ג'ף בזוס מכר מניות של אמזון ביותר משלושה מיליארד דולר

האיש העשיר ביותר בעולם מכר מניות של ענקית האי-קומרס ב-3.1 מיליארד דולר, אך המהלך לא פוגע במעמדו באמזון, שכן הוא עדיין מחזיק מניות שלה בשווי של 170 מיליארד

ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם, מכר מניות של ענקית האי-קומרס בסך כולל של 3.1 מיליארד דולר – כך נמסר במסמכים שהחברה הגישה לרשות ניירות ערך האמריקנית אתמול (ד'). זאת, בנוסף על מכירה של מניות אמזון בסך כולל של 4.1 מיליארד שביצע בהתחלת השנה.

המסמכים נשלחו כחלק מחובת הדיווח לרשות על כל מכירת מניות בהיקפים גדולים, שיכולים להשפיע על מבנה הבעלות של החברות המפוקחות על ידה. אלא שכאן נראה שההשפעה תהיה מינורית, שכן גם לאחר המכירה הנוכחית, בזוס עדיין מחזיק ב-54 מיליון בשווי של 170 מיליארד דולר מתוך חצי מיליארד המניות שאמזון הנפיקה, מה שמשאיר אותו בעל המניות הגדול ביותר בחברה, עם קרוב ל-11% מהן.

גם אם בזוס יחליט לתרום את כל הכסף שקיבל ממכירת המניות לצדקה, זה לא יפגע במעמדו כאיש העשיר ביותר בעולם, שכן הונו מוערך כיום ב-186 מיליארד דולר. העלייה בשערי המניות של אמזון בעקבות הגידול בפעילות האי-קומרס בגלל השפעת הקורונה העשירה אותו בהיקפים ניכרים מאוד, לרבות 10 מיליארד דולר שהוא הרוויח ביום מסחר אחד בלבד. בחישוב שנתי, הונו גדל ב-74.9 מיליארד דולר.

"ברון הסייבר" הראשי

פעילות ארבע חברות ההיי-טק הגדולות – אמזון, אפל, גוגל ופייסבוק, שגרמה לעושרם הרב של המנכ"לים שלהן, הביאו את הוועדה הרלוונטית של בית הנבחרים האמריקני לזמן אותם לעדויות, שהתקיימו בשבוע שעבר. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, הוא האיש השלישי בעושרו בעולם מבין בכירי עולם הטכנולוגיה, עם הון של 93 מיליארד דולר. בין בזוס לבינו נמצא ביל גייטס ממיקרוסופט עם הון של 113 מיליארד.

פעם, בסוף המאה ה-19, עשירי ארצות הברית, שעשו אז את הונם מחברות בעולמות מסילות הברזל, הנדל"ן והספנות, נקראו הברונים הגנבים (Robber Barons), כולל במאמרים בעיתונות. כיום, התקשורת האמריקנית "עדינה" יותר וקוראת לעשירי הטק ברוני הסייבר (Cyber Barons), אך הרגשות כלפיהם בציבור לא השתנו בהרבה וההתייחסות אליהם היא כאל אנשים שעשו הון רב מדי, מהר מדי ובשיטות שמעלות שאלות לגבי הכשרות שלהן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים