מהם".

היא הוסיפה כי "שיתופי הפעולה של פפר עם חברות פינטק וסטארט-אפים נועדו לייעל תהליכים ולזרז את קצב העבודה, כדי לספק לצרכנים פתרונות טובים ומהירים יותר. העובדה שפפר נולד דיגיטלי לחלוטין מאפשרת לנו לבנות התממשקויות בקלות רבה יותר מגוף בנקאי גדול, שערוצים רבים בו עדיין מתנהלים בצורה לא דיגיטלית".

"זה לא סוד שהתקופה האחרונה מספקת איומים לצד הזדמנויות", ציינה. "על מנת לצמוח הרבה ומהר, נדרשים חזון ברור לצד אסטרטגיה מדידה, וכמובן תרבות ארגונית. בלי ערכי ליבה, המהווים את ה-DNA של הארגון, לא ניתן להצליח לאורך זמן. ההצלחה שלנו טמונה באותם רכיבים – אסטרטגיה, מדידה ותרבות ארגונית. עובדים מגיעים ונשארים לעבוד אצלנו כי הם רוצים להיות חלק מגוף משנה מציאות, שמשפיע על הענף, על הפרט, על הנוף העסקי ועל שגרת היומיום של הלקוחות".

רפפורט סיימה באומרה כי "כעת, יותר מתמיד, ארגונים צריכים להיות גמישים כדי להתמקד בלקוח ובצרכיו המשתנים, ולמצוא את הדרכים שבהן יוכלו להגשים זאת ביסודיות – אך גם במהירות. היכולת להצליח טמונה בחיבורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים